Itselläni on vastaava vika eli kun auto on tyhjäkäynnillä ja kytkin YLHÄÄLLÄ,
niin konehuoneesta kuuluu kova kalkatus, mutta kun pidän kytkimen pohjassa ei kuulu enään mitää.
Jos painelaakeri olisi mennyt niin sehän oireilisi silloin kun painaa kytkintä.
(nimimerkillä: kahdesta autosta painelaakeri hajonnut)
Itselläni on vastaava vika eli kun auto on tyhjäkäynnillä ja kytkin YLHÄÄLLÄ,
niin konehuoneesta kuuluu kova kalkatus, mutta kun pidän kytkimen pohjassa ei kuulu enään mitää.
Jos painelaakeri olisi mennyt niin sehän oireilisi silloin kun painaa kytkintä.
(nimimerkillä: kahdesta autosta painelaakeri hajonnut)
E36 -95 328
itellä semmonen muistikuva että jos painelaakeri rikki niin ääntelee kytkin ylhäällä ja hiljenee kytkin alhaalla.
Painalaakeri on käpälän ja kytkimen välissä.
Eli suurin rasitus painelaakeriin tulee silloin kun kytkin pohjassa/kytkintä liikutetaan.
Voisi siis kuvitella, että vioittuneen painelaakerin huomaa sitä käytettäessä...
oma e34 525 m50 pietti mahotonta kolinaa kytkin ylhäällä. Vähän ku paino kytkintä nii kolina lakkas. Ei muutako laatikko irti ja tutkimaan ja painelaakeri oli ihan jumissa. Just sain kasaan ja pelaa ihan loistavasti, ei kolise, poljin keveni ainaki sata kertaa ja ottaa paljon alempaa ku ennen. Et semmosta...
Comment