Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    ......

    ......
    Last edited by mika68; 06-09-2012, 13:35.
  • Antti78
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 83
    • Lem1

    #2
    Mulla teki suunnillee samalla tavalla ku lamda oli menny paskaks

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Joku tai jotkut seuraavista:

      - Nokan asentotunnistin
      - Kampiakselin asentotunnistin
      - Ilmamassamittari
      - Lambda(t)
      - Imuvuoto

      Itse veikkaan asentotunnistimia.
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        En usko että lambda on tuon takana vaikka kulutuskamaa onkin... Lambda ei oo tuollainen on-off tyyppinen vika, ja vaikka olisi sökö niin kone käy ns. vara-ohjelmalla, sama pätee ilmamassamittariin. Imuvuoto?? Ei... Se aiheuttaa humbaamisia ja muita käyntihäiriöitä ja ei ole myöskään on-off tyyppiä, mutta nämä asentoanturit on. Kammen asentoanturi on luetun perusteella ns.kerrasta sökö eli jos anturi on rikki niin kaikki elämä päättyy siihen sillä hetkellä, mutta nokka-akselin anturit on ennenkin oireillu juurikin tällä lailla "toimii, ei toimi, vähän toimii"-meiningillä...

        Mutta mutta, onkos sytytystulppien vaihdosta mitään tietoa?? Jos ovat aivan loppu niin voi myös tehdä tuon, eli kun starttaat kylmänä niin ensin kastelee, sitten lähtee käymään vajaalla, hetken päästä kaikilla, tyhjäkäynti vaeltaa sitä mukaa kun sytkä välillä pätkii. Ja eihän tulpan reíkiin ole päässy venakopan tiivisteestä öljyä ja puolat lyö maihin välillä?? Entäs ootko pessy konehuonetta lähiaikoina ja päästäny vettä vanttiilikopan kohdalle (valuu myös tiivisteen välistä tulpan reikiin ja ilmiö sama kuin tämän öljyvuodon kanssa...)

        Ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä: Suuttimet/suutin vuotaa ja kastelee jotain/joitain sylintereistä...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Gonzalez
          Kammen asentoanturi on luetun perusteella ns.kerrasta sökö eli jos anturi on rikki niin kaikki elämä päättyy siihen sillä hetkellä, mutta nokka-akselin anturit on ennenkin oireillu juurikin tällä lailla "toimii, ei toimi, vähän toimii"-meiningillä...
          Kammen anturi on hyvin vastaava kuin nokankin, ja myös se voi hajota tyyliin "toimii, ei toimi, vähän toimii". Vaihdoin nimittäin juuri oman pätkivän kammen anturin muutama tunti sitten M52B28 koneeseen...
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Moonshine
            Joku tai jotkut seuraavista:

            - Nokan asentotunnistin
            - Kampiakselin asentotunnistin
            - Ilmamassamittari
            - Lambda(t)
            - Imuvuoto

            Itse veikkaan asentotunnistimia.
            Jompi kumpi kahdesta ensimmäisestä vaihtoehdosta tulee olemaan se oikea...

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Niin imuvuoto itsellä ainakaan tommosta aiheuta. Kokonaan ilman ilmamassamittaria ja imuhaitaria lähtee käyntiin melko "normaalisti"
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11686
                • Kouvola

                #8
                Tarjotaan vielä tyrkylle vikaa muutamassa puolassa...

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1966
                  • ......

                  #9
                  Aloitin vian kartoittamisen halvimmasta päästä eli tulpista. Ei löytynyt Guntherin huoltokirjasta tulppien vaihtoa ja ostaessa oli 155tkm. Nyt 180tkm. Eikä tulpat loppuunajetulta näyttäneet(normi 2 kärki NGK), mutta tuli vaihdettua kuitenkin. Tilalle Saksalaiset Boschin 4 kärki tulpat.
                  Kone lähtee hienosti käyntiin ja käy tasaisesti myös tyhjäkäyntiä. Eli vika eliminoitu ainakin toistaiseksi? Täytyy seurata tilannetta....

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    #10
                    E36 328i käynnistymis ongelma..

                    Eli, eilen pesin auton, jonka jälkeen yritin laittaa auton käyntiin, mutta startti ei pyörähtänytkään vaan joku rele ilmeisesti vaan naksui(ja valot välkkyi samaan tahtiin). No työntämällä auto käyntiin, sammutus ja normaalisti starttaamalla käyntiin. Kokeilin vielä muutaman kerran ja toimi aivan normaalisti, no tänään sitten teki uudestaan saman tempun, tällä kertaa tosin oli jäänyt sytytysvirrat päälle noin 20min(valot eikä puhallin eivät olleet päällä). Taas työntämällä käyntiin jonka jälkeen toimii ihan normaalisti.

                    Missä vika? vituttaa jos jossain kaupan pihalla tai muualla tekee vastaavan tempun. :S

                    edit: akkuhan se...
                    Last edited by Tomba87; 21-10-2008, 00:39.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • Kilpuri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 831
                      • Tampere

                      #11
                      Ootko varma että akussa on riittävästi varausta?

                      Meillä kisa-auto ja huoltoauto tekee tuollaista kun akku on vain yksinkertaisesti sippi. Ts. startti ei jaksa pyöriä, ja naksuminen tulee siitä kun se iskee...

                      Kokeilisin akun latausta. Samalla tarkistaisin laturin toiminnan. Akkukin voi vain olla niin huono ettei ota virtaa vastaan. Kuinka vanha se on?
                      Now: 525xd -09
                      Ex: 330d -07
                      Ex: 328i -96

                      Comment

                      • Tomba87
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 4029
                        • Imatra

                        #12
                        Jep, pitää varmaan ensi vkl(takaisin palvelukseen) ekaksi kokeilla ladata akku varmuuden vuoksi. En tiedä kuinka vanha akku on, auto on tuotu viime kesänä saksan maalta ja akussa lukee bmw. mutta eihän se nyt millään ilveellä voi orkkis akku olla..
                        Luukku auki ja risut kyytiin

                        Comment

                        • baijeri3
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 124
                          • Pariisi

                          #13
                          Originally posted by Tomba87 View Post
                          Jep, pitää varmaan ensi vkl(takaisin palvelukseen) ekaksi kokeilla ladata akku varmuuden vuoksi. En tiedä kuinka vanha akku on, auto on tuotu viime kesänä saksan maalta ja akussa lukee bmw. mutta eihän se nyt millään ilveellä voi orkkis akku olla..

                          Jos on vielä propleemia, voin tulla vilkasee imatralle..Ku pitäs toi oma turbo katsastaa siellä.....
                          e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
                          EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
                          Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
                          volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #14
                            Originally posted by Tomba87 View Post
                            Jep, pitää varmaan ensi vkl(takaisin palvelukseen) ekaksi kokeilla ladata akku varmuuden vuoksi. En tiedä kuinka vanha akku on, auto on tuotu viime kesänä saksan maalta ja akussa lukee bmw. mutta eihän se nyt millään ilveellä voi orkkis akku olla..
                            Ai ei..?
                            Ite otin viime kesänä omasta -92 coupesta alkup. akun pois kun ei tahtonut olla täysissä voimissaan enää
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • 3BMW
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 628
                              • Turku

                              #15
                              E36 328i käynnistysongelma

                              Auto on vm 12/95 E36 Bmw 328i ja aitoja kilometrejä 170tkm. Jokin aikaa sitten vesipumppu petti ja kansipahvi meni rikki. Kansi otettiin irti, todettiin että halkeamia ei ole joten plaanattiin ja kaikki tiivisteet+vesipumppu+tulpat+termostaatti ym uusittiin. Remontin jälkeen on ajettu noin 500km ja auto käy kuin unelma. Ainoa vika on pitkä startti eli saa sahata pari sekunttia ennen kun lähtee käyntiin. Lähtee paremmin ja nopeammin käyntiin jos antaa vähän kaasua. Vikakoodeja ei tule ja ilmamassamittarikin juuri vaihdettu. Jos olisi nokka-akselin asentotunnistin niin ilmeisesti antaisi siitä koodia??

                              a) Osaako joku kertoa mikä voisi olla vikana ja voisiko lämpö olla sen verran tehnyt tuhoa koneessa että ongelma lähtisi itsestään jonkin ajan kuluttua pois?

                              b) Virtalukko pyörähtää aina välillä vaan tyhjää kunnes nappaa kiinni. Voisiko se aiheuttaa viiveen startissa?

                              Apu otetaan kiitollisena vastaan

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎