Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 vapinaa etupäässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    #16
    Originally posted by jengstro
    Toinen löydös oli vasemmanpuolisen ohjauksen hammastangon liikkuminen ylös/alas suuntaan. Hieman kiristettiin siitä ohjaustangon vierestä olevaa pulttia piukempaan.
    Osaisitko selittää tätä toimenpidettä jotenkin tarkemmin? Siis sillain, että hölmömpikin ymmärtää. Tai löytäisitkö ETK:sta sen pultin jota kiristitte. Tein omasta autostani prikulleen samanlaisen löydöksen. Jos tuo auttaa niin ei tarttis vielä ostaa uutta hammastankoa.
    E61 525d LCI

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4582
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Gonzalez
      Raidetankojen sisäpään nivelet näkyy tuossa kuvassa, esim. kuskin puolen nivel on numeron 4 vieressä oleva "mötikkä" ja nämähän siis tulevat raidetankojen mukana eikä saa erikseen vaihdettua, raidetangot kokonaisuudessaan ovat kokoonpanot 5 ja 6---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG11&mospid=47431&btnr=32_0630& hg=32&fg=25
      väärin... Raidetankojen sisäpäitä löytyy mm motonetistä ja ne saa myös vaihdettua.. 39e tsipale
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • mikalkai
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 308
        • Oulu

        #18
        Näin on. Itselläkin väpättää vähän ratti ja juurikin tuo raidetangon sisäpää odottaa vaihtoa. Hintaa juurikin tuo 40e.
        Ajossa:
        E39 530i Touring M-Sport

        Comment

        • jengstro
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 380
          • 02-alue

          #19
          Mikalkai: Jos käsillä vääntelet renkaita/tankoja, tuntuuko toi väljyys selvästi?. Omassa on hiukan ongelmaa kun missään ei tunnu olevan väljyyttä.

          Mä ajattelin tän ongelman kanssa siirtyä todella extreme-vaihtoehtoihin, mulla on tossa yks "wanha" webbicamera... vedän sen ilmastointiteipillä etulokasuojan sisään johonkin kiinni... vedän usbi-piuhan läppäriin apukuskin puolelle. Ja eikun videoimaan, saas nähdä saako kuvasta selvää. Täytyy kokeilla, ei oo iso vaiva.

          Originally posted by Ha2
          Osaisitko selittää tätä toimenpidettä jotenkin tarkemmin? Siis sillain, että hölmömpikin ymmärtää. Tai löytäisitkö ETK:sta sen pultin jota kiristitte. Tein omasta autostani prikulleen samanlaisen löydöksen. Jos tuo auttaa niin ei tarttis vielä ostaa uutta hammastankoa.
          Se pultti oli hammastangon yläpuolella, ohjaustangon vieressä... hylsy mahtuu just koloon (muutenkin hiukan ahdas paikka). Tota pulttia ei oikein voi kiristää kovinkaan paljon -> ohjaus tulee jäykäksi ja ei keskitä enää kunnolla, mulla toi oli vähän liaankin löysä alunperin. Mikä fakin ETK?

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #20
            Originally posted by jengstro
            Se pultti oli hammastangon yläpuolella, ohjaustangon vieressä... hylsy mahtuu just koloon (muutenkin hiukan ahdas paikka). Tota pulttia ei oikein voi kiristää kovinkaan paljon -> ohjaus tulee jäykäksi ja ei keskitä enää kunnolla, mulla toi oli vähän liaankin löysä alunperin. Mikä fakin ETK?
            Kiitos. Pitää käydä tiirailee sitä pulttia ku käyn koiranluut ja tukivarsien takapuslat vaihtaan.

            Fakin ETK = http://www.realoem.com

            Näkyykö se pultti tuossa?
            Tai tuossa?
            Tai jopa tässä?
            E61 525d LCI

            Comment

            • jengstro
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 380
              • 02-alue

              #21
              Näkyykö se pultti tuossa?
              Tai tuossa?
              Tai jopa tässä?[/QUOTE]

              Otin pari kuvaa, outoa.. pultti ei näy OEM sivuilla?
              Attached Files

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #22
                Kiitos. Etin omani alta samanlaisen näkymän ja koetan auttaako kiristäminen mitään.
                E61 525d LCI

                Comment

                • mikalkai
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 308
                  • Oulu

                  #23
                  jengstro: Jep. Kyllä mulla tuntuu välys renkaassa kun sitä heiluttelee. En vain ymmärrä miksi ne huollossa olivat vaihtamassa koko hemmetin hammastankoa tuon takia. Pitää koittaa ensin jos se tuolla hammastangon sisäpäällä korjaantuu.
                  Ajossa:
                  E39 530i Touring M-Sport

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #24
                    Pieni jousto kuuluukin olla, kun rengasta yritetään liikutella auton pituussuunnassa. Alatukivarren takapuslan kuuluu antaa hieman periksi, muutei liikaa tietenkään.

                    Comment

                    • jengstro
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 380
                      • 02-alue

                      #25
                      Originally posted by mikalkai
                      jengstro: Jep. Kyllä mulla tuntuu välys renkaassa kun sitä heiluttelee. En vain ymmärrä miksi ne huollossa olivat vaihtamassa koko hemmetin hammastankoa tuon takia. Pitää koittaa ensin jos se tuolla hammastangon sisäpäällä korjaantuu.
                      Joo-o, taas on auton alla oltu, eipä oo väljää, eikä lonksu...
                      Asensin ton webbicameran pyöräkotelin sisään, ei siitä kyllä mitään irti saa.. pitäis olla parempi kamera.. anyways, hauska shotti jos jotain kiinnostaa


                      Yritin demota tossa kaverille tota ratin värinää / jurinaa.. outoa, yhtäkkiä sitä ongelmaa ei ole. Nyt kävin tossa pienellä lenkillä uudestaan, ratti ei värise enää oikeestaan ollenkaan.. outoa, mutta positiivista
                      Rupeeko uudet Nankangit sopeutumaan uuteen ympäristöön paremmin?

                      [edit]
                      Jos ottaa pikkuset irtiotot tonne 200km/h... ja palaa takasin 90-110km/h vapina on kadoksissa lähes täysin. Heti ensimmäisen 5 minuutin aikana toi on voimakkaimmillaan... hmm.. laakeri lämpee, rengas lämpee?
                      Last edited by jengstro; 17-09-2006, 15:22.

                      Comment

                      • Jussi90
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 48
                        • Joensuu

                        #26
                        Vapinaa

                        Joo itellä on kanssa outoa vapinaa ratissa 325 E36 mallissa :think, 60-90 vauhissa ratti väpättää tuntuvasti, mutta ratti ei vapise kuitenkaa enää 100-> eikä alle 60 vauhis? mikä lie vikana?
                        When it comes to carbon footprint, bigger is better.

                        E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#

                        ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #27
                          Originally posted by Jussi90 View Post
                          Joo itellä on kanssa outoa vapinaa ratissa 325 E36 mallissa :think, 60-90 vauhissa ratti väpättää tuntuvasti, mutta ratti ei vapise kuitenkaa enää 100-> eikä alle 60 vauhis? mikä lie vikana?
                          Renkaiden tasapainotus, rengasvauriot, puslat.

                          Itellä tärrää ratti 70kmh:ssa hiukan, ja 100kmh:sta jarruttaessa. Syynä etutukivarren löysät/väljät takapuslat.
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • asvirkku
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 514
                            • Bern

                            #28
                            Yksi mahdollisuus on jumiutunut jarrumäntä.

                            Selviää ajamalla kylmällä autolla 1 km jarruttelematta, käkkärillä pysäytys. Räkäisy levyyn, jos sihisee on jumissa.

                            Aiheuttaa erittäin stokastisia ja kummallisia värinöitä, ja kierona vaihdetut jarrulevut voisi viitata tähän.

                            T AV
                            e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎