Announcement

Collapse
No announcement yet.

outo tärinä e36:ssa parkissa/ajaessa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    outo tärinä e36:ssa parkissa/ajaessa...

    (Auto: e36 m52b28 manuaali, -96) Eli ongelmana on tärinä auton korissa,kun kierrokset on ~1700-1800rpm. tärinän huomaa selvimmin paikallaan ollessa kuskin penkillä.Ei ole vaikututusta onko kytkin pohjassa tai vaihde päällä,moottori ei näytä heiluvan,pakoputki ei ole kosketuksessa pohjaan.
    Tärinä on välistä melko voimakasta kyseisellä kierrosaluella,muuten tuntuu toimivan normaalisti.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Syttövikaa... Puola pätkii, vai vanos? Pakko alottaa arvailuilla, kunnes tietäjä tulee nurkan takaa
    ...

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Vaihdappas ensin moottorin tukikumit, arvotaan sitten lisää/siirrytään kalliimpiin arvauksiin...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Gonzalez
        Vaihdappas ensin moottorin tukikumit, arvotaan sitten lisää/siirrytään kalliimpiin arvauksiin...
        Tätäkin olen arponu,mutta koneesta ei huomaa mitään heilumista tai värisemistä, silloin kun kyseinen tärinä tuntuu auton sisällä.
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Cunttory
          Tätäkin olen arponu,mutta koneesta ei huomaa mitään heilumista tai värisemistä, silloin kun kyseinen tärinä tuntuu auton sisällä.
          Siksipä juuri. Kun moottori tärisee/vapisee epänormaalisti on vika moottorissa ja se tärisyttää myös koria. Kun tällaista ei näy lainkaan, vika on moottorin tuennassa kun se moottorin normaali värinä pääsee runkoon. Ja kun tukikumit alkaa pettää, alkaa tuo värinä ensimmäisenä kantautua alakierroksilla jolloin moottorin "eläminen" on suurinta. Eli tsekkaappas nyt ne tukikumit vaan ensin (mikäli se kone siis ei tärise/vapise)... Ja lauennut tukikumi löytyy luultavimmin apukuskin puolelta, moottori kun makaa vähän enemmän sen päällä kun kuskin puolen...
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #6
            Kumit vaikuttas olevan ok.
            Last edited by Cunttory; 19-07-2006, 13:24. Reason: uppaus
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #7
              Tärinä ilmenee myös moottorijarrutuksen yhteydessä kyseisellä rpm. alueella
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • e34_aki
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 195
                • Lahti rock city

                #8
                katsoitko sen vaihteiston tukikuminkinkin kunnon? kuulostaa vähän oudolta että kone toimisi muuten ok mutta täristää noin... Mites ne kumityynyt tarkistit koska ei niistä kovin helposti erota kuinka rikki ne on...

                Comment

                • Cunttory
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1772
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by e34_aki
                  katsoitko sen vaihteiston tukikuminkinkin kunnon? kuulostaa vähän oudolta että kone toimisi muuten ok mutta täristää noin... Mites ne kumityynyt tarkistit koska ei niistä kovin helposti erota kuinka rikki ne on...
                  montusta käsin tutkin ja "vääntelin",vaihteiston kumit on ok. Itse alan kallistua kaksoismassa pyörään,koska ilmenee myös moottorijarrutuksessa.(kertokaa mielipiteitä ihan vapaasti)
                  Todellakin toimii ihan normaalisti,kulutus on normaali ja kulku muutenkin tasaista,vikadiaknoosi = 0
                  Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                  Comment

                  • huru-ukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 4052
                    • Inkoo/Portimao

                    #10
                    Kaksoismassapyörä revennyt?

                    Jos tunnet tärinät vaihdekepissä,kun hitaasti lisäät kierroksia sille havaitsemallesi kierrosalueelle,on vika melko varmasti tuossa kaksoismassapyörässä!
                    Eihän vain ole tullut otettua "ja nyt tulee rantua" - lähtöjä? Mulla oli tuossa ämmä-cabriossa sama täristysvika, ja myyjäliike suuntasi epäilynsä rikkinäiseen puolaan. Käytin auton vikatarkistuksessa Laakkosella,ja massapyörä todettiin revenneeksi! Poimin sellaisen mukaani Saksasta - samoinkuin tuplavanoksen,koska sen pakopuoli vähän äännähteli - ja hinnaksi noille osille tuli jokseenkin 1/4 täkäläisistä hinnoista... Nyt sitten pelittää tärinöittä,paitsi,että olisipa tuossa yhteydessä ollut hyvä vaihtaa myös kytkinpaketti,koska sekin oli saanut oman osansa edellisen omistajan kiireistä...

                    Comment

                    • Cunttory
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1772
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by huru-ukko
                      Jos tunnet tärinät vaihdekepissä,kun hitaasti lisäät kierroksia sille havaitsemallesi kierrosalueelle,on vika melko varmasti tuossa kaksoismassapyörässä!
                      Eihän vain ole tullut otettua "ja nyt tulee rantua" - lähtöjä? Mulla oli tuossa ämmä-cabriossa sama täristysvika, ja myyjäliike suuntasi epäilynsä rikkinäiseen puolaan. Käytin auton vikatarkistuksessa Laakkosella,ja massapyörä todettiin revenneeksi! Poimin sellaisen mukaani Saksasta - samoinkuin tuplavanoksen,koska sen pakopuoli vähän äännähteli - ja hinnaksi noille osille tuli jokseenkin 1/4 täkäläisistä hinnoista... Nyt sitten pelittää tärinöittä,paitsi,että olisipa tuossa yhteydessä ollut hyvä vaihtaa myös kytkinpaketti,koska sekin oli saanut oman osansa edellisen omistajan kiireistä...
                      Ei tunnu tärinää kepissä,ihan "rauhallisia" lähtöjä olen ottanu,mutta en tiedä sitten entisestä omistajasta miten hätäinen patu on ollut
                      Toinen resonanssi alue tuntuu ~1000rpm eli vika on hieman lisääntynyt.

                      Minulle tarjottiin vikamuistin lukemisen yhteydessä suutin vikaa(kun testeri ei mitään löytänyt),mutta en lämmennyt idealle,koska mikään oire ei siihen viittaa ja tuskin mikään muukaan sähkövika on,koska moottorijarrutuksessa tulee sama tärinä.

                      Itsekkin kyllä kokeilen käytettyä massapyörää,jos ei muuten asetu,kun uusi olis kl:ssä 625€
                      Ihanko oireiden perusteella laakkoset totesivat massapyörä vian?
                      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                      Comment

                      • huru-ukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 4052
                        • Inkoo/Portimao

                        #12
                        Originally posted by Cunttory
                        Ei tunnu tärinää kepissä,ihan "rauhallisia" lähtöjä olen ottanu,mutta en tiedä sitten entisestä omistajasta miten hätäinen patu on ollut
                        Toinen resonanssi alue tuntuu ~1000rpm eli vika on hieman lisääntynyt.

                        Minulle tarjottiin vikamuistin lukemisen yhteydessä suutin vikaa(kun testeri ei mitään löytänyt),mutta en lämmennyt idealle,koska mikään oire ei siihen viittaa ja tuskin mikään muukaan sähkövika on,koska moottorijarrutuksessa tulee sama tärinä.

                        Itsekkin kyllä kokeilen käytettyä massapyörää,jos ei muuten asetu,kun uusi olis kl:ssä 625€
                        Ihanko oireiden perusteella laakkoset totesivat massapyörä vian?
                        Joo - läpikävivät kaikki vaihtoehdot ja löysivät todellisen syyn eli tuon vauhtipyörän.Kun se sitten sovussa laitatettiin auton myyjäfirman toimesta kyvykkäällä nikkarilla paikalleen,auto lopetti oireilun siihen. Asentaja muuten totesi massapyörän olleen todella riekaleina...
                        Takuutoimiva kaksoismassapyörä irtosi muistaakseni 150 eurolla (ja tuplavanos 750 €:lla...tosin vanhan vanoksen jouduin seuraavalla Saksanreissulla jättämään tilalle...)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎