Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36, airbagillisen ratin irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    E36, airbagillisen ratin irroitus

    Onko vaara, että bägi tulee silmille? Muuta huomioitavaa ja erikoisjippoja (jos niitä on/tarvii)?

    Noin, lyhyesti ja ytimekkäästi...täytyy kysyä sitten lisää, jos tulee vielä ongelmia
  • Tuotanur
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 275
    • 03

    #2
    Akunkenkä irti 30min ennen ratin irroitusta. Muuten laitat kaikki samoin takasin kuin olikin niin ei tule ongelmia.

    Comment

    • Bm]V[^]V[3
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 178
      • Uusimaa

      #3
      15 min riittää ihan hyvin

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        ...ja e36:ssa on aika monen näköistä bagisysteemiä vuosimallista riippuen...

        Comment

        • duunari76
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 292

          #5
          Tuossa on sellainen 3-puolainen "M-ratti". Akun kaapelit on nyt irti....odottelen ainakin sen puoli tuntia. En nähnyt tuossa ulkopuolella, kuin yhden ristipääruuvin, jolla ilmeisesti aukeaa nuo kuoret tuosta tangon ympäriltä. Töötin takanako on sitten loput? Lähteekö "töötti" vetämällä, vai mikä kikka tuossa on? Ei varmaan kannattaisi tällaisen tavallisen renkaanvaihtajan alkaa tätä etes tekemään

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            #6
            Ainakin nelipuolaisessa ratissa keskiö on kiinni takapuolelta kahdella T30 torxilla. Nuo auki niin melkein tippuu syliin. Sitten vaan varovasti bägin johto irti. On todella pieni ja hengetön liitin mikä lähtee irti suoraan vetämällä.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • duunari76
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 292

              #7
              Homma hoidettu

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Siis nimen omaan ne Torxit avaamalla...vai?

                Comment

                • duunari76
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 292

                  #9
                  Ratin takana oli ne torxit, mutta ei noita sitten tarvinutkaan irroittaa, vaan pääsin tekemään kuparirenkaan puhdistuksen rattia irroittamatta. Saattoi kyllä olla työläämpi puhdistaa se ratti paikoillaan, mutta pääasia, että tuo airbagin valo on nyt reilassa.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Se kuparirengas vain ei liity bagisysteemiin mitenkään, vaan on äänimerkin virtojen liukukehä?

                    Comment

                    • minurmi
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 222
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Se kuparirengas vain ei liity bagisysteemiin mitenkään, vaan on äänimerkin virtojen liukukehä?
                      Ilmeisesti jotain tekemistä sillä kuparikehällä kuitenkin on airbagin valon kanssa koska omasta koslasta aikanaan putsasin ja rasvasin kuivan ja kitisevän kuparikehän ja siihen loppui myös airbag-valon satunnainen vilkahtelu. Tässä lienee kyse ratista jollainen itseltänikin löytyy, eli airbag-valo on ratin alaosassa.
                      ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
                      ex. E46 330 Ci M-Sport -03
                      ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
                      ex. E36 316i -92

                      Comment

                      • duunari76
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 292

                        #12
                        Täytyyhän sen liittyä Valo ei ole välähtänyt kertaakaan sen jälkeen, enkä mitään muuta tehnyt.

                        Comment

                        • reddewil
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 3015
                          • West Coast

                          #13
                          Originally posted by duunari76
                          Täytyyhän sen liittyä Valo ei ole välähtänyt kertaakaan sen jälkeen, enkä mitään muuta tehnyt.
                          Siellä on useempi kehä, on töötille ja bägille (ainakin e34)... Bägin keltaisen liittimen irroittaminen rattiakselin kupeesta disabloi bagin. Liitin oikosulkee bagin panoksen jottei kuulu poks, kun rassataan =) Toi akun irrottelu ja odottelu minusta lähinnä hätävarjelun liioittelua.
                          ...

                          Comment

                          • Jampsu87
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1335
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Ratti pitäisi saada maalausta varten irti, mutta irroitus tössäsi tuohon mustaan johtoon joka menee slipringille. Miten tuon johdon saa irroitettua että saan ratin irti. Varovasti yritin sitä vetää irti mutta ei lähtenyt ja homma tyssähti sitten siihen
                            Last edited by Jampsu87; 25-09-2010, 16:46.
                            E91 lci 330xd.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎