Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pieniä ongelmia ABS-anturin (etu) vaihdon kanssa, 328i e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    Pieniä ongelmia ABS-anturin (etu) vaihdon kanssa, 328i e36

    Hommanahan ei voi olla simppelimpää:

    Kiinnityspultti irti => anturi pois kolosta => liitin irti => uusi paikalleen.

    MUTTA, kun homma alkaa mennä päin persettä niin se menee kanssa!

    1. Kiinnityspultti katkesi avatessa (vaikka rost-offia annettu reilusti)
    2. ABS-anturi aivan saata..sti kiinni kolossaan. => papukaijoilla repimistä + ruuvarilla takomista. => ABS-anturi paskaksi ja anturipää jäi koloonsa.

    Onko muille käynyt vastaavaa?

    Ajatellen, että ei viittis irrottaa koko napaa / vaihtaa laakeria moisen takia. Kestäiskö anturiin tehty esim. 10mm kierre sen verran, että sais kohtisuoralla vedolla revittyä anturia irti kolostaan, jotta uuden saisi asennettua?

    Muita hyviä ideoita?
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96
  • Särki
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 143
    • Veroparatiisi

    #2
    ota vaan napa irti. ei sitä laakeria ole prässätty akseliin. keskimutteri auki ja napa käteen. sitten on helppo lyödä anturi läpi. eikä muutakuin napa takas ja ajoon
    F20 116i
    EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

    Comment

    • Po101
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 12
      • Rauma

      #3
      Vaihdoin just eilen 328:iin eteen abs anturin ja oli kyllä veemäinen homma.. aikaa meni kolme tuntia ja se anturi tuli ulos kahvipurun kokoisina paloina.. helpottaa hommaa huomattavasti kun otat jarrusatulan ja levyn ensin irti..

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #4
        Joo, tarttee sunnuntaina syventyä aiheeseen kunnolla. Eilen vain ajattelin sen "pika pikaa" vaihtaa, kun tuo valo mittarissa pännii. Ei sitten mennyt ihan justiinsa niin. Voiko muuten uuden anturin toiminnan tarkisaa työntämättä sitä paikalleen? Itselläni kun on käytetty anturi menossa paikalleen, niin ei viitis montaa kertaa vaihtaa.

        Ei tullut eilen kokeiluta häviääkö valo jos laittaa liittimen paikalleen ja kääntää virrat päälle. Tietääkö joku häviääkö valo ilman, että anturi on paikassaan?
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          Tuttua tarinaa anturin vaihdosta. Anturin saa ainakin e39:stä porattua pois, eli ei tarvitse irrottaa napaa. Anturin vastuksen voi mitata yleismittarilla, arvoja en muista, mutta ne löytyvät foorumilta. Useinhan käytetyissä on johto poikki, joten sen ainakin saa mitattua. Uusi anturi irtoaa paljon helpommin, varsinkin jos rasvaat reijän...
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Tuttua, tuttua, bemarin kohdalla NIIN tuttua....

            Comment

            • Dandy
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 1438
              • ....

              #7
              Kaksi viikkoa sitten särjin e46:sta vastaavan. Ei mitään jakoja olisi ollut saada vanhaa ehjänä irti kun uusikin oli todella vmäinen saada paikalleen. Sai viilailla sitä anturin koloa ihan huolella, laittaa vaseliinia anturiin ja vielä puutikulla&vasaralla takoa paikalleen ennen kuin meni. Maksoi muuten paikalliseen varaosaliikkeeseen tilattuna 115 euroa. Merkkiliikkeessä jotain ~100 euroa, mutta itsellä ~80 km lähimpään matkaa niin halvempi noin.

              Comment

              • Kilpuri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 831
                • Tampere

                #8
                Voi veljet mikä homma! Miten anturista on tehty noin tiukka? Sillä kiinnityspultilla ei ole mitään virkaa! Ei takuulla lähtisi anturi irti ilman sitä. Pieninä kappaleina irtosi lopulta. Aikaa homaan meni kaikkineen sellaisen 3h (ruokataukoineen).

                Tiedoksi muuten muille, että ainakin itselläni "uuden" anturin liittämisen (siis sähköliitin paikallaan, mutta anturi ei kolossaan) jälkeen kokeilin virtoja päälle, niin valo hävisi. Eli kannattaa kokeilla ennen että valo sammuu. Jokso anturi on viallinen, niin samainen savotta on edessä...

                Noh, nyt homma on kuitenkin bueno ja huomenna leimalle!
                Now: 525xd -09
                Ex: 330d -07
                Ex: 328i -96

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎