Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDV venttilin poisto E36 328..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    CDV venttilin poisto E36 328..

    Eli oisko jollakin tarkkaa ohjetta miten tuon saisi poistettua? Ja miten poiston jälkeen kytkimen ilmaus menee?
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6698
    • PK-seutu

    #2
    Originally posted by Jusaba
    Eli oisko jollakin tarkkaa ohjetta miten tuon saisi poistettua? Ja miten poiston jälkeen kytkimen ilmaus menee?
    Itseäkin kiinnostaa tämä asia. Ja sama venttiilihän löytyy ainakin E39:stä ja varmasti monesta muustakin. Samat ohjeet varmaan pätee?
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6929
      • N/A

      #3
      Kertokaas ny miston kyse iha ekaks.. cdv hä? =)

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11675
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by Antti O
        Kertokaas ny miston kyse iha ekaks.. cdv hä? =)

        Comment

        • Jusaba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 613
          • Joensuu

          #5
          Joo, tuon nettisivun olen kattonu.. Mutta tuossa painotetaan enemmän 500-sarjalaisen CDV:hen ja kun E36 se on erillainen.. Sen verran tiedän että kytkin pitäisi muttua paljon "jämäkämmäksi".. Ja ainakin E36 kytkin on tehty silleen että se ottaa vähä viiveellä, eli tuntuu kun rivakammin vaihtaa esim. ykköseltä 2 vaihteelle että kytkin luistaisi.. Pienillä kierroksilla nykimiset yms pitäisi hävitä..
          MB


          EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6929
            • N/A

            #6
            Aa tollanen.

            Munpuolesta saapi olla toi, ihan hyvin toi ajaminen sujuu ihan tollain vakionakin.
            Ja sitäpaitsi, omassa on ainaski kevyt kytkin ni seon vaan hyvä, nimittäin on sellanen polvivamma vasurissa et vähäkää jäykempi kytkin ni särky o armoton.

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11675
              • Kouvola

              #7
              Mitä tossa porukoiden vanhalla E46:lla tuli ajeltua ni kyllä toi järjestelmä oli aika suolesta. Nopeiden lähtöjen ja vaihtojen tekeminen oli kyllä sellaista takkuamista. Jopa normaaliajossa liikkeellelähtö saattoi olla välillä kuin jotain kenguruloikkaa

              Comment

              • OZBMW
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 347
                • Lumivuoret, Australia

                #8
                Kuvassa osa numero 21 on se CDV, sen voi pois ottaa ja sitten kiinnittaa putki takas paikkaan. Sen jalkeen ilmat pois osa numero 15:n kautta.

                ///Matti @ Australia

                Comment

                • Jukipuki
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 380
                  • Kontiolahti, Lehmo

                  #9
                  Ehdottomasti pois tuo kyseinen venttiili! Parani omassa pirssissä ajo huomattavasti (vaikka ei huono ollut aikaisemminkaan).

                  Eikä ole vaikea edes poistaa. Kannattaa laittaa lukkopihdit letkuun niin ei edes nesteitä vuoda.
                  Kyseisen osanhan saa takasin jos ei tykkää sen tuomasta muutoksesta...
                  Ajossa:
                  G20 330E
                  Ex:
                  E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                  Comment

                  • juhape
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 321
                    • Pieksämäki

                    #10
                    Helppo on ainakin E39:stä poistaa. Lukkopihdit kun laittoi siihen letkuun niin nestettä ei tule ulos ja mulla ei ainakaan tarvinnut ilmata ollenkaan.
                    -BMW 530d Touring -14 LCI
                    -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                    -Zetor 6245-89
                    -David Brown 996 -76
                    -MF 35 -58
                    -Tunturi Super Sport -85
                    -Tunturi Super Sport -77

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      #11
                      Itsellä edellisestä autosta 528i hajosi tuon poiston seurauksena molemmat sylinterit siis pää ja työ. vaikkakin järjestelmä ilmattiin huolella. Voi tosin olla että ne olivat muutenkin tullut tiensä päähän mutta kuitenkin, riskinsä tuossakin remontissa.
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      • -Teevee-
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 54
                        • Rauma

                        #12
                        CDV venttiili..

                        Piti oikein kurkata oman auton alle(e36 328) ja tarkistaa onko otettu kyseinen venttiili pois.. Eli kuvan perusteella olis otettu pois, eikö se tuon sylinterin juuressa pitäis olla? Tuon numeron 20 vieressä?

                        Last edited by -Teevee-; 22-05-2008, 22:48.

                        Comment

                        • reddewil
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 3015
                          • West Coast

                          #13
                          Originally posted by -Teevee- View Post
                          Piti oikein kurkata oman auton alle(e36 328) ja tarkistaa onko otettu kyseinen venttiili pois.. Eli kuvan perusteella olis otettu pois, eikö se tuon sylinterin juuressa pitäis olla? Tuon numeron 20 vieressä?

                          http://i25.tinypic.com/288qkom.jpg
                          Letkun päässä on jotain ylimääräistä...
                          Last edited by reddewil; 24-05-2008, 12:25.
                          ...

                          Comment

                          • -Teevee-
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 54
                            • Rauma

                            #14
                            Jepjep, hyvä näin, säästyi itse vaivalta. Mukavaltahan tuo kytkin vaikuttaa. Joskus on luistanut, mut johtuu varmaan kuskista tai loppuun poljetusta kytkimestä.

                            Comment

                            • Jukipuki
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 380
                              • Kontiolahti, Lehmo

                              #15
                              Originally posted by -Teevee- View Post
                              Piti oikein kurkata oman auton alle(e36 328) ja tarkistaa onko otettu kyseinen venttiili pois.. Eli kuvan perusteella olis otettu pois, eikö se tuon sylinterin juuressa pitäis olla? Tuon numeron 20 vieressä?

                              http://i25.tinypic.com/288qkom.jpg
                              Eikös tuo nimenomaan oo vielä paikallaan. Tuossa joustavan letkun päässä oleva urallinen mötikkä . Eiku pois vaan..
                              Ajossa:
                              G20 330E
                              Ex:
                              E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎