Announcement

Collapse
No announcement yet.

......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    ......

    ......
    Last edited by mika68; 06-09-2012, 12:22.
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Kuullostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta...

    Jos koko kierre on pissapojasta/pyyhkijöistä lähtösin kannattaa varmaan aloittaa vikakartoitus niistä. Koitat ensin ottaa töpselit irti pissapojan pumpuista, sen jälkeen pyyhkijänmoottorista ja jos vielä polttaa sulakkeita siirryt johtosarjoihin, voi olla jossain kohtaa sulanu piuhat yhteen ja siks polttaa nyt vähä kaikkia sulakkeita. Tällä sektorilla sen vian aiheuttajan on oltava, tosin tuo vasen takavalo vähän sekoittaa pakkaa... Onko se valo kokonaan pimeä vai pelkkä ajovalo ei toimi?? Luulen että tuo takavalo on kyllä oma juttunsa eikä liity tähän muuhun, mutta mene ja tiedä...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • bimmerfanatic
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 402
      • somero

      #3
      mulla oli kerran e34 samanmoista ongelmaa ja silloin oli päävirtasulake melkein poikki. tarkista se.

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1966
        • ......

        #4
        Originally posted by bimmerfanatic
        mulla oli kerran e34 samanmoista ongelmaa ja silloin oli päävirtasulake melkein poikki. tarkista se.
        Päävirtasulake? Mistähän mahtaa löytyä?
        Mulla on suomenkieliset sulakekaaviot, mutta ei löydy päävirtasulaketta

        Comment

        • hednam
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 959

          #5
          Originally posted by mika68
          Vika alkoi, kun pissapoika lakkasi toimimasta. sulake nro 14 oli palanut. Uusi sulake(15A) tilalle ja toimi 5 sekunttia ja taas paloi.
          Pyyhkijät kuitenkin toimivat silloin. Kummallista tässä on se, että sulake nro 14 on sähköikkunoiden sulake
          Sitten tilalle 30A sulake mikä on oikea amppeerimäärä kannessa olevan tarran mukaan!
          Seurauksena, että sulake nro 14 sekä nro 3 paloivat. Ja nro 3 on ajovalojen pesu/pyyhintä joita kyseisessä autossa ei edes ole
          Tämän operaation saldona oli että pissapoika,vasen takavalo(ei auta uusi polttimo) ja pyyhkijät eivät toimi

          Vittu: , tämä rupeaa muistuttamaan naisen ajatusmaailmaa; siitä ei ota kukaan selvää

          Tässäkohtaa loppuu kyllä maalaisjärki
          Mistähän lähtisi ongelmaa purkamaan?
          Mahtaako vikakoodin luku kertoa tuollaisia sähkövikoja?
          Ei muuta ku yleismittari käteen ja piipille ja sit käyt läpi noi kaikki mikä aiheuttaa sulakkeen kärähtäminen, helpoin ja nopein tapa on ottaa liittimet joka vehkeestä irti ja siitä mitata onko + ja - virta yhdessä, jos niin, niin vika on siinä. Jos ei niin saattaa olla jopa pissapojan moottori yms. joka on palanu ja se yrittää sitä virtaa sille antaa pyörittämiseen mutta jos palanut niin ei pyöri ja sen takia "rasittaa" sulakkeen jonka seuraus on NAPS Tai sit yksinkertaisesti relee päässy jotenki ihmeellisesti hajoamaan että on positiivi ja negatiivi virta yhdessä.

          2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

          Comment

          • bimmerfanatic
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 402
            • somero

            #6
            Originally posted by mika68
            Päävirtasulake? Mistähän mahtaa löytyä?
            Mulla on suomenkieliset sulakekaaviot, mutta ei löydy päävirtasulaketta

            jaa-a sitä en osaa sanoa mut luulis et löytyy jostain akulta lähtevästä kaapelista. ainakin näin oli e34:ssa mut ei oo viel tullu samaa ongelmaa e36:seen. toivottavasti huru-ukko näkee tän postauksen kun sillähän taitaa olla aika paljon kokemusta e36:sta.

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Oma veikkaus on että E36:ssa ei mitään päävirtasulakkeita ole vaan kaapeli kulkee suoraan takaluukusta kynnyskoteloa pitkin konetilaan. Ainakaan ei ole itselle koskaan tullut vastaan vaikka noista omista 36:sista oon sisustaakin purkanut ja hifeille piuhoja vetänyt...
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Smack
                BTCF Member
                • May 2005
                • 320
                • Oulu

                #8
                Originally posted by mika68
                Vika alkoi, kun pissapoika lakkasi toimimasta. sulake nro 14 oli palanut. Uusi sulake(15A) tilalle ja toimi 5 sekunttia ja taas paloi.
                Pyyhkijät kuitenkin toimivat silloin. Kummallista tässä on se, että sulake nro 14 on sähköikkunoiden sulake
                Sitten tilalle 30A sulake mikä on oikea amppeerimäärä kannessa olevan tarran mukaan!
                Seurauksena, että sulake nro 14 sekä nro 3 paloivat. Ja nro 3 on ajovalojen pesu/pyyhintä joita kyseisessä autossa ei edes ole
                Tämän operaation saldona oli että pissapoika,vasen takavalo(ei auta uusi polttimo) ja pyyhkijät eivät toimi

                Vittu: , tämä rupeaa muistuttamaan naisen ajatusmaailmaa; siitä ei ota kukaan selvää

                Tässäkohtaa loppuu kyllä maalaisjärki
                Mistähän lähtisi ongelmaa purkamaan?
                Mahtaako vikakoodin luku kertoa tuollaisia sähkövikoja?

                Muutenpa en osaa auttaa, mutta kun itellä ei meinannu parkkivalot toimia kun poltti sulakkeita, vikana oli kuuluisa takakontin johtosarja. En tiedä voiko se noita muita vikoja aiheuttaa, mutta jos sitä johtosarjaa ei ole korjattu niin rikki se on kumminkin

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1966
                  • ......

                  #9
                  Hups
                  Tulkintavirhe noissa sulakkeiden numeroissa!
                  Sulakkeen alla olevat numerot ovat joka rivissä ykkösestä eteenpäin!
                  Eli rasian kannessa oikeat numerot
                  Eli sulake mikä ensiksi paloi on numero 44:
                  -pesun/pyyhinnän ohjainmoduli
                  -hansikaslokeron valo
                  -audiolaite
                  -hälyytysjärjestelmä

                  Jälkimmäisenä kärähtänyt numero 33:
                  -sivu/takavalot vasen puoli
                  -konepellin valo
                  -sisävalot
                  -latauspistoke
                  -hälytinjärjestelmä
                  -puhelin
                  -ovilukonlämmitin

                  Nyt näyttää jo vähän järkevämmältä, mutta edelleen vika selvittämättä

                  Comment

                  • mika68
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1966
                    • ......

                    #10
                    Löytyihän se vika, kun oikein kaiveli
                    Vian aiheuttaja HANSKALOKERON VALON PIUHAT jotka oli sulaneet puolenmetrin matkalta yhteen
                    Vika korjattu ja nyt taas baanalle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎