Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 36 toimivuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mauritiusblau
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 125
    • Espoo

    #31
    ---SledgeHammer82Muutenkin japanilaisten autonvalmistajien (ja nykyään myös korealaisten) kilpailukyky ei perustu uusimpien teknisten innovaatioiden implementointiin vaan tuotantoprosessin ja laadunhallinnan erinomaiseen hanskaamiseen. Nykyään eurooppalaiset ovaat saaneet japanilaisia kiinni, mutta esim. 80-luvulla bemarinkin inssit matkasivat Japaniin katsomaan Toyotan tuotantoprosessia, joka oli sen aikaiseen eurooppalaiseen verrattuna sekä nopeampi, että myös laadultaan parempi ("kerralla valmiiksi"-periaate, ei erillisiä korjausasemia, JIT-tuotanto, joka vaati myös alihankkijoilta korkeaa laatua). Edelleenkin vikatiheys on japseissa keskimäärin parempi.---


    Ei millään pahalla, mutta.. ei voi muuta sanoa kun että PASKAN MARJAT! taidat uskoa joulupukkiin
    et viittis puhua tuollaisia varsinkaan btcf:än foorumissa, suututtamassa ihmisiä jotka ymmärtävät OIKEAN laadun päälle
    E32 750iA -88

    -E36 328iA Coupè M-sport -97
    -E36 325i Coupè German looker -93
    sigpic

    Comment

    • Päivi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1406
      • Finland

      #32
      Kuule Kernwaffe, tuo 4000€ kannattaa varata peruslaittoon ja -korjauksiin. Mun autoa voit tulla kyselemään jos triplaat budjettisi.. Yhtä hyvin voisin lähteä etsimään E60 M5:sta 30k€:lla..
      Currently: Bumming rides
      Previously: BMW E91 325iA M-Sport, BMW 330iA M-Sport II, Mini Cooper S '02, E36 328i M-Sport, E46 318i M-Sport, E30 325ix, E36 325i BLU-3, E32 730iA

      Comment

      • algernon
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 288
        • Turku, Suami

        #33
        Kyllä Toyotan laatu (prosessi) on vieläkin merkkipaalu ja edellä kaikkea muuta automaailmaa. Tämä tietenkin silloin kuin puhutaan vertailtavissa olevista tuotteista. Maybach ja Toyota eivät ole samassa sarjassa esim. mutta BMW selvästikkin on (ainakin nämä 100, 300 ja 500 sarjat). Tästä ei ammattilaistasolla ole kahta mielipidettä.

        Se minkä tasoisia autoja tehdään onkin asia aivan erikseen. Japanilaisten tekniikka kestää kuin vanhat videot...
        Korealaisten tekeleistä en olisi niin varma...yhdestäkin Hyundaista puuttui männänrenkaat kokonaan, paljastui kun moottori täytyi avata öljyn kulutuksen takia. Niitä ei siis ollut ikinä asennettukkaan tehtaalla.

        Toistaiseksi olen e36 maailmasta kuullut lähinnä tuennan puslista jotka kuluvat nopeahkosti. Vesipumpusta joka on ilmeisestikin määräaikaishuollossa pakkovaihdettava osa. Jäähdytysjärjestelmä puolella on vaihdettu useita syyläreitä (ei mikään epidemia mutta kuintenkin enemmän kuin muutama).
        M
        850i -91 (EG11)
        Z3 2.8 -98 (CH31)

        325 -08 (VE31)

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #34
          Originally posted by Kernwaffe
          Kyllä Kyllä mutta kun budjetti on tiukka ja kamalasti ei yli 4000e yli saisi mennä.
          4000e budjetti ei vaan yksinkertaisesti riitä hyvään autoon, jos ei käy aivan järkyttävä säkä. Ei muuta kuin katselemaan muita malleja.
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

            #35
            Originally posted by mauritiusblau
            Ei millään pahalla, mutta.. ei voi muuta sanoa kun että PASKAN MARJAT! taidat uskoa joulupukkiin
            et viittis puhua tuollaisia varsinkaan btcf:än foorumissa, suututtamassa ihmisiä jotka ymmärtävät OIKEAN laadun päälle
            Erotetaanpa nyt pari asiaa. Ensinnäkin on nk. teknistä laatua, joka jakaantuu suunnittelun laatuun eli siihen kuinka hyvin todellinen design vastaa suunnittelijoiden tarkoittamaa lopputulosta ja tuotantoprosessin laatuun eli siihen kuinka hyvin tuotanto pystyy toteuttamaan annetut suunnitelmat, tätä voidaan mitata esimerkiksi sellaisilla mittareilla kuin linjan tuotto (kuinka paljon materiaaleja menee hukkaan), kuinka paljon tapahtuu häiriöitä ja aikatauluttamattomia keskeytyksiä, takaisinkutsuja jne. Kysymys on siis: "mitä haluttiin vs. mitä saatiin ulos".

            Tämä on siis eri asia kuin nk "asiakaslaatu" eli se kuinka hyvin tuote vastaa asiakkaan toiveisiin, odotuksiin, arvoihin ja tarpeisiin, siis toisin sanoen kuinka hyvin asiakkaan odotukset ja suunnittelijoiden tekemä design kohtaavat. Tämän mittareina toimii siis asiakastyytyväisyys ja asiakkaan kokema 'laatuvaikutelma'. Tämä "asiakaslaatu" on BMW:llä mielestäni huiputasoa.

            Vaikka kuinka maailmaa katsoo sini-valkoisten lasien läpi (siis BMW:n sinivalkoisten..), niin pakko on myöntää, että esim. Toyotan tuotantoprosessi on todella korkeatasoinen. Eikä suunnittelun laatukaan mikään huono ole. Erot ovat tasoittuneet, mutta edelleen eurooppalaisilla autoilla on enemmän takaisinkutsuja ja takuukorjauksia kuin esimerkiksi Toyotalla. Toyotalla toki on myös se etu, että ratkaisut testataan ensin kotimarkkinoilla ja vasta sitten siirretään vaikka Eurooppaan meneviin autoihin. Esim. Bemarillakin ensimmäisen vuoden tai kahden aikana tulee lähes aina muutoksia autoihin ja jotain määräaikahuoltojen yhteydessä tehtäviä päivityksiä kuten vaihdetaan pultti toisenlaiseksi, päivitetään moottorinohjausta jne. Jos kiinnostusta löytyy, niin vertaapa vaikka 91. ja 92-mallin e36:sien vikatilastoja esim. 97-mallisen e36:sen vikatilastoihin.

            Sanotaan nyt vielä, että en millään osaa kuvitella, että tulisin koskaan ostamaan japanilaista autoa. Eihän niissä vikoja pahemmin ole, mutta ei kyllä sitten ole mitään hegistäkään.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎