Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 hammastangon korjaus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 683

    e36 hammastangon korjaus...

    Onko näitä kukaan onnistunut itse korjaamaan vai onko kaikki vain ostaneet uuden tai käytetyn toimivan? Mistään ei ainakaan tunnu löytyvän minkäänlaisia korjaussarjoja kuten esim e30 tankoon löytyy ainakin motonetistä, varmaan muualtakin.

    Omassa tapauksessa öljyt pysyvät sisällä mutta tanko on väljä. Tangon päästä kun heiluttaa niin välyksen huomaa. Myös rattia heiluttamalla kuuluu pieni kolina. Ilmeisesti siis hammastangon rungossa on jonkinlaiset muovi tai muusta materiaalista olevat holkit jotka ajan myötä kuluvat ja aiheuttavat väljyyden. Metalliset osat kai säilyvät ehjinä?

    Lähinnä kiinnostaisi näiden holkkien muoto. Jos ovat pyöreät ja symmetriset niin sorvissahan ne voisi ehkä saada tehtyä. Tietysti tiivisteet joutuisi myös uusimaan. Ovatko nämä standardi mittoja vai jotain erikoiskokoja joita ei saa mistään?

    Millään ei raaskisi ostaa tonnilla uutta jos vain vanha olisi mahdollista korjata. Korjaukseen tarvittavat osat tuskin hunajaa maksavat jos niitä vain jostain saa.
  • Smack
    BTCF Member
    • May 2005
    • 320
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Kouris
    Onko näitä kukaan onnistunut itse korjaamaan vai onko kaikki vain ostaneet uuden tai käytetyn toimivan? Mistään ei ainakaan tunnu löytyvän minkäänlaisia korjaussarjoja kuten esim e30 tankoon löytyy ainakin motonetistä, varmaan muualtakin.

    Omassa tapauksessa öljyt pysyvät sisällä mutta tanko on väljä. Tangon päästä kun heiluttaa niin välyksen huomaa. Myös rattia heiluttamalla kuuluu pieni kolina. Ilmeisesti siis hammastangon rungossa on jonkinlaiset muovi tai muusta materiaalista olevat holkit jotka ajan myötä kuluvat ja aiheuttavat väljyyden. Metalliset osat kai säilyvät ehjinä?

    Lähinnä kiinnostaisi näiden holkkien muoto. Jos ovat pyöreät ja symmetriset niin sorvissahan ne voisi ehkä saada tehtyä. Tietysti tiivisteet joutuisi myös uusimaan. Ovatko nämä standardi mittoja vai jotain erikoiskokoja joita ei saa mistään?

    Millään ei raaskisi ostaa tonnilla uutta jos vain vanha olisi mahdollista korjata. Korjaukseen tarvittavat osat tuskin hunajaa maksavat jos niitä vain jostain saa.

    Sen verran voisin vastata, että itelläni oli vikana se että öljyt ei pysyneet sisällä, muuten oli hyvä, eli just päinvastoin ku sulla. En tiedä kumpaa vikatyyppiä ne on muilla yleensä sitten olleet. Itse ostin käytetyn hammastangon, maksoikohan 150eur, eli eipä uutta kannate ostaa

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Kouris, jos sinulla tuntuu klappia vain toisessa raidetangon sisäpäässä, voit selvitä pelkällä raidetangon vaihdolla. Näin kävi itsellänikin.

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 683

        #4
        Originally posted by Lanttu
        Kouris, jos sinulla tuntuu klappia vain toisessa raidetangon sisäpäässä, voit selvitä pelkällä raidetangon vaihdolla. Näin kävi itsellänikin.
        Ne on just vaihdettu molemmat.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎