Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vesipumppuko menossa? E36..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #16
    Tuskin se vesipumppu on paskana, koska silloin vesi lakkaa kiertämästä totaalisesti! Propeli hajoaa aivan palasiksi!
    Ei auta vaikka puristelis omaa letkuaan ;=)
    Eli näin aluksi termari vaihtoon. Ei paljoa Motonetissä maksa. Metroautossa kolminkertainen hinta.
    Sitten vain tarkkailemaan veden pintaa kylmästä koneesta!

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Mr_Doctor
      Kyllä aikausein käy niin että jos vesikanavasta pääsee nestettä palotilaan, niin kylmänä käynnistettäessä ei tahdo kaikilla pyttyillä käydä ku palotila on märkänä. Itsellänikin oli tässä keväällä todella huonoa tyhjäkäynti kylmänä, ennen ku saatiin kansi kuntoon.
      Näinhän se on JOS pahvi tai/ja kansi on niin reippaasti viallinen että vettä pääsee sylinteriin ilman imutahdin ja jäähdytysjärjestelmän käyttöpainetta.
      Yleensä oireet tässä vaiheessa on jo muutenkin niin selvät, että kansipahvin viasta ei ole epäselvyyttä. Kansivika taas ei itse asiassa yleensä vuoda sylinteriin mitään vaan "toimii" paremminkin paineistettuna, varsinkin silloin kun halkeimet kulkee kanavistoon.
      Joka tapauksessa pointti on siis se, että mitään aamukäynnistysongelmia ei kansi ja/tai kansipahvivikaisissa suinkaan automaattisesti ole joten niiden puuttuminen ei sulje tätä vikamahdollisuutta pois.

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #18
        Minäkin ton pumpun aihtaisin ihan varmuudeksi samalla kun tommosten oireiden kanssa tappelee, kilsat täsmäis just siihe et ois pumppu pikkuhiljaa menossa.

        Tutun 328i teki juuri sitä että välillä nosti lämpöjä, oli siipi irronnu akselista, mutta ehjä. Välillä tarras kii ja toimi, ja välillä nosti lämpöjä, onneks kansi ei menny.

        Mutta se ei selitä suoraan veden katoamista tietenkään. Tarkkaile sitä nestepintaa, kuten Hemi jo sanoi

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #19
          Originally posted by mika68
          Tuskin se vesipumppu on paskana, koska silloin vesi lakkaa kiertämästä totaalisesti! Propeli hajoaa aivan palasiksi!
          Ei auta vaikka puristelis omaa letkuaan ;=)
          Eli näin aluksi termari vaihtoon. Ei paljoa Motonetissä maksa. Metroautossa kolminkertainen hinta.
          Sitten vain tarkkailemaan veden pintaa kylmästä koneesta!
          Pumppu ja termari vaihtoon, onko se niin vaikee ymmärtää.

          Pumppu voi alkaa oireilemaan, "rupeli" pyörii tyhjää, eli akselin boori ei pidä. Ihan henkilökohtaisesti olen tämän kokenut. Ropeli oli ehjä mutta sormilla sai paineltua murusiksi, tyhjäkäynnillä toimi hyvin, mutta n.3500 kierroksen jälkeen alko lämmöt nousta 20c pakkasessa ajaessa.
          ...

          Comment

          • wooZer
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 72
            • Lahti

            #20
            mulla kävi joskus sama. usko täi älä niin oli itsestään tullut ilmalukko syyläriin. nesteet ulos syyläristä ja uudet sisään...taas alko toimimaan. kannattaa myös tarkistaa se vesipumppu. sekään ei paljoa varottele kun pimenee
            E39 525 -02

            Comment

            • tepi_
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2185
              • TKu

              #21
              Aamulla töihin lähtiessä kattosin kylmästä koneesta nuo vedet ja kyllä sinne yks litra hujahti...äsken vielä tullessa kattosin ölppätikusta ja korkin kannesta,näkyikö mömmöä,mutta eipä ollu mitään mönjiä.

              No pitääpä lomarahoista käydä ostamassa tuo termari ja vesipumppu,jos vielä nc:n pojat jaksas vaihtaa..

              Comment

              • tepi_
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2185
                • TKu

                #22
                Piti vielä sanoa,että tuolla syylärissä kyllä on jotain ruskeaa mönjää,tarvii varmaan huuhdella vesikanavatkin samalla,että saa paskat sieltä helvettiin..

                Comment

                • opa27
                  Newbiemmer
                  • Jul 2006
                  • 12
                  • Savonlinna

                  #23
                  Itellä kävi juhannusviikolla vastaava homma. Auto oli ensin huollossa nakutuksen takia ja vika löyty ja korjattiin. Samana iltana kävin mökillä ja sieltä tullessa katoin ku lämmöt oli noussu lähelle punasia. No kohtahan valot syttykii ja eiku tutulle koodi ja hinaus 25 km päästä kaupunkiin. Vein samalle korjaamolle ja eivät löytäny mitään vikaa ja lämmötkään ei noussu seuraavana päivänä vaikka rääkkäsivät ja antovat käydä helteessä pitemmän aikaa. Tutkivat mm. vesipumpun ja vikaa ei ollu. No eiku auto hakemaan ja seuraavana päivänä lämmöt nous taas ja toisella korjaamolla vaihtovat termostaatin ja nyt on toistaseks toiminu.

                  Comment

                  • dreamwiz
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 88
                    • Pori

                    #24
                    kaivetaanpa ylös, vähän samanlaatusta ongelmaa...

                    4 päivää sitten tarkistelin syylärin veden. oli hiukan vajaa, joten lisäsin. 2 päivän päästä ajotietokone ilmoitti, että vesi taas vähissä. Eihän siellä tosiaan ollu juuri mitään. Täytin. Eilen illalla oli taas tarkotus lähteä ajelemaan, niin taas oli vesi loppu! Autolla ajettu koko aikana korkeintaan 50km yhteensä. Eilen oli kaiken lisäksi kylmä pilvinen päivä, ettei hellekään enää käy selityksenä. Oon tarkistellu konehuoneen joka kantilta ja kaikkialla on kuivaa, eikä auton allakaan ole mitään merkkejä kosteudesta... mikäs nyt mättää?

                    EDIT: Tarkemman tarkastuksen tuloksena, joku siellä syylärin alla vuotaa koska pienen pieni lammikko muodostui auton alle yön aikana. Tarvii tunkea jotain sementtiä sisään... :P
                    Last edited by dreamwiz; 09-07-2006, 20:05.

                    Comment

                    • tepi_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2185
                      • TKu

                      #25
                      Lisätään vielä tähän topicciin,että oma auto ei ton yhen kerran jälkeen enää samaa tehny ja nyt viikko sitten vaihdettiin vesipumppu ja termostaatti,ihan varmuuden vuoksi,vanha vesipumppukin näytti olevan kohtalaisessa kunnossa,tuskin oli edes vaihdettu koskaan kun oli vielä muovisiipinen,kyllähän ne siivet siitä murtui ku vähän naputteli asfalttia vasten..

                      Mutta nyt on toiminut taas oikeen hyvin,nesteet vois kattoa vielä aamulla,että onko hävittänyt ku on nyt viikolla tullu ajettua pitempääkin matkaa..

                      Comment

                      • Battery
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 94

                        #26
                        Menihän se omakin alkuperänen pumppu sitten paskaks, ja oikein kunnolla. Helvetillinen rahina alko kuulua ajon aikana-> lämmöt hetkessä tappiin. Onneks älys heti pistää vehkeet seis, jos vaikka olis välttyny kansipahvin rikkomiselta.

                        Oli revenny se muovinen pyörä irti akselista ja oli tuhannen päreinä siellä kotelossa

                        Noh, maanantaina hakemaan uusi pumppu ja ei auta kun vaan toivoa ettei rikkonu mitään muuta.
                        Ex: E36 325 Coupe
                        Ex: E39 530DA
                        EX: E39 525TDS

                        Comment

                        • petroman
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 7

                          #27
                          vesikierto

                          Itsellä oli hieman samaa ongelmaa,mutta johtui siitä että vesi ei kiertänyt johtuen ilmalukosta vesipumpulla.Se taas johtui siitä että petti yksi letkuliitos ja valutti nestettä jonkun verran pihalle.
                          Korjasin liitoksen ja lisäsin nestettä siihen kalt rajaan asti kuvitellen että kyllähän kone itsensä ilmaa.Eipä ilmannut,johtuen siitä että on suljettu kierto.
                          lämpömittari näytti normaalia,mutta painetta tuntui riittävän sen verran että puhalsi nestettä pihalle taas,tällä kertaa säiliön korkin välistä.

                          Luulin jo että halki on joko säiliö tai syyläri,mutta tuli yksi tietäjä paikalle oikeaan aikaan kertoen että m50b25 on vittumainen ilmattava.

                          Joten korkki auki,ilmastusruuvi irti,ilmastusruuvin reikään sopiva kumiletku jonka toinen pää paisuntapyttyyn.Sen jälkeen kone käyntiin ja sopivasti kierrosta=silleen että kumiletkusta lirisi nestettä ja ne ilmat pois kierrosta.Meni aika kauan että kaikki ilmat poistui!!

                          Tämä tietäjä sanoi että tuossa koneessa jos on ilmaa niin ilmalukko tulee vesipumpun kohdalle ja näin ollen neste ei kierrä,lämmöt ei mittarin mukaan välttämättä nouse vaikka lohkossa saattaa jo keittää.
                          Siitä syystä nousee paineet siihen malliin,että säiliö 5:ttä vaille leviämässä!!

                          ...Nestepinta heitteli muuten tämän session aikana aivan järjettömästi.

                          Että siinä minun kokemuksia nestekierrosta...

                          Comment

                          • Makkke
                            Newbiemmer
                            • Mar 2007
                            • 11

                            #28
                            onkohan vesipumppu menny rikki kun ei meinaa vedet alkaa kiertää !? katoin tänään kone käynnissä ja termostaattikotelo auki niin sieltä ei tule vettä vaikka paisuntasäiliössä on vettä tarpeeksi ? e34 2.0l:think

                            Comment

                            • Hunni
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 621
                              • Toijala

                              #29
                              Nonii. Äsken tossa moottoritiellä oma E36 328i vetäs lämmöt punaselle. Samantien pois käynnistä ja lämmöt laski hyvinkin äkkiä puoleenväliin. Vettä ei tullu mistään pihalle ja olen ennenkin seurannu veden määrää ja on siellä missä pitääkin lämpösenä sekä kylmänä. Hetken siinä ooteltua auto käyntiin ja ei ollu enää mitään oireita ainakaan tolla 5 kilometrin matkalla. Mikähän mahto tulla? Kilometrejä takana 125 000.
                              Last edited by Hunni; 06-06-2007, 15:58.
                              BMW 330e Touring -21
                              Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                              Comment

                              • Hunni
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 621
                                • Toijala

                                #30
                                Kävin tossa n.15km koeajolenkillä ja alkuun toimi niinkun pitääkin mutta just kun käännyin kotiin nii lämmöt alko nouseen taas. Onko noissa M52-koneissa kaikissa muovisiipinen vesipumppu vai vaihtuko se jonain vuonna metallisiipiseen? Muistelisin vaan lukeneeni sellasta täältä jostain.
                                BMW 330e Touring -21
                                Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎