......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
......
Collapse
X
-
En usko että lambda on tuon takana vaikka kulutuskamaa onkin... Lambda ei oo tuollainen on-off tyyppinen vika, ja vaikka olisi sökö niin kone käy ns. vara-ohjelmalla, sama pätee ilmamassamittariin. Imuvuoto?? Ei... Se aiheuttaa humbaamisia ja muita käyntihäiriöitä ja ei ole myöskään on-off tyyppiä, mutta nämä asentoanturit on. Kammen asentoanturi on luetun perusteella ns.kerrasta sökö eli jos anturi on rikki niin kaikki elämä päättyy siihen sillä hetkellä, mutta nokka-akselin anturit on ennenkin oireillu juurikin tällä lailla "toimii, ei toimi, vähän toimii"-meiningillä...
Mutta mutta, onkos sytytystulppien vaihdosta mitään tietoa?? Jos ovat aivan loppu niin voi myös tehdä tuon, eli kun starttaat kylmänä niin ensin kastelee, sitten lähtee käymään vajaalla, hetken päästä kaikilla, tyhjäkäynti vaeltaa sitä mukaa kun sytkä välillä pätkii. Ja eihän tulpan reíkiin ole päässy venakopan tiivisteestä öljyä ja puolat lyö maihin välillä?? Entäs ootko pessy konehuonetta lähiaikoina ja päästäny vettä vanttiilikopan kohdalle (valuu myös tiivisteen välistä tulpan reikiin ja ilmiö sama kuin tämän öljyvuodon kanssa...)
Ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä: Suuttimet/suutin vuotaa ja kastelee jotain/joitain sylintereistä...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by GonzalezKammen asentoanturi on luetun perusteella ns.kerrasta sökö eli jos anturi on rikki niin kaikki elämä päättyy siihen sillä hetkellä, mutta nokka-akselin anturit on ennenkin oireillu juurikin tällä lailla "toimii, ei toimi, vähän toimii"-meiningillä..."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Aloitin vian kartoittamisen halvimmasta päästä eli tulpista. Ei löytynyt Guntherin huoltokirjasta tulppien vaihtoa ja ostaessa oli 155tkm. Nyt 180tkm. Eikä tulpat loppuunajetulta näyttäneet(normi 2 kärki NGK), mutta tuli vaihdettua kuitenkin. Tilalle Saksalaiset Boschin 4 kärki tulpat.
Kone lähtee hienosti käyntiin ja käy tasaisesti myös tyhjäkäyntiä. Eli vika eliminoitu ainakin toistaiseksi? Täytyy seurata tilannetta....
Comment
-
-
E36 328i käynnistymis ongelma..
Eli, eilen pesin auton, jonka jälkeen yritin laittaa auton käyntiin, mutta startti ei pyörähtänytkään vaan joku rele ilmeisesti vaan naksui(ja valot välkkyi samaan tahtiin). No työntämällä auto käyntiin, sammutus ja normaalisti starttaamalla käyntiin. Kokeilin vielä muutaman kerran ja toimi aivan normaalisti, no tänään sitten teki uudestaan saman tempun, tällä kertaa tosin oli jäänyt sytytysvirrat päälle noin 20min(valot eikä puhallin eivät olleet päällä). Taas työntämällä käyntiin jonka jälkeen toimii ihan normaalisti.
Missä vika? vituttaa jos jossain kaupan pihalla tai muualla tekee vastaavan tempun. :S
edit: akkuhan se...Last edited by Tomba87; 21-10-2008, 00:39.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Ootko varma että akussa on riittävästi varausta?
Meillä kisa-auto ja huoltoauto tekee tuollaista kun akku on vain yksinkertaisesti sippi. Ts. startti ei jaksa pyöriä, ja naksuminen tulee siitä kun se iskee...
Kokeilisin akun latausta. Samalla tarkistaisin laturin toiminnan. Akkukin voi vain olla niin huono ettei ota virtaa vastaan. Kuinka vanha se on?Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostJep, pitää varmaan ensi vkl(takaisin palvelukseen) ekaksi kokeilla ladata akku varmuuden vuoksi. En tiedä kuinka vanha akku on, auto on tuotu viime kesänä saksan maalta ja akussa lukee bmw. mutta eihän se nyt millään ilveellä voi orkkis akku olla..
Jos on vielä propleemia, voin tulla vilkasee imatralle..Ku pitäs toi oma turbo katsastaa siellä.....e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostJep, pitää varmaan ensi vkl(takaisin palvelukseen) ekaksi kokeilla ladata akku varmuuden vuoksi. En tiedä kuinka vanha akku on, auto on tuotu viime kesänä saksan maalta ja akussa lukee bmw. mutta eihän se nyt millään ilveellä voi orkkis akku olla..
Ite otin viime kesänä omasta -92 coupesta alkup. akun pois kun ei tahtonut olla täysissä voimissaan enääSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
E36 328i käynnistysongelma
Auto on vm 12/95 E36 Bmw 328i ja aitoja kilometrejä 170tkm. Jokin aikaa sitten vesipumppu petti ja kansipahvi meni rikki. Kansi otettiin irti, todettiin että halkeamia ei ole joten plaanattiin ja kaikki tiivisteet+vesipumppu+tulpat+termostaatti ym uusittiin. Remontin jälkeen on ajettu noin 500km ja auto käy kuin unelma. Ainoa vika on pitkä startti eli saa sahata pari sekunttia ennen kun lähtee käyntiin. Lähtee paremmin ja nopeammin käyntiin jos antaa vähän kaasua. Vikakoodeja ei tule ja ilmamassamittarikin juuri vaihdettu. Jos olisi nokka-akselin asentotunnistin niin ilmeisesti antaisi siitä koodia??
a) Osaako joku kertoa mikä voisi olla vikana ja voisiko lämpö olla sen verran tehnyt tuhoa koneessa että ongelma lähtisi itsestään jonkin ajan kuluttua pois?
b) Virtalukko pyörähtää aina välillä vaan tyhjää kunnes nappaa kiinni. Voisiko se aiheuttaa viiveen startissa?
Apu otetaan kiitollisena vastaan
Comment
-
Comment