Announcement

Collapse
No announcement yet.

-92 e36 325 Diagnoosi lista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AcS325
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 227
    • Road to Jalalabad

    -92 e36 325 Diagnoosi lista

    Elikkä Kävin tossa hakemassa diagnoosi listan autosta kun ei menny katsastusksessa päästöistä läpi Tyhjäkäynti CO oli jotain 16,8 ja HC 250

    No tässä listaa:

    Ohjainlaitediagnoosi BMW Motronic M 3.1 Vikamuisti

    70 Lambda-anturi Katkos
    41 Ilmamassamittari impulssi liian alhainen (voiko johtua siitä että otin johdon irti kun moottori kävi?)

    Ohjainlaitediagnoosi BMW ABS Teves Mk4 Vikamuisti

    81 Pyörintänopeusanturi, etu vasen katkos
    97 Pyörintänopeusanturi, etu vasen väärä/ ei signaalia
    113 Pyörintänopeus anturi, etu vasen ei liikesignaalia
    114 Pyörintänopeusanturi, etu oikea ei liikesignaalia
    116 Pyörintänopeusanturi, taka vasen ei liikesignaalia

    Eli onko ilmamassamittari rikki ja johtuuko päästöt siitä?? mistä uusi ja mitä maksaa Turussa?

    Mikähän noissa abseissa on kun ensin valo syttyi kun käynnisti auton ja kun sammutti ja käynnisti uudelleen niin valo hävisi. Mutta nytten se palaa kokoajan kun auto käy.

    Kiitos kommenteista jo etukäteen.
    "koita uudelleen kyllä se lähtee"
  • e34_aki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 195
    • Lahti rock city

    #2
    Lambdaa veikkaisin koska ei noi päästöt nyt ihan kauhean pahat ole... Toi ilmamassa mittarin vika johtuu siitä että piuha on irroitettu.. Tai eihän siitä varmuutta ole ilman mittausta.. Ilmeisesti kävit merkkihuollossa lukemassa vikakoodit? Lambdan ja massamittarin testaus ei meinaa yleensä niiltä sujua kun ovat tottuneet arpomaan vikoja asiakkaan piikkiin

    Comment

    • AcS325
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 227
      • Road to Jalalabad

      #3
      N kyllä noi aika rajut päästöt on kun toi co pitäis olla kai jotain 1,0 luokkaa ja hc jotain 100.

      En käyny merkkiliikkeesä vaan Moottoritesti Pekka Rouvalilla Turussa. Sillä oli kyllä komeet boschin tietokoneet siellä.
      "koita uudelleen kyllä se lähtee"

      Comment

      • e34_aki
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 195
        • Lahti rock city

        #4
        Originally posted by AcS325
        N kyllä noi aika rajut päästöt on kun toi co pitäis olla kai jotain 1,0 luokkaa ja hc jotain 100...
        Kyllähän niillä pystyy ottamaan kuvaimen lambdasta ja mittarista, mistä katsoa toimiiko ne oikein.. Lambda vaikuttaa about ton verran.. Lambdahan hidastuu vanhuuttaan ja ei ole tarvikkeena kauhean kallis.. Nyt kun sieltä on vika muistit luettu(ja nollattu?) niin ajele hetki ja luetuta uudestaan ni selviää onko massamittarissa vikaa.. Se kun on aika kallis niin ei huvikseen kannata alkaa vaihtamaan

        Comment

        • AcS325
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 227
          • Road to Jalalabad

          #5
          No on varmaan käyny nyt silleen et ei ole vikamuistia nollattu. Pystyykö itse tekemään sen rikkomatta mitään? Joo sitä IMM-harrastusta ei viitsisi aloittaa kun tuon Lambda harrastuksen on jo aloittanut. Kerran vuodessa saa vaihtaa.
          "koita uudelleen kyllä se lähtee"

          Comment

          • e34_aki
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 195
            • Lahti rock city

            #6
            Autodatan mukaan: "vikakoodit voidaan poistaa myös irroittamalla moottorin ohjausmoduulin johdinsarjan moninapaliitin 10 sekunnin ajaksi"

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #7
              Originally posted by e34_aki
              Autodatan mukaan: "vikakoodit voidaan poistaa myös irroittamalla moottorin ohjausmoduulin johdinsarjan moninapaliitin 10 sekunnin ajaksi"
              Niin, eli sama kun ottaa akunnavan irti... eikös
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • e34_aki
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 195
                • Lahti rock city

                #8
                Originally posted by antti79
                Niin, eli sama kun ottaa akunnavan irti... eikös
                Voihan sen niinkin tehdä mut joutuu laittaa kaikki kello yms. muistit uusiks

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Olet laittanut viestiisi vahingossa CO2:n arvon, joka on 15-16 % paikkeilla. CO eli hiilimonoksidi ei voi olla 16 %. Sitäpaitsi pakokaasuanalysaattorit eivät edes näytä yli 10 %:n arvoja.

                  Comment

                  • AcS325
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 227
                    • Road to Jalalabad

                    #10
                    Originally posted by Lanttu
                    Olet laittanut viestiisi vahingossa CO2:n arvon, joka on 15-16 % paikkeilla. CO eli hiilimonoksidi ei voi olla 16 %. Sitäpaitsi pakokaasuanalysaattorit eivät edes näytä yli 10 %:n arvoja.
                    Ei kyllä ne tällaset on katsastuslapussa tyhjäkäynti kohdasa
                    CO 16,8 Ja HC 247 Eli ei lähellekkään sitä mitä pitäisi. O2 0,06 ja CO2 15,46
                    "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #11
                      En usko vieläkään, mutta kyllähän tuo lambda-anturin vaihtotarpeelta kuulostaa joka tapauksessa.

                      Comment

                      • AcS325
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 227
                        • Road to Jalalabad

                        #12
                        Eli ei kannata uutta ilmamassamittaria vielä etsimään.
                        "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #13
                          En ainakaan itse lähtisi, kun tuolla vikakoodeissa oli lambdakin mainittuna. Voisi tietysti tarkistaa, etteivät lambdalle menevät johdot ole hanganneet itseään poikki johonkin (olisiko edes mahdollista, tuskin). Lambda on 2-3 kertaa halvempi kuin ilmamassamittari, siltäkin pohjalta kannattaa harkita ensin lambda-anturin vaihtamista.

                          Comment

                          • AcS325
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 227
                            • Road to Jalalabad

                            #14
                            Jep no auto menee keskiviikona laitettavaksi. Vaihdetaan samalla se Kumi nivel vaihteiston ja kardaanin välistä. Ei joku osaisi noista jarruista sanoa mitään?
                            "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                            Comment

                            • AcS325
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 227
                              • Road to Jalalabad

                              #15
                              Tuli sitten vietyä auto Metro-autoon huoltoon. Kun toinen firma teki temput ku lupas ensin keskiviikolle ajan mut sitten ku olin autolla paikan päällä ni sanottiin et joo sun piti eilen tulla....

                              No kuitenkin metro auton korjaaja soitti et hän tilas uuden ilmamassamittarin.
                              Ku ei sitä vanhaa kuulemma pysty mittaamaan ja lambdaa ei ilmeisesti viitsinyt vaihtaa ku se on halvempi varmaan. Ja thermoshokista ei ollut kuullut mitään kyseinen kaveri. Siis mitä tää nyt tarkoittaa. Käskin säilyttää vanhan mittarin kai sen jossain pystyy mittauttamaan että onko ehjä? No odotellan laskua.
                              "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎