Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 coupe sivulasi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sko
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 295

    e36 coupe sivulasi

    Huomenta!

    Nyt alkaa kypsyttämään riittävästi seuraavanlainen ongelma:

    Sivulasi jää aina välillä johonkin asentoon,

    joskus jumittaa ylös eikä laske ei edes ovea avatessa (voi mennä viikkokin ettei lasi laske) Tällöin kun katkaisijasta painaa alaspäin niin moottori pitää samanlaisen "naksutuksen" kuin silloin kun yrittää nostaa lasia joka on jo ylä asennossa. Tällöin lasi ei liiku vaikka oven avaa.

    No parasta on sitten kun se jää esim 10cm auki jolloin lasi laskee ja nousee siihen asentoon jossa se on sen 10cm auki. Hulluinta on kun oven avaa lasi laskee sen pari senttiä.. ..ja nousee samanverran kun oven laittaa kiinni. Toivottavasti ei sada kun nyt jäi se lasi sitten taas auki

    Välillä lasi toimii ihan moitteettomasti

    Tutkin viikonloppuna moottoria ja kaikki liitokset oli ok mutta missähän vika voisi olla :?: :!:

    Yritin etsiä :google mutta en löytänyt jutta aikaisemmin jossa olisi ollut samanlainen ongelma. Voi olla etten vaan löytänyt :oops:
  • Masam
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 163
    • Rovaniemi

    #2
    En tiedä ihan tarkkaan millainen rakenne tuossa ikkunan nostimessa on mutta vaikuttaisi kuvauksesi perusteella hiukan siltä että joko moottori vetää viimeisiään tai sitten mekaniikan jostain hammaspyörästä puuttuu hammas. Tuollaiset seikat ainakin ensimmäisenä tuli mieleen. Näkisikö toiminnan paremmin jos oviverhoilu ei ole paikallaan ja löytyisikö vika näin helpommin...
    Ex. BMW 320i E30 vm.-85
    Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
    BMW 320d E91 Touring vm. -06

    Comment

    • Masam
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 163
      • Rovaniemi

      #3
      En tiedä ihan tarkkaan millainen rakenne tuossa ikkunan nostimessa on mutta vaikuttaisi kuvauksesi perusteella hiukan siltä että joko moottori vetää viimeisiään tai sitten mekaniikan jostain hammaspyörästä puuttuu hammas. Tuollaiset seikat ainakin ensimmäisenä tuli mieleen. Näkisikö toiminnan paremmin jos oviverhoilu ei ole paikallaan ja löytyisikö vika näin helpommin...
      Ex. BMW 320i E30 vm.-85
      Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
      BMW 320d E91 Touring vm. -06

      Comment

      • sko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 295

        #4
        Originally posted by Masam
        En tiedä ihan tarkkaan millainen rakenne tuossa ikkunan nostimessa on mutta vaikuttaisi kuvauksesi perusteella hiukan siltä että joko moottori vetää viimeisiään tai sitten mekaniikan jostain hammaspyörästä puuttuu hammas. Tuollaiset seikat ainakin ensimmäisenä tuli mieleen. Näkisikö toiminnan paremmin jos oviverhoilu ei ole paikallaan ja löytyisikö vika näin helpommin...
        Ei oikein hyvin nää mitään vaikka verhoilun ottaa pois. Itse mietin samaa että moottori alkaa olemaan loppu mutta tuntuu niin kummalle että se vika vaihtelee ja välillä toimii niin hyvin :? Joskus se on allanut toimimaan ihan itsestään mutta joskus on tullut "hieman" lyötyä moottorin kohdalle niin se on alkanut pelittämään, voi tietysti olla ettei sillä lyönnillä ole ollut mitään merkitystä.

        Tänään on pakko purkaa ovipahvi pois kun ei oikein viitsi jättää yöksi lasia auki..

        Löytyskö keneltäkään kuvaa tai linkkiä josta näkis lasin kytkennät?!

        Comment

        • sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

          #5
          Originally posted by sko
          Löytyskö keneltäkään kuvaa tai linkkiä josta näkis lasin kytkennät?!
          http://rust.mine.nu/bmw/ Oisko tuola jotain, ainaki räjäytyskuvia? ETK:n webbiversio..

          Comment

          • sko
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 295

            #6
            Originally posted by sqxo
            Originally posted by sko
            Löytyskö keneltäkään kuvaa tai linkkiä josta näkis lasin kytkennät?!
            http://rust.mine.nu/bmw/ Oisko tuola jotain, ainaki räjäytyskuvia? ETK:n webbiversio..
            Juu tutkin tuon jo aikaisemmin mutta en apua sieltä löytänyt.

            Se nakuttava ääni kuulostaa ihan samalle kun startin solenoidi, kuuluu varmaan muillakin kun kokeilee nostaa lasia kun se on jo ylä asennossa :?: Sen takia ihmetyttää miksi lasi "luulee" olevansa kiinni vaikka se on raollaan :?: :!:

            Moottorissahan ei pitäisi olla mitään toimintaa jos hiilet on loppu?

            Ilma ainakin näyttää sille ettei tarvii onneksi vesisateessa alkaa tutkimaan, tosin VARMASTIHAN silloin sataa.

            Comment

            • sko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 295

              #7
              Nyt lähen tutkimaan tuota kivaa vikaa 8)

              Vinkkejä otetaan vieläkin vastaan :help:

              Comment

              • miinus
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 70
                • tampere

                #8
                mulla lasit ei liiku ku n.4cm kerrallaan mut ei ne ikinä jumita paikalleen oon yrittäny pehmentää tiivisteitä eri "liukuaineilla" mut ei oo auttanu, mut en kyllä oo oikeen kunnolla kerenny asiaan paneutumaan.. eli ikkunat pitää aukasta ja laittaa kiinni niinkui naputtamalla.. mut toi mun e36 oli vissiin seisonu aika pitkän ennenku se mulle vähä aika sitte tuli et jos ne tiivisteet on niin kovettuneet?? ja kuskin puolen ikkunan ku laittaa kiinni niin se jää auki jotai 10cm ja menee kiinnii ku painaa sitä taas napista alaspäin.. kummallista...
                --320 E46 -00--
                "Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin

                Comment

                • -timbe-
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 56
                  • turku

                  #9
                  Originally posted by miinus
                  mulla lasit ei liiku ku n.4cm kerrallaan mut ei ne ikinä jumita paikalleen oon yrittäny pehmentää tiivisteitä eri "liukuaineilla" mut ei oo auttanu, mut en kyllä oo oikeen kunnolla kerenny asiaan paneutumaan.. eli ikkunat pitää aukasta ja laittaa kiinni niinkui naputtamalla.. mut toi mun e36 oli vissiin seisonu aika pitkän ennenku se mulle vähä aika sitte tuli et jos ne tiivisteet on niin kovettuneet?? ja kuskin puolen ikkunan ku laittaa kiinni niin se jää auki jotai 10cm ja menee kiinnii ku painaa sitä taas napista alaspäin.. kummallista...
                  Juu tota mul on samanlainen onkelma ku sulla... en usko et on tiivisteistä kiinni (talvella vois ollakkin) En oo kauheesti ite ehtiny tutkimaan juttua ku on kiireitä pitäny, mut pomo tuntee pari biimer eksperttiä ja vastaukseksi on tullut et onpas todella outo vika... lupas kuulemma ottaa paremmin selvää mut ei oo viel kuulunu mitään... tovottavasti pian meinaan menee hermo ku joutuu rämppää...
                  - ex. E36 320i coupe- -nyk. E36 325i sedan-

                  Comment

                  • mauritius bleu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 75
                    • Rajalla

                    #10
                    mulla tuli kans tuollainen onkelma eteen vasta ja ikkuna toikmi taas kun johtosarjat käytin vain irti nostimen moottorista, tosiaan on kummallista kun ei mitään näkyny päälepäin johoisa, liittimissä, moottorissa. voisin kyllä epäillä maavikaa...
                    BMW M5 -00

                    Comment

                    • sko
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 295

                      #11
                      Huomenta.

                      Sain eilen lasin kiinni kun helposti; avas oven ja laitto kiinni noin 20 kertaa niin lasi nous pikkuhiljaa ylös. No nyt kun se meni ylös ei se enään liiku mihinkään

                      Kyselin kanssa hieman asentajilta missä vika vois olla ja ehdottivat asentotunnistinta, eli onko lasissa tunnistin joka tunnistaa millon se on ylhäällä ja millon alhaalla :?: :!:

                      Comment

                      • 3BMW
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 628
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by -timbe-
                        Originally posted by miinus
                        mulla lasit ei liiku ku n.4cm kerrallaan mut ei ne ikinä jumita paikalleen oon yrittäny pehmentää tiivisteitä eri "liukuaineilla" mut ei oo auttanu, mut en kyllä oo oikeen kunnolla kerenny asiaan paneutumaan.. eli ikkunat pitää aukasta ja laittaa kiinni niinkui naputtamalla.. mut toi mun e36 oli vissiin seisonu aika pitkän ennenku se mulle vähä aika sitte tuli et jos ne tiivisteet on niin kovettuneet?? ja kuskin puolen ikkunan ku laittaa kiinni niin se jää auki jotai 10cm ja menee kiinnii ku painaa sitä taas napista alaspäin.. kummallista...
                        Juu tota mul on samanlainen onkelma ku sulla... en usko et on tiivisteistä kiinni (talvella vois ollakkin) En oo kauheesti ite ehtiny tutkimaan juttua ku on kiireitä pitäny, mut pomo tuntee pari biimer eksperttiä ja vastaukseksi on tullut et onpas todella outo vika... lupas kuulemma ottaa paremmin selvää mut ei oo viel kuulunu mitään... tovottavasti pian meinaan menee hermo ku joutuu rämppää...
                        Uskoisin että teillä kaikilla on sama vika eli sähkölasin moottorin hiilet ovat niin kuluneet että eivät ota aina kontaktia. Itselläni tämä ainakin aiheutti sitä että lasit sait naputtaa katkaisimesta ylös ja alas sekä toimi välillä ja sitten taas ei. Eli ottakaa ovipahvit irti ja irroittakaa sähkölasin moottorin se rautainen "suojus". On kiinni neljällä torxilla ja sitten vetäkää se ulos. Kun "suojus" on irti näkyy siinä valkoinen muovikehikko jonka sisässä on pienillä jousilla kaksi pientä hiiltä. Herätelkää niitä hiiliä vaikka ruuvimeisselillä varovasti. Suojus takaisin paikalleen ja kokeilkaa toimiiko. Minulla tämä ainakin toimi kerran mutta usein ovat alkuperäiset moottorit niin loppu että täytyy vaihtaa.

                        Toivottavasti oli apua tästä hienosta "teknisestä" selostuksesta :lol:

                        Comment

                        • sko
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 295

                          #13
                          Originally posted by 3BMW
                          Originally posted by -timbe-
                          Originally posted by miinus
                          mulla lasit ei liiku ku n.4cm kerrallaan mut ei ne ikinä jumita paikalleen oon yrittäny pehmentää tiivisteitä eri "liukuaineilla" mut ei oo auttanu, mut en kyllä oo oikeen kunnolla kerenny asiaan paneutumaan.. eli ikkunat pitää aukasta ja laittaa kiinni niinkui naputtamalla.. mut toi mun e36 oli vissiin seisonu aika pitkän ennenku se mulle vähä aika sitte tuli et jos ne tiivisteet on niin kovettuneet?? ja kuskin puolen ikkunan ku laittaa kiinni niin se jää auki jotai 10cm ja menee kiinnii ku painaa sitä taas napista alaspäin.. kummallista...
                          Juu tota mul on samanlainen onkelma ku sulla... en usko et on tiivisteistä kiinni (talvella vois ollakkin) En oo kauheesti ite ehtiny tutkimaan juttua ku on kiireitä pitäny, mut pomo tuntee pari biimer eksperttiä ja vastaukseksi on tullut et onpas todella outo vika... lupas kuulemma ottaa paremmin selvää mut ei oo viel kuulunu mitään... tovottavasti pian meinaan menee hermo ku joutuu rämppää...
                          Uskoisin että teillä kaikilla on sama vika eli sähkölasin moottorin hiilet ovat niin kuluneet että eivät ota aina kontaktia. Itselläni tämä ainakin aiheutti sitä että lasit sait naputtaa katkaisimesta ylös ja alas sekä toimi välillä ja sitten taas ei. Eli ottakaa ovipahvit irti ja irroittakaa sähkölasin moottorin se rautainen "suojus". On kiinni neljällä torxilla ja sitten vetäkää se ulos. Kun "suojus" on irti näkyy siinä valkoinen muovikehikko jonka sisässä on pienillä jousilla kaksi pientä hiiltä. Herätelkää niitä hiiliä vaikka ruuvimeisselillä varovasti. Suojus takaisin paikalleen ja kokeilkaa toimiiko. Minulla tämä ainakin toimi kerran mutta usein ovat alkuperäiset moottorit niin loppu että täytyy vaihtaa.

                          Toivottavasti oli apua tästä hienosta "teknisestä" selostuksesta :lol:

                          Tuo vois olla kyllä vikana. Pitää tarkastaa missä kunnossa hiilet on, toisaalta aikaisemmin kun olen hiiliä vaihtanut johonkin moottoriin on vika ollut hieman erinlainen :?

                          Comment

                          • E36-coupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1099
                            • Ylämylly

                            #14
                            Pidän kädet ristissä sulle, että siinä on hiilivika....ite jouduin uusimaan koko moottorin. Uusi moottori maksaa 258€....
                            *545i E60 -05*

                            Comment

                            • meanvai
                              Newbiemmer
                              • Feb 2004
                              • 26

                              #15
                              Ainakin se vika, että ikkuna liikkuu vaan muutaman sentin/painallus johtuu siitä, että moottorin yhteydessä olevan tunnistimen (magneetti?) kiekko on liikkunut akselillaan pois anturin kohdalta. Eli se tunnistin on siinä moottorin kyljessä (musta, muovinen, ruuveilla kiinni). Searchilla löytyy siitä tarkemmat ja hyvin kuvatut ohjeet.
                              Se kiekko kannattaa lukita vaikka pikaliimalla siihen akselille ettei valu heti uudestaan. :juo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎