Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 e36 ja tehot hukassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    320 e36 ja tehot hukassa?

    Sain eräässä vaihtokaupassa tuommosen -92 coupen. Mistä alkaisin etsimään vikaa kun 2000-4500rpm:n välillä vedot kateissa? Sekkarilla mitattua 0-100km/h n. 14s (manuaali).

    Haulla en äkkisiltään löytänyt mitään ja bemareista ei kokemuksia. Mutta jotain vikaa on, koska olen aikasemmin ajanut vastaavalla ja oli selvästi ripeämpi. Käyntiääni on ihan normaalin kuuloinen ja käy paikallaan kaasutellessa hyvin. Mutta kiihdyttäessä kerää kierroksia tosi hitaasti.

    Sitten toinen tyhmä kysymys: Auto on kuulemma huollettu liikkeessä ennen minulle tuloa. Jäähdytinneste on lämpimälläkin koneella selvästi alle sen viivan (lukee galt, tms.). Onko tuo tarkoituksella jätetty noin vajaaksi jonkun syyn/vian takia? Oon ajanut n. 1000km ja neste ei ole vajunnut tuosta enää, lämmöt nousee tasan puoleen väliin ajossa. Onko sama mitä jäähdytinnestettä laittaa (tietääkseni paria tyyppiä on)?

    Ilmansuodatin oli huollossa vaihdettu (tarkistin ja uusi oli), myös öljyt ja tulpat kuitin mukaan uusittu.
    EVERYTHING | WORKS
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #2
    imuvuodot (haitariputki) tai sitten lambda...

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Nesteeksi vihreää tai bemarin sinistä. Täytä kylmänä kylmän rajalle ja kaikki on kunnossa jos taso on pysynyt paikoillaan.
      Jos et saa sitä kuntoon, niin voin ostaa sen tonnilla verkonpainoksi
      ...

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Muista, että vihreää ja sinistä ei saa sekoittaa keskenään! Kylmällä koneella juuri siihen "kalt"-viivan tasalle.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #5
          Kattelin tarkemmin ja sitä kumiputkea on teipattu jeesusteipillä mikä menee ilmamäärämittarilta(?) imupuolelle päin. Taidan käydä kysyy paljon uusi maksaa, ei varmaan kovin kallis?

          Edit: Epäilisin että lambda on vaihdettu jossain välissä, koska hanskalokerossa oli käytetty semmonen.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Merkkiliikkeessä ja KL-Varaosissa n. 20 euroa se kumiputki ilmamassamittarin ja kaasuläppäkotelon väliin.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Originally posted by Lanttu
              Merkkiliikkeessä ja KL-Varaosissa n. 20 euroa se kumiputki ilmamassamittarin ja kaasuläppäkotelon väliin.

              Kävin äsken tilaamassa ja 16€ maksaa. Huomiseksi pitäisi saada.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #8
                Originally posted by bemmeri
                Kävin äsken tilaamassa ja 16€ maksaa. Huomiseksi pitäisi saada.

                No laitoin äsken uuden putken, entinen oli halki kahdesta kohtaa ja sitä sitten yritetty teippailla. Käynti parani ja veto hieman.

                Kokeilin tuossa uudestaan 0-100 (mittarin mukaan karvan alle 110km/h) kiihdytyksen, nyt meni 11s. Ehkä lähtö ei ihan täydellisesti onnistunut ja en viiti vielä rääkätä enempää ettei hajoa. Tuntuu että vieläkin joku ahistaa, alkuun vetää hyvin matalilla kierroksilla ja sitten uudestaan veto paranee selvästi 4000 jälkeen. Mitähän kannattais tarkistaa tai ettiä vikaa?
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Fabsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1754

                  #9
                  Jos on pistetty joku tarvike-lambda sinne paikoilleen, niin se saattaa olla jo paskana. Ei oikein kestä noi tarvike-lambdat. Käy luetuttaa vikakoodit jossain, jos epäilyttää että jotain häikkää on. Onko polttoaineen kulutus normaalia?
                  AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                  ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                  e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                  e30 318i -88

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #10
                    Originally posted by Fabsu
                    Jos on pistetty joku tarvike-lambda sinne paikoilleen, niin se saattaa olla jo paskana. Ei oikein kestä noi tarvike-lambdat. Käy luetuttaa vikakoodit jossain, jos epäilyttää että jotain häikkää on. Onko polttoaineen kulutus normaalia?

                    Mikähän tolle ois normaali kulutus?

                    Matka-ajossa vei n. 8l ja kaupungissa hörppäsi reilusti yli kympin. Nyt tuntuu että kevyemmällä kaasulla menee kun vaihdoin sen uuden imuputken, kulutuksesta on vaikea vielä sanoa.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • KRÄKÄ
                      Newbiemmer
                      • Aug 2006
                      • 25

                      #11
                      Originally posted by bemmeri
                      No laitoin äsken uuden putken, entinen oli halki kahdesta kohtaa ja sitä sitten yritetty teippailla. Käynti parani ja veto hieman.

                      Kokeilin tuossa uudestaan 0-100 (mittarin mukaan karvan alle 110km/h) kiihdytyksen, nyt meni 11s. Ehkä lähtö ei ihan täydellisesti onnistunut ja en viiti vielä rääkätä enempää ettei hajoa. Tuntuu että vieläkin joku ahistaa, alkuun vetää hyvin matalilla kierroksilla ja sitten uudestaan veto paranee selvästi 4000 jälkeen. Mitähän kannattais tarkistaa tai ettiä vikaa?
                      Ootko kattonu ettei jarrut laahaa. 4000 jälkeen alkaa tulla maksimi väännöt ja 5000 jälkeen heposet perässä. Villi arvaus jarruista

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Originally posted by KRÄKÄ
                        Ootko kattonu ettei jarrut laahaa. 4000 jälkeen alkaa tulla maksimi väännöt ja 5000 jälkeen heposet perässä. Villi arvaus jarruista

                        Katoin jarrut sillon heti kun auto tuli mulle. Ei laahaa. Tuossa pari-kolme tuntia auto seiso ja lähdin ajamaan, niin toimi jo paljon paremmin, äänetkin on erilaiset keskialueella, vähän semmoset imuäänen kuuloset hankala selittää, mutta erilainen kumminkin. En tiedä mistä sitten johtuu, mitään ihmeempää remppaa en tehny, kattelin vaan johtojen liitokset ja joihin hapettuneen näkösiin ruikkasin CRC:tä.

                        Kyllähän tuo kierroskone on, vielä kun pari edellistä kärryä on ollu ahdettuja, niin ero pers'tuntumalla väännössä korostuu.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎