Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i M52B28, NESTE 1 5W-50 API SJ/CF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    #16
    Originally posted by jonne
    Tällaista öljyä olen kaatanut koneeseeni.
    Onko kellään kokemuksia?

    Minulla on pieni epäilys, että öljyä kuluu (ajettu 2000km ja 0,5 litraa), mutta voi olla, että olen öljynvaihtoa tehdessäni ja heti perään mittatikkua katsoessani tehnyt asian vinossaolevalle autolle.

    Jokatapauksessa lisäsin nyt puoli litraa ja seurailen tilannetta.
    Kannuista on mennyt liki 7 litraa. Valutin moottorin kuumana tyhjäksi. Annoin valua yön yli ja vaihdoin myös filtterin.

    Miten yleensä on ko. moottorityypin öljynkulutus?
    kyllä se kaksi kannua sinne pitäis mennä (8l) ainakin omaani laitoin eikä yli oo mittatikusta, eikä myöskään kuluttanut n.12000km aikana. TWS motorsporttia käytän, maksaa, mutta eipä tarvii jännätä sopivuutta
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #17
      Originally posted by okko
      kyllä se kaksi kannua sinne pitäis mennä (8l) ainakin omaani laitoin eikä yli oo mittatikusta, eikä myöskään kuluttanut n.12000km aikana. TWS motorsporttia käytän, maksaa, mutta eipä tarvii jännätä sopivuutta
      Kaadatko aina 2 litraa ohi? Ohjekirja sanoo M50 & M52 öljytilavuudeksi 6,5l joka on myös itellä aina riittäny. Tähän asti käyttäny Castrol Magnatecia 5w-40 ja nyt on Teboilin Diamond 5w-40 eikä eroa ainakaan vielä huomattu.
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • jam75
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 654
        • Tornio

        #18
        Originally posted by Heguli 31
        Turha pojat teidän on tietoviisata leikkiä,kun teillä ei ole tapauksesta enempää tietoa.Olen yli 15v tehnyt autopuolen asennushommia aikoinaan töikseni,joten öljyt ja niiden sopivuudet on varmaankin keskiverto-pentti autoilijaa paremmin selvillä.

        Jos Nesteen kurat olisi oikeasti huippuöljyjä,niin miksiköhän niitä ei oikein mikään öljynvaihto firmakaan suosittele vaihtoehtona.Merkkiliikkeistä puhumattakaan.(Joitain POIKKEUKSIA voi löytyä).

        Mutta jokainen tunkee moottoriinsa vaikka vaseliinia.Minä olen oppirahat maksanut,enkä Nesteen öljyjä voi kenellekkään siksi suositella.Markkinoillahan on samaan rahaan parempiakin vaihtoehtoja,ja useita.
        Perinteistä... älkää te pojat tulko mussuttaan, olen tehny näitä hommia "nelekytävuotta" ja tiiän nämä hommat... Se on kyllä vittua, että moottori hajoaa jos käyttää nesteen öljyä taikka jotain shellin öljyä tai muun valmistajan. Jos luokitukset on kohillaan niin vitut se hajoaa siihen, siinä sinun romussa on ollu jotain muuta vikaa ja paska yhteensattuma. UGH, olen avautunut. JA ITE EN KÄYTÄ NESTEEN ÖLJYJÄ JOTEN SIITÄ EN VETÄNYT HERNEITÄ VAAN TÄSTÄ ASENTEESTA PISTE

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6929
          • N/A

          #19
          Jotenkuten aiheeseen liittyvää, millaisia öljynvaihtovälejä olette pitäneet m52b28 moottorissa?
          Itsellä ajettu 7000km ja yksi vihreä vasta sammunut huoltoilmaisimesta ja öljyt kyllä ovat aika mustana.. 10tkm ite ajattelin vaihtaa mutta ihmettelen että miksei noi vihreet sammu?
          e34 ainaski siinä 10.000km kohdalla sytty jo keltainen yleensä.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6698
            • PK-seutu

            #20
            Originally posted by Antti O
            Jotenkuten aiheeseen liittyvää, millaisia öljynvaihtovälejä olette pitäneet m52b28 moottorissa?
            Itsellä ajettu 7000km ja yksi vihreä vasta sammunut huoltoilmaisimesta ja öljyt kyllä ovat aika mustana.. 10tkm ite ajattelin vaihtaa mutta ihmettelen että miksei noi vihreet sammu?
            e34 ainaski siinä 10.000km kohdalla sytty jo keltainen yleensä.
            About 8tkm väliä on pidetty. Ehkä joskus 9tkm. Mutta tolla välillä en oo kyllä öljyn väriä saanu muuttumaan, saati sitte mustaksi
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Värin muutos johtuu paskasta, sitä voi irrota koneestakin jos öljynvaihtovälit on olleet entisillä omistajilla hieman pitkät, tai jos koneessa on hieman ohipuhallusta jossain (-> mustuttaa öljyt nopeasti). Tuo värin muutos ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettäkö voiteluominaisuudet olisivat juurikaan huonommat kuin kirkkailla yhtä paljon ajetuilla.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9942
                • KVLA

                #22
                Originally posted by jam75
                Perinteistä... älkää te pojat tulko mussuttaan, olen tehny näitä hommia "nelekytävuotta" ja tiiän nämä hommat... Se on kyllä vittua, että moottori hajoaa jos käyttää nesteen öljyä taikka jotain shellin öljyä tai muun valmistajan. Jos luokitukset on kohillaan niin vitut se hajoaa siihen, siinä sinun romussa on ollu jotain muuta vikaa ja paska yhteensattuma. UGH, olen avautunut. JA ITE EN KÄYTÄ NESTEEN ÖLJYJÄ JOTEN SIITÄ EN VETÄNYT HERNEITÄ VAAN TÄSTÄ ASENTEESTA PISTE
                Ajattelin jo lopettaa mokomasta aiheesta kirjoittelun,mutta vastaampa nyt vielä sinullekkin:
                En kirjoituksesi mukaisesti ole väittänyt tietäväni läheskään kaikkea autoihin/öljyihin sisältyvistä asioista.Itse näytät kyllä tietävän,kirjoittamaasi kun tulkitsen.

                Tuon Pluton heiton 2-tahtiöljyistä pisti vaan sen verran silmään,että ajattelin kirjoittaa kuitenkin tavallista autoilijaa paremmin perillä olevani noista litkuista.Siis hemmoista,jotka eivät öljyä edes näe,vaan vaihdattavat ne huolloissa.Huom: erotan kyllä jopa 2-tahtiölpän purnukan "normaalista" moottoriöljystä,epäilyksistänne huolimatta.Vaikka noita asennushommia onkin tullut leipätyökseni tehtyä,niin tuskin minun tietouteni autoista ja öljyistä koskaan sinun tasollesi yltää kirjoituksestasi päätellen.

                Ja se heitto,ettei pidä viisastella,jos ei tapauksesta tiedä mitään on mielestäni järkeenkäypää,vai?Tuskin sinullakaan tapauksestani on muuta tietoa,kuin kirjoitukseni.
                Jos autolla on alle 100tkm ajettu,ja siirrytään käyttämään (ilmaista=säästöä?) "Nesteen laatuöljyä",ja nuo mainitsemani ongelmat seurasivat tässä yhteydessä reilussa vuodessa.Ennen tätä ei ollut mitään vuotoja eikä pöllytystä.Joten ei kai kovin paska moottori ennen öljymerkin vaihtumista.Tuskin sattumaa,ainakaan itse en pahemmin sattumiin usko.Se on kyllä vittua,kuten kirjoititkin.Ainakin minua vitutti silloin.

                Ja moottorihan ei hajonnut,kuten kirjoitit,vaan "pikeennytti" öljyrenkaat jumiin.Tätä kautta oli suurin öljynkulutus.Myös ulkoiset vuodot alkoivat pikkuhiljaa noilla öljyillä (=seula).Mitään varsinaisia kulumia moottorissa ei ollut.No romujahan Fordit tietysti on,kuten kaikkitietävänä kirjoitit.Moottori kuitenkin tuolloin avattiin,rengastettiin ja vaihdettiin moottoriin kaikki uudet tiivisteet.Sisään Mobilin ölyt ja ei ole tämän jälkeen öljyä kuluttanut.

                (Huom. en käytä puimurissani Mobilin öljyjä vaan Castrolia).Auto on sukulaisella tänäkin päivänä ja hyvin toimii ilman öljyn syöntiä noilla Mobilin öljyillä.

                Olkoon tämä viimeinen kirjoitus tästä aiheesta.Toivottavasti mahdollisimman moni vielä vetää siitä herneet,että MINUN mielestäni ja ilman tieteellistä näyttöä,NESTEEN öljyt on alustankäsittelyaineita.Aamen.

                PS. Ei tämä ollut minulle ainakaan mikään "asennekysymys",vaan sinä sen niin väänsit.Mutta aivan vapaasti vaan niitä palkokasveja klyyfariin vaan.
                Last edited by Heguli 31; 03-09-2006, 15:52.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6929
                  • N/A

                  #23
                  Originally posted by Cell
                  Värin muutos johtuu paskasta, sitä voi irrota koneestakin jos öljynvaihtovälit on olleet entisillä omistajilla hieman pitkät, tai jos koneessa on hieman ohipuhallusta jossain (-> mustuttaa öljyt nopeasti). Tuo värin muutos ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettäkö voiteluominaisuudet olisivat juurikaan huonommat kuin kirkkailla yhtä paljon ajetuilla.
                  Juu itse huomasin aika konkreettisesti aikoinaan kun rakennettiin yks kone uusiksi niin ennen remppaa se mustasi jo 1000km ajoilla öljyt, rempan jälkeen pystyi vetää 7000-10000km hyvin ilman että TWS ois mustunut.

                  En ota sen isompaa stressiä siitä jos toi mun kone 7000-8000km ajolla saa öljyt mustenemaan, käy ja kukkuu ja tehot on tallella ihan dynonki mukaan
                  Tuosta tulikin vielä mieleen, että on ihan sellanen kutina että yleensäkin tollanen GTX 5w40 menee helpommin mustaksi/löröksi vrt tws.
                  Tosin en pysty asiaa mitenkään todistamaan, ensikeväänä olisi ideana tws:t panna heti keväästä koneeseen.


                  Mitä huoltohistoriaa tuosta kattelin kirjaa ja entise omistajan mukaanki on aika hyvin pidetty kyllä öljynvaihdosta huolta.
                  Last edited by Antti O; 03-09-2006, 17:24.

                  Comment

                  • okko
                    BTCF Honorary Member
                    • Apr 2005
                    • 1763
                    • Honkajoki

                    #24
                    Originally posted by intfreak
                    Kaadatko aina 2 litraa ohi? Ohjekirja sanoo M50 & M52 öljytilavuudeksi 6,5l joka on myös itellä aina riittäny. Tähän asti käyttäny Castrol Magnatecia 5w-40 ja nyt on Teboilin Diamond 5w-40 eikä eroa ainakaan vielä huomattu.
                    Mun on sit pakko muistaa väärin, mutta täytyy tarkistaa onko siellä tallissa lojuvissa kannuissa jämiä. Eikä muuten tarvis kaataa kuin 1,5l ohi
                    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                    Comment

                    • mtofinland
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 35
                      • Kontula, Suomen Monaco!

                      #25
                      Minäpä syötän bemarilleni motonetin halvinta moottoriöljyä.. ja hyvin toimii.
                      E30 316 -84

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎