Originally posted by MakeH
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e 36 toimivuus
Collapse
X
-
No okei, otetaan toinen esimerkki. Tässä taannoin oli sakemannien luotettavuusvertailun tulokset jossain lehdessä. Ei ollut kärjessä mb, bmw tai audi, tai mikään muu automalli joka kulkee helposti yli 200km/h. Kärjessä oli japanilaiset pikkuautot, jotka ovat tod.näk. perheen kakkosautoja joilla muori heittää mukulat kouluun ja käy kaupassa. Tästä moni saa käsityksen, että nuo pikkuautothan on varsin luotettavia. Kuitenkin auton käytöllä on suuri merkitys auton kestoon.
Ja koska taas joku ihmettelee että mit vit tuo tähän liittyy, niin jos otetaan yhtä suuri otanta japanilaisia sekä bemuja ja ajetaan samalla tavalla, niin oma näkemykseni on että bemu kestää paremmin.
Omat vertailukohdat tähän on entinen 318i -86 ja nykyinen kakkosauto nissan sunny farmari -87. Nissanilla on ajettu alle puolet siitä mitä bemulla myydessä ja se on pelleiltään ja tekniikaltaan aivan kamalassa kunnossa.
Comment
-
-
Yleisesti on tiedossa, että juuri Avensikset ja Mazda 6:set ovat vikatilaston parhaasta päästä. Ne käyttävät huomattavasti vähemmän uutta ja uraa urtavaa tekniikka toisin kuin e60, Mersu E jne. Viat uusissa autoissa ovat tosi usein sähkövikoja, sen nyt kaikki kyllä tiesittekin.
Väittisin kyllä, ettei tuo "helposti 200 km/h kulkeminen" liity juuri mitenkään siihen, että Avensis on vähemmän vikainen kuin e39 jne.Last edited by alspe; 21-07-2006, 14:24.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Voin MakeH LUVATA että näkemyksesi ei ole se mikä edustaa oikeasti todellisuutta, vaan on ihan pelkkää "fantasiaa". Kilometrisuoritteiden kasvaessa Japsien luotettavuus kiistatta jopa kertaantuu verrattaessa mm.BMW:hen. Sekin on pelkkää "fantasiaa" että juuri BMW:t joutuisivat jotenkin enemmän sellaisen käytön tai huoltamattomuuden piiriin jotka selkeästi selittäisivät niiden suuremman vikatiheyden(tällähän samalla "fantasialla" mm.Opelmiehet selittävät suurta autojensa vikatiheyttään?). Itse asiassa jos tätä aivan absurdia näkemystä aletaan purkamaan, niin tullaan huomaamaan itse asiassa juuri päinvastainen kehityskaari. BMW:t huolletaan mm.merkkihuolloissa myös pitkälle takuuaikojen jälkeisellä ajalla kun taas halvemmat "omalla rahalla" ostetut japsit joutuvat melko pian takuuajan umpeuduttua huomattavasti vasenkätisempään huoltoon/käyttöön.
Toisaalta esim.e36:n tyyppiviat ilmaantuvat TÄYSIN käytöstä riippuen n.10% ajokilometrisuoritteen tarkkuudella samoissa ajankohdissa. Eli ne vesipumput, sähköviat, etupäät,ym. rivahtavat hyvinkin tarkasti samoilla kilsoilla, vaikka käyttö olisi ollut kummastakin ääripäästä. Ihan aikuisten oikeasti 91-92 e36 on erittäin vikainen auto jopa ikäluokassaan ja verrattuna johonkin uudempaan japsiin pelkkä harrasteajoneuvo. Voin sanoa että johonkin -99 Mazda 626:een vaihdetaan parkkipolttimot kun mittariin tulee 200tkm ja toinen raidetangonpää kun mittariin kolahtaa 400tkm....se toinen menee vaihtoon kun puolimiljoonaa tulee lasiin...täysin käytöstä riippumatta. Siis näin jopa ilman karrikointia. Selitys/tuki näille "fantasioille" toki vanhan bemarin "luotettavuudesta" löytyy helposti, mutta tuo kylmä maailma tuolla ulkona on kuitenkin hieman toisenlainen, johon oikeasti kurkkaamalla voi helposti tajuta että naurettavaksi voi itsensä tehdä muutenkin, kuin "löytämällä" syitä sille miksi bemun vikatiheys ei yllä japsien tasolle.Last edited by Hemi; 21-07-2006, 14:03.
Comment
-
-
Originally posted by HemiIhan aikuisten oikeasti 91-92 e36 on erittäin vikainen auto jopa ikäluokassaan ja verrattuna johonkin uudempaan japsiin pelkkä harrasteajoneuvo. Voin sanoa että johonkin -99 Mazda 626:een vaihdetaan parkkipolttimot kun mittariin tulee 200tkm ja toinen raidetangonpää kun mittariin kolahtaa .
-91 vastaan -99, eihän siinä ole kuin muutama vuosi...
Comment
-
-
Originally posted by alspeYleisesti on tiedossa, että juuri Avensikset ja Mazda 6:set ovat vikatilaston parhaasta päästä. Ne käyttävät huomattavasti uutta ja uraa urtavaa tekniikka toisin kuin e60, Mersu E jne. Viat uusissa autoissa ovat tosi usein sähkövikoja, sen nyt kaikki kyllä tiesittekin.
Väittisin kyllä, ettei tuo "helposti 200 km/h kulkeminen" liity juuri mitenkään siihen, että Avensis on vähemmän vikainen kuin e39 jne.
Eiköhän se ennemmin ole niin päin, että uusi tekniikka tulee ensimmäisenä näihin kalliimpiin autoihin ja sitten kun tekniikka kehittyy ja tulee halvemmaksi (ja usein myös luotettavammaksi), niin japsit ja muutkin kansanautojen valmistajat omaksuvat ne käyttöönsä. Esimerkkeinä tulee mieleen esimerkiksi ABSit, ajonvakautusjärjestelmät, muuttuvat venttiilinajotukset, xenonit, huoltotarpeenilmaisimet, hätäjarrutehostimet tai ajonopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostus ihan vain muutamia mainitakseni.
Muutenkin japanilaisten autonvalmistajien (ja nykyään myös korealaisten) kilpailukyky ei perustu uusimpien teknisten innovaatioiden implementointiin vaan tuotantoprosessin ja laadunhallinnan erinomaiseen hanskaamiseen. Nykyään eurooppalaiset ovaat saaneet japanilaisia kiinni, mutta esim. 80-luvulla bemarinkin inssit matkasivat Japaniin katsomaan Toyotan tuotantoprosessia, joka oli sen aikaiseen eurooppalaiseen verrattuna sekä nopeampi, että myös laadultaan parempi ("kerralla valmiiksi"-periaate, ei erillisiä korjausasemia, JIT-tuotanto, joka vaati myös alihankkijoilta korkeaa laatua). Edelleenkin vikatiheys on japseissa keskimäärin parempi. Silti jostain kumman syystä monessa tutkimuksessa tyytäväisimpiä autoonsa ovat olleet BMW- ja Mersu-kuskit. Ehkäpä sitten auton hyvyyteen vaikuttaa muutkin asiat kuin vikatiheys.. Esim. melutaso, ajettavuus, imago, ulkonäkö, suorituskyky.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82Mitäköhän uraauurtavaa uutta tekniikka Avensikseen tai esim. Mazda 6:een on tullut ennen Mersua tai Bemaria?!?
Eiköhän se ennemmin ole niin päin, että uusi tekniikka tulee ensimmäisenä näihin kalliimpiin autoihin ja sitten kun tekniikka kehittyy ja tulee halvemmaksi (ja usein myös luotettavammaksi), niin japsit ja muutkin kansanautojen valmistajat omaksuvat ne käyttöönsä. Esimerkkeinä tulee mieleen esimerkiksi ABSit, ajonvakautusjärjestelmät, muuttuvat venttiilinajotukset, xenonit, huoltotarpeenilmaisimet, hätäjarrutehostimet tai ajonopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostus ihan vain muutamia mainitakseni.
Muutenkin japanilaisten autonvalmistajien (ja nykyään myös korealaisten) kilpailukyky ei perustu uusimpien teknisten innovaatioiden implementointiin vaan tuotantoprosessin ja laadunhallinnan erinomaiseen hanskaamiseen. Nykyään eurooppalaiset ovaat saaneet japanilaisia kiinni, mutta esim. 80-luvulla bemarinkin inssit matkasivat Japaniin katsomaan Toyotan tuotantoprosessia, joka oli sen aikaiseen eurooppalaiseen verrattuna sekä nopeampi, että myös laadultaan parempi ("kerralla valmiiksi"-periaate, ei erillisiä korjausasemia, JIT-tuotanto, joka vaati myös alihankkijoilta korkeaa laatua). Edelleenkin vikatiheys on japseissa keskimäärin parempi. Silti jostain kumman syystä monessa tutkimuksessa tyytäväisimpiä autoonsa ovat olleet BMW- ja Mersu-kuskit. Ehkäpä sitten auton hyvyyteen vaikuttaa muutkin asiat kuin vikatiheys.. Esim. melutaso, ajettavuus, imago, ulkonäkö, suorituskyky.
Joo kirjoitin väärin, siis kalliisiin autoihin tulee aiemmin uudet tekniikat. Sori, ajatus oli sormea nopeampi...G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82Edelleenkin vikatiheys on japseissa keskimäärin parempi. Silti jostain kumman syystä monessa tutkimuksessa tyytäväisimpiä autoonsa ovat olleet BMW- ja Mersu-kuskit. Ehkäpä sitten auton hyvyyteen vaikuttaa muutkin asiat kuin vikatiheys.. Esim. melutaso, ajettavuus, imago, ulkonäkö, suorituskyky.
Comment
-
-
Elikkäs tämmönen pikku kysely , kun olen aatellu tommost e36 325i ostoa niin onko kaikki e36 325i 190hp vai vaihtuuko se jossain vaiheessa 170hp-190? Elikkäs auto olis -92 e36 325i ajettu 250tkm , autossa "vikoja" että savuttaa mutta on kuulemma normaalia? ja sitten että lokasuojat ovat päässet ruostumaan vähän. Mimmosissa hintaluokissa nuo lokareiden fiksaukset ovat? Ja oisko mitää fiksuja kysymyksiä mitä kannattas omistajalle esittää tai kysyä jostain?. Mitkä mahtas olla tyyppivikoja tuommoosissa Bimmereis?
Otto-Noob
Pahoittelen kirjoitusvirheitä..en ole verbaalisesti lahjakas Kiitos etukäteen
Comment
-
-
Originally posted by KernwaffeElikkäs tämmönen pikku kysely , kun olen aatellu tommost e36 325i ostoa niin onko kaikki e36 325i 190hp vai vaihtuuko se jossain vaiheessa 170hp-190? Elikkäs auto olis -92 e36 325i ajettu 250tkm , autossa "vikoja" että savuttaa mutta on kuulemma normaalia? ja sitten että lokasuojat ovat päässet ruostumaan vähän. Mimmosissa hintaluokissa nuo lokareiden fiksaukset ovat? Ja oisko mitää fiksuja kysymyksiä mitä kannattas omistajalle esittää tai kysyä jostain?. Mitkä mahtas olla tyyppivikoja tuommoosissa Bimmereis?
Tyyppivikoja voit etsiä searchilla, pitäisi löytyä ihan kattava kokoelma.Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Itse toin tuollaisen E36 -94 325i:n Saksasta kolme vuotta sitten, ja kysyjille olen vastannut olleeni Erittäin tyytyväinen tuohon autoon. Siitä on useimmiten seurannut jatkokysymys: "Ai, etkö ole mitään joutunut vaihtamaan?" Kummastelen tätä kysymystä, sillä opin jo pikkulapsena, että autoista hajoaa juttuja ja sitten ne korjataan.. Enää ei ole isiä korjaamassa, enkä itse osaa, eli aina olen joutunut muita vaivaamaan, siis sellaisia ihmisiä, jotka tuota työkseen tekevät. Ehkä ottaisi päähän enemmän, jos olisin itse pakertanut tallissa? Kaikki pallonivelet on pitänyt vaihtaa, hiljattain vaihdatin etutukivarret kokonaan. Samoin pakoputki meni reikäisenä vaihtoon. Ei ehkä muutenkaan sellaisia juttuja, mitä kannattaa ilman kunnollisia työkaluja ja nostureita kotitallissa hommailla..
Korimalleja tuntemattomat kaverini eivät millään meinaa uskoa, että kyseessä on 12 vuotta vanha auto, vaikka faceliftiä on vain maski. Toki kirkkaat umpiot yms tekevät asiaa. En vaihtaisi samanikäiseen perusjapsiin, vaikka saisin 10k€ väliä. Toiset ymmärtävät, toiset eivät. Suosittelen vastaavaa autoa lämpimästi niille, jotka ymmärtävät.Currently: Bumming rides
Previously: BMW E91 325iA M-Sport, BMW 330iA M-Sport II, Mini Cooper S '02, E36 328i M-Sport, E46 318i M-Sport, E30 325ix, E36 325i BLU-3, E32 730iA
Comment
-
-
Originally posted by KernwaffeElikkäs tämmönen pikku kysely , kun olen aatellu tommost e36 325i ostoa niin onko kaikki e36 325i 190hp vai vaihtuuko se jossain vaiheessa 170hp-190? Elikkäs auto olis -92 e36 325i ajettu 250tkm , autossa "vikoja" että savuttaa mutta on kuulemma normaalia? ja sitten että lokasuojat ovat päässet ruostumaan vähän. Mimmosissa hintaluokissa nuo lokareiden fiksaukset ovat? Ja oisko mitää fiksuja kysymyksiä mitä kannattas omistajalle esittää tai kysyä jostain?. Mitkä mahtas olla tyyppivikoja tuommoosissa Bimmereis?
Otto-Noob
Pahoittelen kirjoitusvirheitä..en ole verbaalisesti lahjakas Kiitos etukäteenE83 X3 3.0dA ja E60 530iA
Comment
-
-
Originally posted by pmtkOn noita sen verran tarjolla, etten ostais, jos savuttais ja kaaret olis ruosteessa. Varmaan löytyy kohtuuhinnalla yksilöitä, joissa ei kyseisiä ominaisuuksia ole. Kuten jo aiemmin todettiin, ei savuttaminen taida normaalia olla.
Comment
-
-
Originally posted by KernwaffeKyllä Kyllä mutta kun budjetti on tiukka ja kamalasti ei yli 4000e yli saisi mennä.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Comment