Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDV venttilin poisto E36 328..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5517
    • Vaasa

    #31
    Joo eli siitä kannakkeen vierestä sen letkun puolelta noin 2cm pitunen metalli pala pois. Se on se CDV venttiili. Sitten vaan letku kiinni siihen kannakkeessa olevan putken kierteeseen ja Voila homma valmis. Työkalut joita tarvitaan: kiintoavaimet: 16,11 ja 13 milliset sekä lukkopihdit tai klemmari letkuun kiinni ettei vuoda kaikkea nesteitä ulos. ja tarkistaa vielä nesteen pinta.
    Aikaa meni nosturilla about 5-10min.
    Tuntuma: tuli jopa miellyttävämpi ajaa ja nappaa nopeissa vaihdossa ripeämmin.
    Kiitoksia kaikille jotka jakso auttaa asiassa.
    sigpic

    Comment

    • bulk
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 324
      • Sink Hell

      #32
      Cool.

      Pitääpä viikonloppuna tehdä tuo poisto-operaatio.
      [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

      Comment

      • jonne
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 248
        • Rusko

        #33
        Originally posted by MarQ83 View Post
        Joo eli siitä kannakkeen vierestä sen letkun puolelta noin 2cm pitunen metalli pala pois. Se on se CDV venttiili. Sitten vaan letku kiinni siihen kannakkeessa olevan putken kierteeseen ja Voila homma valmis. Työkalut joita tarvitaan: kiintoavaimet: 16,11 ja 13 milliset sekä lukkopihdit tai klemmari letkuun kiinni ettei vuoda kaikkea nesteitä ulos. ja tarkistaa vielä nesteen pinta.
        Aikaa meni nosturilla about 5-10min.
        Tuntuma: tuli jopa miellyttävämpi ajaa ja nappaa nopeissa vaihdossa ripeämmin.
        Kiitoksia kaikille jotka jakso auttaa asiassa.


        Tein itsekin saman operaation ja tuli tässä vain mieleen, että kuinka paljon ko. venttiili on aiheuttanut ennenaikojaan luistavia kytkimiä ja siten kytkinremontteja...

        No, nätisti ajaen venttiilistä ei ole mitään haittaa, mutta ripeä liikkeellelähtö on tuottanut ainakin itsellä turhaa kytkimen liirausta.
        Olisiko tehdas ajatellut venttiilin suojelemaan voimansiirtoa liian kovilta iskuilta ?
        Mikä laulaen tulee, se tulee.

        BMW E39 M5, vm. 2002

        Comment

        • vleivo
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 708
          • Zürich Switzerland

          #34
          Jepp laitettu tehtaalta sen takia että ei hajoo paikat kun lähtee kepitämään kunnolla, tietysti jos osaa ajaa niin ei hätää että ottaa tuon pois. Mutta joku ihan käsi ratin taakse niin voi hajota jotain kun toi on poissa.
          1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
          1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
          1991 Ford Mustang GT 5.0
          1994 BMW M5 3.8
          2011 H-D Fatboy Special
          2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎