toista päivää M3sen omistaja... Kytkin ottaa kiinni (siis vapauttaa) aivan pohjaan painettuna (M3 ominaisuus?), hmm.. voisko tuota säätää ottamaan ylempää kiinni, ilman että tossa on isoa vaaraa että kytkin ois hieman päällä? Ilmeisesti autosta on vaihdetu kytkimen osia jossain vaiheessa historiaa. Paremman puoliskon mielestä toi kytkin on myös hieman raskas
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 M3 ja kytkin vaimolle sopivaksi
Collapse
X
-
Omassani oli samaa "ongelmaa" viime kesänä.Vaihdettiin uusi kytkin.Turhaa kenties,kykin oli kuitenkin mekaanisesti hyvässä kunnossa.Sillä olisi ollut paljon kilometrejä edessä.
Poljinvoiman tarve hieman pieneni ja irroitti kyllä ylempää,mutta herkkää käyttö-japsin kytkintä siihen mielestäni ei saa tehtyä.Säätöä kun ei ole.Teoreettinen mahdollisuus olisi esim.kytkinpolkimen varren pidennys (tällöin kyllä poljinliike pitenee entisestään).
Tuossa kuva systeemistä:http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=21&fg=10
Jos sinulla irroittaa kytkin aivan pohjassa,voisi kytkin olla finaalissa ja uuden kytkinpaketin vaihto auttaakkin.Last edited by Heguli 31; 23-07-2006, 11:12.
-
-
Originally posted by Heguli 31Omassani oli samaa "ongelmaa" viime kesänä.Vaihdettiin uusi kytkin.Turhaa kenties,kykin oli kuitenkin mekaanisesti hyvässä kunnossa.Sillä olisi ollut paljon kilometrejä edessä.
Poljinvoiman tarve hieman pieneni ja irroitti kyllä ylempää,mutta herkkää käyttö-japsin kytkintä siihen mielestäni ei saa tehtyä.Säätöä kun ei ole.Teoreettinen mahdollisuus olisi esim.kytkinpolkimen varren pidennys (tällöin kyllä poljinliike pitenee entisestään).
Tuossa kuva systeemistä:http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=21&fg=10
Jos sinulla irroittaa kytkin aivan pohjassa,voisi kytkin olla finaalissa ja uuden kytkinpaketin vaihto auttaakkin.
Comment
-
-
Eihän tässä nyt olisi siitä kyse jos kytkimen jäykkyydestä puhutaan, että m3 kytkinasetelma olisi jo senverran jäykkä ihan tehtaalta kun on tuota löylyäkin pellinalla jonninverran.
Nimittäin ettei se kävisi luistamaan.
Jäykkä asetelma=jäykkä poljintuntuma, korjatkaa jos olen väärässä.
Emännälle vaikka ostaa jonku e36 pienkoneisen ni varmasti on kevyt kytkin
Comment
-
-
Taitaa olla kytkin lopussa tai jompi kumpi kytkimen (pää- tai työsylinteri) hydraulisylinteri kulunut.
Mutta mikään super kevyt kytkin M3:ssa ei ole koskaan!All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by jr66Kyllähän asiaa taitaa ola just päinvastoin.
Kaikissa omistamissani autoissa kytkimen ollessa finaalissa on käytös juuri tuollaista:Irroittaa ehkä heikosti,yleensä vasta polkimen ollessa lähellä lattiaa.Ja on normaalia ehjää kytkintä jäykempi käyttää.
Kytkimen uusimisella on tilanne muuttunut päinvastaiseksi:Kytkin on irroittanut "normaalin" ylhäällä (ei tarvi painaa välttämättä poljinta lattiaan vaihdettaessa) ja käyttö herkkenee.Kuten nyt omassa Ämmäläisessänikin kävi.
Joten valaiseppa minua tyhmää mikä meni asiassa päinvastoin???
Comment
-
-
Ekassa E34:ssa minkä omistin oli kytkin lopussa, ja otti kiinni vasta aivan ylärajan tuntumassa ja oli todella löysä käyttää, vaihdon jälkeen tilanne normalisoitui.
Toisaalta taas Cabrion kytkin piti painaa ihan pohjaan ennen kuin irroitti ja kytkin oli todella jäykkä, sekin korjaantui vaihdolla.
Eli sanoisin että jos kytkin irrottaa/ottaa kiinni vasta jommassa kummassa ääriasennossa, on kytkin vaihtokunnossa.Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Originally posted by JusausEkassa E34:ssa minkä omistin oli kytkin lopussa, ja otti kiinni vasta aivan ylärajan tuntumassa ja oli todella löysä käyttää, vaihdon jälkeen tilanne normalisoitui.
Toisaalta taas Cabrion kytkin piti painaa ihan pohjaan ennen kuin irroitti ja kytkin oli todella jäykkä, sekin korjaantui vaihdolla.
Eli sanoisin että jos kytkin irrottaa/ottaa kiinni vasta jommassa kummassa ääriasennossa, on kytkin vaihtokunnossa.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Jos sinulla irroittaa kytkin aivan pohjassa,voisi kytkin olla finaalissa ja uuden kytkinpaketin vaihto auttaakkin.
Comment
-
-
Originally posted by jani1632Myös vastaavat kokemukset kytkinvikaisista autoista....riippuen paljolti johtuuko levynkulumisesta,asetelman "jousituksen" väsymisestä vai vuodosta työ/pää sylkyssä...
520:n johtui taas kuluneesta levystä.Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Eikö se kytkin kuitenkin kannatta painaa ihan pohjaan asti aina vaihdetta vaihtaessa?
Ja ymmärsinkö oikein, että mitä vähemmän kytkintä täytyy painaa alaspäin niin sitä paremmassa kunnossa se on?
Heassi
F11 530xdA
G31 520dA
ent:
E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA
Comment
-
-
Originally posted by heassiEikö se kytkin kuitenkin kannatta painaa ihan pohjaan asti aina vaihdetta vaihtaessa?
Ja ymmärsinkö oikein, että mitä vähemmän kytkintä täytyy painaa alaspäin niin sitä paremmassa kunnossa se on?
Ei nyt ihan suoraan niinkään. Ei se ollu sen parempi ajaa, kun otti vasta aivan ylhäällä kiinni.Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Originally posted by jengstrotoista päivää M3sen omistaja... Kytkin ottaa kiinni (siis vapauttaa) aivan pohjaan painettuna (M3 ominaisuus?), hmm.. voisko tuota säätää ottamaan ylempää kiinni, ilman että tossa on isoa vaaraa että kytkin ois hieman päällä? Ilmeisesti autosta on vaihdetu kytkimen osia jossain vaiheessa historiaa. Paremman puoliskon mielestä toi kytkin on myös hieman raskas
Toinen itseä hieman ihmetyttävä juttu on vihellys, joka lähtee pintakaasulla. Onko omassasi samanlaista? Luin jostain topicista, että jollain oli ämmässä samanlaista vikaa.
Comment
-
-
M- kytkimet
Niin sitä mä olen aina ihmetelly et minkäs takia sit voimakkaammissa autoissa on paremmat kytkimet, niinkus vaikka uudemmis M-bemareis?
Meillä kun on kilpuriin tehty melkeen tuplat jäykempi asetelma ja hydraulisella painelaakerilla ja oikeella työsylkyllä on aika kiva käyttää, jos sattuu käyttämäänBMW M5 -92
Comment
-
-
Originally posted by jani1632Myös vastaavat kokemukset kytkinvikaisista autoista....riippuen paljolti johtuuko levynkulumisesta,asetelman "jousituksen" väsymisestä vai vuodosta työ/pää sylkyssä...E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
Comment