Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #16
    helpottaako jos antaa olla virrat päällä ennen starttausta hetken? siis sen verta että lamput sammuu mittaristosta...

    ittellä joutuu sahaamaan siks ku bensakiskosta lähtee paineet ainakun sammuttaa... mulla siis jonkinlainen vuoto siellä...

    sulla vois olla jotain samanmoista kun sielläpäin on kuiteskin aherrettu.

    bensakiskoon vissiin pitäis jäädä se n 3.5bar sammuttaessa. sit ku lyö virrat päälle bensapumpun pitäis pikkusen hörähtää siks et se korottais paineen. jollei paine riitä niin joutuu hetken starttaamaan, sen aikaa et paineet on kohdallaan.
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • 3BMW
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 628
      • Turku

      #17
      Originally posted by Ändi View Post
      helpottaako jos antaa olla virrat päällä ennen starttausta hetken? siis sen verta että lamput sammuu mittaristosta...

      ittellä joutuu sahaamaan siks ku bensakiskosta lähtee paineet ainakun sammuttaa... mulla siis jonkinlainen vuoto siellä...

      sulla vois olla jotain samanmoista kun sielläpäin on kuiteskin aherrettu.

      bensakiskoon vissiin pitäis jäädä se n 3.5bar sammuttaessa. sit ku lyö virrat päälle bensapumpun pitäis pikkusen hörähtää siks et se korottais paineen. jollei paine riitä niin joutuu hetken starttaamaan, sen aikaa et paineet on kohdallaan.
      Ei väliä kuinka kauan virrat on ollu päällä, mutta kylmänä lähtee aina laakista. Mitä se nokka-akselin asentotunnistin maksaa, jos olisi kuitenkin siitä kiinni vaikka ei vikakoodeissa luekkaan? Tyhjäkäynti seilaa 500-600 kierroksen välillä kun auto on paikallaan, jos valuttaa tyhjäkäynnillä vaikka alamäkeä tyhjäkäynti n 700!?!?!

      Ja miten saan noi bensanpaineet mitattua?

      Comment

      • Ändi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1292
        • Pori

        #18
        bensakiskon päässä on sellanen "venttilitappi" johon voi kiinnittää mittarin.
        kantsii katsoo tuolta projegtiosiosta kaasuläppätopic. siellä on puhetta mittarista... itsellä myös samoja oireita ton tyhjäkäynninkanssa. kylmänä kyl on kierrokset kohillaan.

        mitä itse oon miettiny omaa ongelmaa niin veikkaisin imuvuotoa tai sit just toi nenuakselin asentotunnistin. ampeerimittarilla pitäis vissiin saada siit anturista jotain lukemia. samassa topicissa siitäkin juttua.
        sigpic
        E46 2d 330 -02
        EX.
        E36 2d 328 -97
        e92 335d -07
        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
        Bmw 325 iA 2D -93
        Bmw 325 4d -92

        Comment

        • 3BMW
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 628
          • Turku

          #19
          Vika ei ole poistunut joten tänään haettu uudet nokka-akselin asentotunnistin ja kampiakselin asentotunnistin jotka vaihdan huomenna paikalle. Onko jollain vaihtoa helpottavia ohjeita ja missä tunnistimet sijaitsevat?

          Comment

          • M57D
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 46

            #20
            Originally posted by 3BMW View Post
            Vika ei ole poistunut joten tänään haettu uudet nokka-akselin asentotunnistin ja kampiakselin asentotunnistin jotka vaihdan huomenna paikalle. Onko jollain vaihtoa helpottavia ohjeita ja missä tunnistimet sijaitsevat?
            Epäilen että vaihdat turhaan.
            Ongelma liittyy tehtyyn remonttiin.

            Onko suuttimien jakotukille tulevat polttoaineletkut varmasti oikein päin ?
            Onko alipaine letku kiinni imusarjan ja pa-painesäätimen välillä ?

            M52 moottoreissa on kahdenlaisia jakotukkeja, toisessa on liitin polttoainepaineen mittaukseen, toisessa ei. Jos liitintä ei ole, mittaa paine letkusta. Oikea paine on 3.5-3.8 bar.

            Comment

            • 3BMW
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 628
              • Turku

              #21
              Originally posted by M57D View Post
              Epäilen että vaihdat turhaan.
              Ongelma liittyy tehtyyn remonttiin.

              Onko suuttimien jakotukille tulevat polttoaineletkut varmasti oikein päin ?
              Onko alipaine letku kiinni imusarjan ja pa-painesäätimen välillä ?

              M52 moottoreissa on kahdenlaisia jakotukkeja, toisessa on liitin polttoainepaineen mittaukseen, toisessa ei. Jos liitintä ei ole, mittaa paine letkusta. Oikea paine on 3.5-3.8 bar.
              Ei auttanut joo anturien vaihdot. Koska en ole mikään asiantuntija en tiedä yhtään ovatko piuhat oikein päin?? Viikonloppuna uusi yritys tunnistaa vika ja sen jälkeen saa olla, ei haittaa mua millään tavalla mutta jälleenmyynnissä voi haitata :(

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎