Eli tuollainen kuutoskoneella oleva 325, ja tyhjäkäynti heiluu kylmänä ja kuumana välillä 400-1500 rpm. Välillä sammuukin, ja on pirun vaikea lähteä liikkeelle. Tuo tyhjäkäynnin humppaaminen on ihan säännöllistä, muutaman sekunnin rytmillä. Onko tuo vika joutokäyntisäätimessä, ja onko se tuolla imusarjan alla, ja miten se on siellä kiinni? Vai imuvuoto?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325 -91 tyhjäkäynti seilaa
Collapse
X
-
Puhdistin tuon joutokäyntiventtiilin, ja ei siitä mitään apua ollut. Tosiaan tuossakin palaa tuo check-valo koko ajan. Voiko tuosta lukea vikakoodit kotikonstein?
Käy ihan ok kun irroittaa kaasuläppäpotikan piuhan. Onko se silloin automaattisesti rikki? Onko sen vastusarvoja olemassa kellään?Last edited by tero76; 08-07-2006, 17:25.
Comment
-
-
Originally posted by DrizzitToi voi myös johtua viallisesta lämpötila-anturista. Boxi ei tiedä, et kuinka lämmin kone on ja sit sekoilee. Mittaa anturin resistanssi. Se on varmaan halvin ja varmin.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Joo, eli ei tuo check-valo palakkaan kun aina käynnistyksen jälkeen (ja onko tuo check- valo sitten sama kuin check-engine?). Bensaa menee tajuttoman paljon, varmaan jotakin 10-15 litraa matka-ajossakin. Ja välillä haisee polttoaine. Akunkengän kun ottaa irti, niin sen jälkeen käy vähän aikaa nätisti. äsken annoin lämmitä kenkien laiton jälkeen, ja kun alkoi humppaamaan, niin lambdan johto irti, sitten kävi nätisti. Sammutin, ja johto kiinni, niin taas humppaa. Yritin mitata tuota lambdaa (4-johtoinen) yleismittarilla, mutta en saanut minkään pinnin väliltä tuota lambdan jännitettä sahaamaan. Eikös niistä johonkin tule maa? Minkä värisistä johdoista tuo jännite tulisi mitata?
Kumpi lämpötila-anturi pitää mitata (toinen on sininen), ja paljonko sen vastusarvo on kuumana ja kylmänä? Eli mittasin tuon sinisen anturin vastuksen (etummainen) silloin kun alkoi humputtamaan, niin se antoi 237 ohmia. Eikös tämä ole ihan ok?
Mittariston kulutusmittari näyttää tasaisesti 15-18 l/100km, kun ajelee 5-vaihteella noin 100 km/h.
Voiko tuosta nyt surutta karsia sen mahdollisuuden, että olisi imuvuoto, esimerkiksi imusarjan tiiviste, kun tuo aina pelaa kun ottaa nuo akunkengät pois? Mikään letku ei näyttänyt huonolta.Last edited by tero76; 08-07-2006, 19:21.
Comment
-
-
Mittalin lambdan signaalia auto kuumana. Se työntää tasaista jännitettä arvolla 0,370V. Kun hanaa antaa niin jännite tippuu. Tuo lambdan jännite ei sahaa ollenkaan (tai sahaa, mutta välillä 0,368-0,370). Tuo lienee rikki?
Eikös tuon periaatteessa pitäisi sahata vaikka se käykin rikkaalla?
Jos tuo teistäkin vaikuttaa lambdavialta, niin pitääkö paikkansa, että noissa ei kestä tarvikelambdat? Saako jostakin boschin alkuperäistä halvemmalla kuin tuo Motonetin 104€?
Comment
-
-
Originally posted by bmwpowermulla ainakin tarvike lambda on kestäny kohta vuoden,makso huimat 44€
mut piuhat sai liittää itte
Jep. no veikkaan että kohta se poksahtaa... Vuoden abaut noi tarvike lambdat kestää.
Ja henkilökohtaisesti sanon että jos lambdan johtoon joutuu tekemään liitoksia niin odotellaan talvea ja suolateitä ja pakoputken hellää lämpöä niin kohta se tyhjäkäynti jo seilaa.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Originally posted by tero76Asensin lambdan, ja auto näyttäisi toimivan hyvin. kulutuskin tippui puolella (15 l/100km --> 7,5 l/100km..). Ei vaan kehtaa ostaa noinkin kalliita osia jos ei ole melko varma viasta.
Kiitos kaikille avusta.
Tero.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Ei tuo lambdan hinta paha ole, kun tuon tuolla sai kuntoon. Tarkoitin sitä, että se tekniikka korjata, jota jopa merkkiliikkeiden huolloissakin harrastetaan (eli vaihdetaan osaa kalleimmasta aloittaen, ja katsotaan korjaantuuko vika), ei mielestäni ole kovin fiksua.
Ostin tuohon kyllä Boschin lambdan.
Comment
-
Comment