Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 tehot ja vaparin vaikutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Curtis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 44
    • Turku

    #16
    Tämän jutun testissä puhallin puhalsi kylmää keulalla mittauksen ajan niinkuin penkittäessä yleensäkin. Mutta kyllähän se ajoviima kerkii myös lämpeemään syylärin läpi tultuaankin, eli tarttis saada rakennettuu kotelointi mihin johdetaan isoissa määrin viileetä ilmaa esim. puskurin läpi. Tarttis kokeilla mut ei kerkee penkki päiviin mennes tekee ja hommaa.
    E61 535d

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6746
      • PK-seutu

      #17
      Originally posted by Curtis
      Tämän jutun testissä puhallin puhalsi kylmää keulalla mittauksen ajan niinkuin penkittäessä yleensäkin. Mutta kyllähän se ajoviima kerkii myös lämpeemään syylärin läpi tultuaankin, eli tarttis saada rakennettuu kotelointi mihin johdetaan isoissa määrin viileetä ilmaa esim. puskurin läpi. Tarttis kokeilla mut ei kerkee penkki päiviin mennes tekee ja hommaa.
      Kerkeehän siihen mennessä tekemään sen toimivaksi, jos ei välitä miltä näyttää
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #18
        Oliko tuo K&N vakiokoteloon laitettava suodatin? Jos oli, niin yllättävän paljon vaikutti, tosin negatiivisesti. Tuntuu vähän kummalta noin suuri (10+ %) vaikutus alemmille kierroksille.


        "kun pahimmillaan uupuu noin 20 Nm noin 3000 1/min kohdal ja muuten kokoajan tappiol välil 1500-4000 1/min. Tehossa se on huonompi välil 1500-3500 1/min."

        Eiköhän kuitenkin teho ja vääntö ole tappiolla aikalailla samalla kierrosalueella.
        Last edited by NHB; 20-07-2006, 14:29.

        Comment

        • Curtis
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 44
          • Turku

          #19
          Originally posted by NHB
          Oliko tuo K&N vakiokoteloon laitettava suodatin? Jos oli, niin yllättävän paljon vaikutti, tosin negatiivisesti. Tuntuu vähän kummalta noin suuri (10+ %) vaikutus alemmille kierroksille.


          "kun pahimmillaan uupuu noin 20 Nm noin 3000 1/min kohdal ja muuten kokoajan tappiol välil 1500-4000 1/min. Tehossa se on huonompi välil 1500-3500 1/min."

          Eiköhän kuitenkin teho ja vääntö ole tappiolla aikalailla samalla kierrosalueella.
          Joo oli vakio koteloon tuleva filtteri. Oli se tehokin samoil kierros alueil huonompi mut ei niin näkyvästi. Vois laittaa kuvat niist käyrist nettii.

          Originally posted by pyroz
          Kerkeehän siihen mennessä tekemään sen toimivaksi, jos ei välitä miltä näyttää
          No aikaahan vois tietty yrittää järkätä mut sit rahaa ei välttämät samois määrin. Ei meinaan viittis ihan hirveit asennuksii tehdä vaan tekee sit kerral kunnol.
          E61 535d

          Comment

          • jam75
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 654
            • Tornio

            #20
            Jees, itseänikin ihmetytti tuo K&N jos kuitenki oli paneelifilsu joka tulee orggiskoteloon niin noinkin "huono" oli normiin verrattuna. Keskiarvonahan nuo varmaan pyörii samoissa, mutta siellä yläpäässä kuitenkin luulis tuovan edes sen 2-3hv teholisän jolla ei kuitenkaan ole vtunkaan merkitystä loppupeleissä . Noita penkkituloksia on maailmalta nähny muitakin niin on ollu enemmänkin toisinpäin, siis edelleenkin puhun paneelifilsusta joka tulee normipaikalle enkä mistään kartiofilsuista. Ja nämä kartiotkin on toiminu jos se ilma on saatu kylmänä koneeseen asti, mutta prosenttien luokkaa vain olleet tehonlisäykset. Mielenkiintoista ja hyvä näin, että joku on kehdannut testailla ja saadaan taas tinkaa aikaseksi puolesta ja vastaan

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎