Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 luistonesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jäteöljyvatkain
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 5

    E36 luistonesto

    Onko kenelläkään tietoa saako E36:seen asennettua jälkikäteen luistonestoa??
    -92 vuoden malliin saanu aikanaan lisävarusteena.. saman ikäseen tartteis saada.
  • Rusty
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 183
    • Kajaani

    #2
    Ratsastetaan nyt tällaisella erittäin vanhalla topikilla...

    Onko tähän asiaan kenelläkään mitään tieto, itseänikin kiinnostaisi.

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Kaikkeahan sitä voi jälkiasentaa. Muistaakseni tuo luistonesto vaatii ainakin uuden absipumpun, jarruputkituksen muuttamisen (jokaiselle renkalle oma putki) ja tietysti sähköhilppeet ympärilleen. Melko kalliiksi menee siis.

      Comment

      • Rusty
        Bimmer Rookie
        • Aug 2002
        • 183
        • Kajaani

        #4
        Sekö siis jarruttaa myös sutivaa (taka)rengasta, eikä pelkästään vain puutu moottorinohjauksen toimintaan?

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #5
          Niin siis puhuin tietysti ASC+T:stä. Tuo pelkkä ASC:hän tosiaan vähentää vain kaasua.

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            Meikällä on luiston esto siinä ratin ja penkin välissä... kait siihen perjaatteessa vois saadakkin kun onhan siinä ABS-jarrut niin tarttis vaan olla oma ohjaus yksikkö luistonestolle? emt. miten toi sitten käytännössä toimii...
            ite suosin kaasujalan rajoitusta liukkailla...
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #7
              Originally posted by Aksuli89 View Post
              Meikällä on luiston esto siinä ratin ja penkin välissä... kait siihen perjaatteessa vois saadakkin kun onhan siinä ABS-jarrut niin tarttis vaan olla oma ohjaus yksikkö luistonestolle? emt. miten toi sitten käytännössä toimii...
              ite suosin kaasujalan rajoitusta liukkailla...
              ABS:t ei riitä, putket ja pumppu menee uusiksi silti.
              Vakio ABS on 3-kanavainen, eli rajoittaa takapyöriä yhdessä, ASC-T:n yksikkö on 4-kanavainen, eli osaa rajoittaa takapyöriä erikseen...

              Comment

              • ruikki
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 585

                #8
                hyvä se on to asc+t. ainaki 325i:ssä ku oli nii pysty hyvin ohittelemaan myös tosi liukkaalla eikä tarvinnu pelätä että heittää perää vaikka kaasu pohjassa koko ajan . yleensä kuitenki oli off asennossa
                !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                Comment

                • Rusty
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2002
                  • 183
                  • Kajaani

                  #9
                  Minullahan tuo on automaatti ja talvella Winter-moodilla on kyllä ihan hyvä. Ratin ja penkin välinen luistonesto toimii myös ihan kohtalaisesti.

                  Tuo ASC (ilman T:tä) voisi olla kuitenkin ihan hyvä lisävaruste, jos sen saisi plug'n play toimimaan. Pitääpä yrittää ottaa selvää...


                  Originally posted by ruikki View Post
                  hyvä se on to asc+t. ainaki 325i:ssä ku oli nii pysty hyvin ohittelemaan myös tosi liukkaalla eikä tarvinnu pelätä että heittää perää vaikka kaasu pohjassa koko ajan . yleensä kuitenki oli off asennossa
                  Taisi olla off-asennossa silloin kun karkasi metsähallituksen puolelle?

                  Comment

                  • EmBu
                    Newbiemmer
                    • May 2009
                    • 13
                    • Suomi

                    #10
                    Terve! Voisiko olla mahollista että lukkoperättömässä E36 voisi olla jonkusortin lukkoperä (sähkölukko tms) Vain luistoneston ollessa päällä? Ainakin omassa -97 vuoden yksilössä tuntuisi, että kummatkin pyörät sutivat luistonestoa vasten aina mikä helpottaa myös valtavasti jumipaikoissa. Mutta autossa ei kitkalukkoa tms muuten.

                    Entä, jos tällaista esiintyy, niin olisiko viisaita ajatuksia moisen ohittamiseen,niin että lukko kuitenkin säilyisi
                    Saattaa kyllä olla ihan tuulesta temmattu ajatus mutta alkoipahan vaan itämään

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6693
                      • .......

                      #11
                      Originally posted by EmBu View Post
                      Terve! Voisiko olla mahollista että lukkoperättömässä E36 voisi olla jonkusortin lukkoperä (sähkölukko tms) Vain luistoneston ollessa päällä? Ainakin omassa -97 vuoden yksilössä tuntuisi, että kummatkin pyörät sutivat luistonestoa vasten aina mikä helpottaa myös valtavasti jumipaikoissa. Mutta autossa ei kitkalukkoa tms muuten.

                      Entä, jos tällaista esiintyy, niin olisiko viisaita ajatuksia moisen ohittamiseen,niin että lukko kuitenkin säilyisi
                      Saattaa kyllä olla ihan tuulesta temmattu ajatus mutta alkoipahan vaan itämään
                      asc+t jarruttelee sutivaa pyörää, voi jossain tilanteessa tuntua vähän lukkoperältä. Ei siellä muuta lukkoa oo.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Arde92
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1328
                        • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                        #12
                        Nostetaampas tämä ylös.

                        Itselläni on autossa lisävarusteena otettu asc-T Luiston esto. Mutta Moottorin johtosarja tiesti vaihdettu kun siellä heiluu se töpseli irtinäisenä ja vaijeri vapaana. Joten mihin kohtaan tuo vaijeri kuuluisi laittaa ja että riittääköhän uuden 325i jossa ascT luistonesto johtosarjan vaihto?
                        E39 M5 Titansilber<------
                        F11 530D Spacegray
                        E36 323i M-sport Med Hölsteri
                        Ex :E61 525D Lci Carboni
                        Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                        Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                        Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                        Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by Arde92 View Post
                          Nostetaampas tämä ylös.

                          Itselläni on autossa lisävarusteena otettu asc-T Luiston esto. Mutta Moottorin johtosarja tiesti vaihdettu kun siellä heiluu se töpseli irtinäisenä ja vaijeri vapaana. Joten mihin kohtaan tuo vaijeri kuuluisi laittaa ja että riittääköhän uuden 325i jossa ascT luistonesto johtosarjan vaihto?
                          Vaijeri kääntelee ennen kaasuläppää olevaa kuristusläppää, joka on siis normaalisti auki mutta tarpeen mukaan rajoittaa tehoa.
                          Onko sulla koko läppää siellä?
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎