Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50 Automaatin turpiini irtiotto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupussin
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 62
    • Vantaa

    E36 M50 Automaatin turpiini irtiotto?

    Moi,

    Kyselisin semmoista kun nyt sitä kantta ei löytynyt niin ostin koko koneen ja nyt entisen koneen vauhtipyörästä pitäisi ottaa automaatin turpiini irti.

    Voiko sen vain pultata irti vai minkälainen paketti se on?

    Apua kaivataan

    t.jupussin
    ****************************************
    Juha Pussinen
    Kimaratie 10 F 21
    01680 Vantaa
    Finland
    Mobile Phone:+358 40 5125 497
    China Mobile: +86 135 64205 740
    Work email:[email protected]
    Free Email:[email protected]
    Homepage:http://www.happygolf.fi

    ****************************************
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    Tietääkseni se on sama kuin m51 eli diiseliss, että startin kolosta kolme pulttia auki ja se tulee pois ihan vain vetämällä.. nosta se sitten pystyyn, että kaikki öljyt ei valu ulos...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • jupussin
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 62
      • Vantaa

      #3
      E36 M50 Automaatin turpiini irtiotto?

      Originally posted by jmp2002
      Tietääkseni se on sama kuin m51 eli diiseliss, että startin kolosta kolme pulttia auki ja se tulee pois ihan vain vetämällä.. nosta se sitten pystyyn, että kaikki öljyt ei valu ulos...
      OK,kiitos tiedosta. Eli helppo homma mutta kun sieltä kummiskin tulee öljyä ulos niin pitääkö sit tarkistaa tuon automaatin vaihteisto öljyt sen jälkeen eli onko se sitä öljyä?

      t.jupussin
      ****************************************
      Juha Pussinen
      Kimaratie 10 F 21
      01680 Vantaa
      Finland
      Mobile Phone:+358 40 5125 497
      China Mobile: +86 135 64205 740
      Work email:[email protected]
      Free Email:[email protected]
      Homepage:http://www.happygolf.fi

      ****************************************

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        Kyllä se on sitä samaa öljyä... ja sen jälkeen kyllä pitää vaihtaa / lisätä öljyä ja samalla varmaan kannattaa uusia suodatin ja laatikon pohjan tiiviste..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          Sen verran voisi vielä korostaa, että jos nappaat sen turbiinin sieltä huolettomasti pois niin sitä öljyä todella sieltä riittää jonkin verran. Eli kannattaa lopullinen irtinykäisy valmistella huolella.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Tämä öljyn lattialle tulo on kyllä tämän proggiksen pienin murhe. Nimittäin se turbiini pitää EHDOTTOMASTI irroittaa joko sieltä luukun kautta tai sitten startin aukosta ENNEN laatikon irroittamista. Eli turbiini pitää jäädä laatikkoon...ei vetolevyyn kun ne vedetään erilleen. Niputus ei edes onnistu kuin näin. Jos paketti on kuitenkin tullut irroitettua niin että turbiini killuu koneen perässä vetolevyssä, on laatikon akselin stefa EHDOTTOMASTI vaihdettava ennen uudelleen kokoamista. Ongelmaksi vain saattaa bemun kohdalla ainakin aika-ajoin tulla sen stefan saaminen.

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              Hyvä hemi kun huomautit... sillä itse otettiin automaattisesti se laatikon irtioton yhteydessä, eikä jälkeen päin... ja meiltä sitä öljyä ei sielt kyl paljoa tullu...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Joo, nimittäin se on elämän/tekemisen yksiä suuria mysteerioita että vaikka tuon laatikon vetää koneesta miten tahansa varovasti kannatellen irti, eikä stefaa vaihda, niin aina se stefa vähintään "hikoilee" sen jälkeen öljyä. Takaisin laitto onkin tuhoon tuomittu yritys muutenkin jos se tehdään niin että turbiini pultataan vetolevyyn ja vasta sitten laatikko vedetään koneen perään.
                Siis turbiini laatikkoon paikalleen VARMASTI pohjaan(kolme "klonksausta") ja laatikko koneeseen kiinni. pultit luukun tai startin aukon kautta kiinni. Laatikko pitää mennä vain tuuppaamalla päin konetta...ei ikinä pulteilla vetämällä.

                Comment

                • jupussin
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 62
                  • Vantaa

                  #9
                  E36 M50 Automaatin turpiini irtiotto?

                  Originally posted by Hemi
                  Joo, nimittäin se on elämän/tekemisen yksiä suuria mysteerioita että vaikka tuon laatikon vetää koneesta miten tahansa varovasti kannatellen irti, eikä stefaa vaihda, niin aina se stefa vähintään "hikoilee" sen jälkeen öljyä. Takaisin laitto onkin tuhoon tuomittu yritys muutenkin jos se tehdään niin että turbiini pultataan vetolevyyn ja vasta sitten laatikko vedetään koneen perään.
                  Siis turbiini laatikkoon paikalleen VARMASTI pohjaan(kolme "klonksausta") ja laatikko koneeseen kiinni. pultit luukun tai startin aukon kautta kiinni. Laatikko pitää mennä vain tuuppaamalla päin konetta...ei ikinä pulteilla vetämällä.
                  Siis,miksi te puhutte että laatikko otetaan irti,mä otin koneen pois??

                  NO, voi vit...... NO kone on irti jo ja turpiinii kiinni siinä vauhtipyörässä.
                  Uutta konetta ei ole vielä nostettu paikalleen..Miten tästä etenisi??

                  Eli stefan pitää vaihtaa,heittäiskö joku kuvan? ja sit laittaa turpiini sinne laatikkoon paikalleen ja sit kone -> ja sit turpiini kiinni vauhtipyörään,niistä startin koloista???

                  t.jupussin
                  Last edited by jupussin; 28-06-2006, 11:20.
                  ****************************************
                  Juha Pussinen
                  Kimaratie 10 F 21
                  01680 Vantaa
                  Finland
                  Mobile Phone:+358 40 5125 497
                  China Mobile: +86 135 64205 740
                  Work email:[email protected]
                  Free Email:[email protected]
                  Homepage:http://www.happygolf.fi

                  ****************************************

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by jupussin
                    Siis,miksi te puhutte että laatikko otetaan irti,mä otin koneen pois?

                    t.jupussin
                    Eipä taida olla merkitystä kumpi "yhdynnästä vetäytyy"...

                    Comment

                    • jupussin
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 62
                      • Vantaa

                      #11
                      Ongelmia vielä,kone ei mene kiinni,kanittaa??



                      Niimpä..Jostain ny kaniittaa ja pahasti,turpiini on kiinni oikein..eli kolme longsahdusta ja sittenhän se menee hahloihin eli ei pyöri..joten pohjossa on mut silti kone ei mene helposti kiinni laatikkoo..on vajaa noin 1cm...ja kun kiristää pultteja niin kone menne "jumiin" eli mikähän vikana..vai onko tuo sovitus niin justiinsa että pitäää "vedättää"pulteilla joka puolelta sopivasti ja sitten kun se ns.rautatappi menee sisään laatikkoon niin kone "löysää"itsensä

                      APUA TARVITAAN


                      Originally posted by Hemi
                      Eipä taida olla merkitystä kumpi "yhdynnästä vetäytyy"...
                      ****************************************
                      Juha Pussinen
                      Kimaratie 10 F 21
                      01680 Vantaa
                      Finland
                      Mobile Phone:+358 40 5125 497
                      China Mobile: +86 135 64205 740
                      Work email:[email protected]
                      Free Email:[email protected]
                      Homepage:http://www.happygolf.fi

                      ****************************************

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Laatikko pitää mennä vain tuuppaamalla päin konetta...ei ikinä pulteilla vetämällä.
                        Tämäkin on sanottu jo ja silti? Pulteilla ei IKINÄ vedetä mitään tuollaista kiinni. Eihän se turbiini nyt ole vetolevyssä kiinni vaan laatikossa? Stefa vaihdettu?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Cell
                          Tämäkin on sanottu jo ja silti? Pulteilla ei IKINÄ vedetä mitään tuollaista kiinni. Eihän se turbiini nyt ole vetolevyssä kiinni vaan laatikossa? Stefa vaihdettu?

                          Eli näin: EI MILLOINKAAN PULTEILLA VETÄMÄLLÄ...ja taas kuitenkin vedettiin........

                          Eli jos kuitenkin on vedetty ja kone+laatikko on ollut jo jumissa asti, on jokin paikka saanut 100% varmuudella vauriota. Toivottavasti vain vetolevy, mutta ikävä kyllä laatikon vauriot ilmenee vasta 1/2-1-vuoden kuluttua jos ei ihan heti korkannut.

                          ------ ELI: TURBIINI EI OLE OLLUT POHJASSA= KOLME KLONKSAUSTA?-------

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎