Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vesipumppuko menossa? E36..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tepi_
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2185
    • TKu

    Vesipumppuko menossa? E36..

    Eli tänään heittelin emäntää kaverille,niin siinä jonkun aikaa luukuttelin meneen ja päästiin perille,ni vahingossa silmät osus vedenlämpömittariin ja oli lämmöt ihan punasen rajalla.

    No vehkeet sammuksiin ja tarkastamaan,hanttarin puoleinen vesiletku ihan kylmä,syylärissä oli nestettä,itse en näistä niin tajua,joten soitto kaverille joka tuli tarkastamaan tilanteen..Siinä se jonkun aikaa auton käydessä rutisteli vesiletkuja ja lisäs vettä syyläriin sen mitä sinne nyt meni.

    Auto ei puhaltanut lämmintä sisään,kun ei sitä tule käytettyä kun on ollut niin lämpimät ilmat,no siinä jonkun aikaa autoa käytettiin ja alkoi pikkuhiljaa sisäänkin jo lämmintä puhaltamaan ja lämmöt ei enää nousseet koneessa,eli vesi lähti kiertämään.

    Tietääköhän joku mistä moinen mahtoi johtua? Pitäiskö sitä laittaa aina sillon tällön puhaltaan lämminä kabiiniinki vaikka ulkona onkin perkeleen lämmin? Vai mahtoiko temppuilla vesipumppu? Että olis vaihdon tarpeessa?
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    #2
    Mun mielestä tuon aiheuttaa jumiin jäänyt termostaatti.

    Comment

    • Pode
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 437
      • Muurame

      #3
      Originally posted by tumppu86
      Mun mielestä tuon aiheuttaa jumiin jäänyt termostaatti.
      samaa veikkaisin minäkin... uus termari vaan kehiin samantien, jos jos vielä tekee ton ni sit ihmettelee enempi!

      Lelu: "315" -83 "THE RACER"
      EX: Astra 2.0 sport -00
      EX: 320i Touring -89"Emma"
      EX: 528i -84 "IGOR"
      EX:Vectra -93 "IKE"
      EX: 518i -87 "WanhaHerra"
      EX:316 -88 "ruttureplica"
      EX:316 -86


      -MME connection-

      -BTCF absolutistit team-

      Comment

      • ihi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 243
        • Kota

        #4
        Originally posted by tepi_

        Auto ei puhaltanut lämmintä sisään
        Termostaatti ei liity lämppärin kiertoon... Toisaalta jos termostaatti on ollut jumissa ja kattila on keittänyt ja vettä on tullut järjestelmästä ulos niin paljon, että kierto on loppunut kokonaan, niin sitte toki voi olla termarikin. Mutta kaipa se olis jo kansikin sitten saanu osansa tuosta.

        Comment

        • sami.V.kasi
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 559
          • Kotka

          #5
          Originally posted by tepi_
          hanttarin puoleinen vesiletku ihan kylmä,syylärissä oli nestettä
          Onko muuten normaalia että tuo alavesiletku on kylmä? vai pitäisikö sen olla lämmin? Entäs syyläri?
          Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
          Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

          E30 316i vm89, Octavia RS vm03
          ex:
          E34 540iA vm94
          E30 318i vm85

          http://www.maxtuned.com/

          Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

          Comment

          • Pode
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 437
            • Muurame

            #6
            Originally posted by ihi
            Termostaatti ei liity lämppärin kiertoon... Toisaalta jos termostaatti on ollut jumissa ja kattila on keittänyt ja vettä on tullut järjestelmästä ulos niin paljon, että kierto on loppunut kokonaan, niin sitte toki voi olla termarikin. Mutta kaipa se olis jo kansikin sitten saanu osansa tuosta.
            no eipä tullu mieleen! niinhän se on että ei sen ainakaan pitäs liittyä millään tavalla lämppäriin.. mut termari ei kummiskaan kovin kallis ole et kannattaa se vaihtaa ja kokeilla et asettuisko...

            Lelu: "315" -83 "THE RACER"
            EX: Astra 2.0 sport -00
            EX: 320i Touring -89"Emma"
            EX: 528i -84 "IGOR"
            EX:Vectra -93 "IKE"
            EX: 518i -87 "WanhaHerra"
            EX:316 -88 "ruttureplica"
            EX:316 -86


            -MME connection-

            -BTCF absolutistit team-

            Comment

            • tepi_
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2185
              • TKu

              #7
              Originally posted by sami.V.kasi
              Onko muuten normaalia että tuo alavesiletku on kylmä? vai pitäisikö sen olla lämmin? Entäs syyläri?
              Kyllä se ainakin lämpesi käytön/puristelujen myötä ja alkoi taas vehkeet vörkkiä..Tota vesipumppua vaan pelästyin,kun näissä e36:sissahan tuo taitaa tulla tiensä päähän siinä 200tkm kohdalla ja omalla ajettu 210tkm,eikä haisua onko nahkahousu sen jossain välissä vaihtanu..

              Kaverikin meinas,että oiskohan termari vaan jumittanu..joten taitaapi olla vaihdon tarpeessa.

              Ja ei keittänyt,eikä myöskään päästänyt mistään vesiä pihalle..

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Niin tai sitten kone hukkaa vesiään jonnekkin ja nyt sitä vain oli enään sen verran vähän että haukkasi ilmaa koneen takapäähän. Kannattaa seurailla tilannetta ja tsekata aina välillä KYLMÄN koneen nestetaso.

                Comment

                • tepi_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2185
                  • TKu

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Niin tai sitten kone hukkaa vesiään jonnekkin ja nyt sitä vain oli enään sen verran vähän että haukkasi ilmaa koneen takapäähän. Kannattaa seurailla tilannetta ja tsekata aina välillä KYLMÄN koneen nestetaso.
                  Onkohan vielä hajua mihin voisi nuita hävittää? En oo ainakaan huomannu mitään lammikoita ym. auton alla. Vai viekö vaan runsaammin nestettä kuumalla kesällä kun puhalluttaa vaan kylmää kabiiniin?

                  Comment

                  • Vilikki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 6309
                    • Raahe

                    #10
                    esimerkiksi jos kannentiiviste menee niin se voi vuotaa nestettä palotilaan.
                    BMW e36 316i Turbo Compact

                    Comment

                    • Mr_Doctor
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 226
                      • Parolannummi

                      #11
                      Originally posted by Vilikki
                      esimerkiksi jos kannentiiviste menee niin se voi vuotaa nestettä palotilaan.
                      Sillon sen pitäs kylmänä käynnistettäessä oireilla enemmänki, eli ei kaikki pytyt oo pelissä mukana.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Ei tuo vettä hukkaava kansipahvi tai kansivika suinkaan välttämättä näy kylmäkäynnistyksissä eikä ajossa muutenkaan. Tsekkaa kuitenkin aamuisin kylmän koneen nestepinnat muutamana päivänä ennen ajoon lähtöä.

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #13
                          Äläkä venytä sitä termarin ja pumpun vaihtoa siihen asti kun kosahtaa.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • tepabmw
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 834
                            • LAITAMAA

                            #14
                            eikös tuossa muovimoottorissa ainakin alkuperäisen v.pumppun siivet lähteny kävelemään,muutaman tutun autossa näin on käyny...
                            -Tepan Paja-
                            Veikkola city
                            0405203098
                            Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                            Comment

                            • Mr_Doctor
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 226
                              • Parolannummi

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              Ei tuo vettä hukkaava kansipahvi tai kansivika suinkaan välttämättä näy kylmäkäynnistyksissä eikä ajossa muutenkaan. Tsekkaa kuitenkin aamuisin kylmän koneen nestepinnat muutamana päivänä ennen ajoon lähtöä.
                              Kyllä aikausein käy niin että jos vesikanavasta pääsee nestettä palotilaan, niin kylmänä käynnistettäessä ei tahdo kaikilla pyttyillä käydä ku palotila on märkänä. Itsellänikin oli tässä keväällä todella huonoa tyhjäkäynti kylmänä, ennen ku saatiin kansi kuntoon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎