Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 ja hälytin, mistä keskuslukistuksen piuhat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jengstro
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 380
    • 02-alue

    BMW E36 ja hälytin, mistä keskuslukistuksen piuhat

    Niin, mistäköhän piuhoista voi keskuslukitusta ohjata? ... ja toimiiko nuo lukot positiivisella vai negatiivisilla pulssilla? (auto on 1996 M3)

    kävi muuten hassu juttu, kun tossa otin sulakeboxin kannen auki konehuoneesta että sain vietyä hälypiuhat jalkatilan puolelle... varovasti mitään rikkomatta. Bensapumpun sulake pamahti eka käynnistyksessä -> vaihdoin kaikki ok. Ihme juttu. Kun tota otin auki ja kiinni akku oli irti....
  • tme
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 16
    • N/A

    #2
    Mun bimmeriin (e36 m -93) kun laitettiin ne keskuslukituksen piuhat, kytkettiin ne sinne kuljettajan paikalle, ratin alapuolelle. Siitä pahvi veks ja piuhat sieltä. En muista enää mitkä piuhat ne oli, mutta BMW:n huolto-oppaan viimeisillä sivuilla on loistavat kytkentäkaaviot. Maalaisjärjellä ja varovasti kokeilemalla pääset varmasti oikeille piuhoille

    Comment

    • jengstro
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 380
      • 02-alue

      #3
      Originally posted by tme
      Mun bimmeriin (e36 m -93) kun laitettiin ne keskuslukituksen piuhat, kytkettiin ne sinne kuljettajan paikalle, ratin alapuolelle. Siitä pahvi veks ja piuhat sieltä. En muista enää mitkä piuhat ne oli, mutta BMW:n huolto-oppaan viimeisillä sivuilla on loistavat kytkentäkaaviot. Maalaisjärjellä ja varovasti kokeilemalla pääset varmasti oikeille piuhoille
      Ei paljo maalaisjärjellä hurrattu, ovipiuhojen ohjaaminen bemarissa ei onnistunut sitten mitenkään (1996 E36 M3). Btw, huoltoohjeet(sähköschemat) on siinä mielessä vmäisiä, monissa ei ole "pinnien" numerointia ja se että mistä tarkkaan ottaen liitin löytyy.... Tunteja googlaamalla, löytyi vastaus netistä.
      Näissä "uusissa" E36sissa on tällänen maaginen 26 pinninen liitin.. joka muuten on hansikaslokeron takana (wanhemmissa tuo taitaa olla kuskin puolella?), josta löytyy pinnit 4 ja 17... jotka on tarkoitettu lisäkaukohjain-"moduulille" (bemarin varuste). Noihin kun syöttää +12V ovet aukee ja menee kiinni... maagista :-)
      Baijerin pojat ei ainakaan omassa autossa olleet sitten viittineet piuhottaa tota nastaa 17. Siihen piti tyrkätä johto ja pieni liitin. Tämä vaati sivuleikkureita liittimeen. Ainiin, hassua kun ovet ei mee ns. "Deadlock":n (eli kahvat ei toimi sisäpuolelta) noista pinneistä. Avaimella menee kuiteski. Että ne see hälyllä deadlockiin, löytyy täältä ohje. http://www.understeer.com/doublelock.shtml

      Täältä löyty se tieto lock ja unlock featuresta (tosin tää on se "valkonen" 26 pinnisen ohje)


      Tän kaverin lukko-ohje ei toiminu, ei kantsii edes kokeilla
      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
      Attached Files

      Comment

      • kosmik
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 167
        • Tampere

        #4
        Kokeilitko tuota diodiviritystä? Toimiiko?

        Huomasin ikäväkseni jo haskalokeron kasanneenna, että eipäs mene deadlockiin ei. Tästä johtuen myös tankin luukku jää auki

        Täytyy vissiin ottaa hanskalokero uusiks auki, mutta olisi mukava kuulla että toimii varmasti ennen kuin lähtee näpertelemään.

        Niin joo ja auto oli e36 touring.
        ---------------
        e39 528iA
        ex: e36 325TDS

        Comment

        • KeDa21
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322

          #5
          Ei nyt ihan liity aiheeseen, mutta kun ostin tuossa jokunen aika sitten auton, eli bmw e36:sen ja siitä löytyy hälytin-järjestelmä, mutta ei avaimia yms siihen. Avaimia siihen ei ole ollut ainakaan kahdella edellisellä omistajalla, mutta kaikki tunnistimet, sireeni, hälyttimenvalo, konepellin alla jotkut tunnistimet ja ne löytyy. Sireenissä lukee vain Premiun ja joku sarjanumero. Johdot ovat myös kaikkiin paikkoihin laitettu. Eli mistä voisi saada avaimet tilattua kyseiselle hälyttimelle/kaukosäätöselle keskuslukitukselle? Hjelppivä

          Comment

          • jengstro
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 380
            • 02-alue

            #6
            Originally posted by kosmik
            Kokeilitko tuota diodiviritystä? Toimiiko?Niin joo ja auto oli e36 touring.
            Toimii, ... Autoon ei deadlockissa pääsee kun tekemällä tiikerihypyn ikkunasta sisään. Hankaloittaa auton irtaimiston vientiä

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Eikös tuosta ollu tovi sitten tekniikka osiollakin ohjeet ja juttua..?

              Juurikin kytkennästä ja sen takalukon toiminnasta..

              Btw. Itellä menee kyl normilukituksellakin tuo tankin läppä lukkoon.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • kosmik
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 167
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Janzki

                Btw. Itellä menee kyl normilukituksellakin tuo tankin läppä lukkoon.

                Laitoin diodit tossa joku aika sitten ja nyt menee deadlockiin. Tankin luukkukin menee nyt kiinni. En tiedä mistä johtuu, mutta lisäksi antaa jokusen sekunnin ohjausta sähkölaseille. Jos ovat kokonaan auki niin menevät 5-10cm kiinnipäin, muttei kokonaan. Ajattelin tämän liittyvän ns. comfort ohjaukseen, joka sulkee sähkölasit kun auton lukitsee avaimella ja pitää avainta pohjassa jonkin aikaa. Manuaalissa kuitenkin luki, että tämä comfort toiminto on rajattu pelkästään avaimelle turvallisuussyistä. Kokeilin ohjelmoida kauko-ohajimen ohjausboksia antamaan 30 sek comfort ohjausta, mutta se ei muuttanut tilannetta. Eli edelleen lasit meni sen 5-10cm kiinni. Outo homma. Jos jollain on tietoa, että comfort-toiminnon saa kaikesta huolimatta toimimaan kaukkarista niin kertokoot toki.

                Manuskasta myös selviää, että tämä oven nupeista toimiva keskuslukitus ei sulje tankin luukkua. Varmaan siksi, että voit ghetossa käydä palveluasemalla tankkaamassa...

                Tästä sitten arvelin, että ilman diodeita lukitus olisi sama kuin oven nupeista ja diodioen kanssa sama kuin avaimella. Tämä siis se "uudempi" nastat 4 ja 17 hanskiksen takana olevassa liittimessä-versio.
                ---------------
                e39 528iA
                ex: e36 325TDS

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎