Originally posted by jonne
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328i M52B28, NESTE 1 5W-50 API SJ/CF
Collapse
X
-
When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
-
-
Originally posted by okkokyllä se kaksi kannua sinne pitäis mennä (8l) ainakin omaani laitoin eikä yli oo mittatikusta, eikä myöskään kuluttanut n.12000km aikana. TWS motorsporttia käytän, maksaa, mutta eipä tarvii jännätä sopivuuttaN62 Money Spender Club
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Turha pojat teidän on tietoviisata leikkiä,kun teillä ei ole tapauksesta enempää tietoa.Olen yli 15v tehnyt autopuolen asennushommia aikoinaan töikseni,joten öljyt ja niiden sopivuudet on varmaankin keskiverto-pentti autoilijaa paremmin selvillä.
Jos Nesteen kurat olisi oikeasti huippuöljyjä,niin miksiköhän niitä ei oikein mikään öljynvaihto firmakaan suosittele vaihtoehtona.Merkkiliikkeistä puhumattakaan.(Joitain POIKKEUKSIA voi löytyä).
Mutta jokainen tunkee moottoriinsa vaikka vaseliinia.Minä olen oppirahat maksanut,enkä Nesteen öljyjä voi kenellekkään siksi suositella.Markkinoillahan on samaan rahaan parempiakin vaihtoehtoja,ja useita.
Comment
-
-
Jotenkuten aiheeseen liittyvää, millaisia öljynvaihtovälejä olette pitäneet m52b28 moottorissa?
Itsellä ajettu 7000km ja yksi vihreä vasta sammunut huoltoilmaisimesta ja öljyt kyllä ovat aika mustana.. 10tkm ite ajattelin vaihtaa mutta ihmettelen että miksei noi vihreet sammu?
e34 ainaski siinä 10.000km kohdalla sytty jo keltainen yleensä.
Comment
-
-
Originally posted by Antti OJotenkuten aiheeseen liittyvää, millaisia öljynvaihtovälejä olette pitäneet m52b28 moottorissa?
Itsellä ajettu 7000km ja yksi vihreä vasta sammunut huoltoilmaisimesta ja öljyt kyllä ovat aika mustana.. 10tkm ite ajattelin vaihtaa mutta ihmettelen että miksei noi vihreet sammu?
e34 ainaski siinä 10.000km kohdalla sytty jo keltainen yleensä.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Värin muutos johtuu paskasta, sitä voi irrota koneestakin jos öljynvaihtovälit on olleet entisillä omistajilla hieman pitkät, tai jos koneessa on hieman ohipuhallusta jossain (-> mustuttaa öljyt nopeasti). Tuo värin muutos ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettäkö voiteluominaisuudet olisivat juurikaan huonommat kuin kirkkailla yhtä paljon ajetuilla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by jam75Perinteistä... älkää te pojat tulko mussuttaan, olen tehny näitä hommia "nelekytävuotta" ja tiiän nämä hommat... Se on kyllä vittua, että moottori hajoaa jos käyttää nesteen öljyä taikka jotain shellin öljyä tai muun valmistajan. Jos luokitukset on kohillaan niin vitut se hajoaa siihen, siinä sinun romussa on ollu jotain muuta vikaa ja paska yhteensattuma. UGH, olen avautunut. JA ITE EN KÄYTÄ NESTEEN ÖLJYJÄ JOTEN SIITÄ EN VETÄNYT HERNEITÄ VAAN TÄSTÄ ASENTEESTA PISTE
En kirjoituksesi mukaisesti ole väittänyt tietäväni läheskään kaikkea autoihin/öljyihin sisältyvistä asioista.Itse näytät kyllä tietävän,kirjoittamaasi kun tulkitsen.
Tuon Pluton heiton 2-tahtiöljyistä pisti vaan sen verran silmään,että ajattelin kirjoittaa kuitenkin tavallista autoilijaa paremmin perillä olevani noista litkuista.Siis hemmoista,jotka eivät öljyä edes näe,vaan vaihdattavat ne huolloissa.Huom: erotan kyllä jopa 2-tahtiölpän purnukan "normaalista" moottoriöljystä,epäilyksistänne huolimatta.Vaikka noita asennushommia onkin tullut leipätyökseni tehtyä,niin tuskin minun tietouteni autoista ja öljyistä koskaan sinun tasollesi yltää kirjoituksestasi päätellen.
Ja se heitto,ettei pidä viisastella,jos ei tapauksesta tiedä mitään on mielestäni järkeenkäypää,vai?Tuskin sinullakaan tapauksestani on muuta tietoa,kuin kirjoitukseni.
Jos autolla on alle 100tkm ajettu,ja siirrytään käyttämään (ilmaista=säästöä?) "Nesteen laatuöljyä",ja nuo mainitsemani ongelmat seurasivat tässä yhteydessä reilussa vuodessa.Ennen tätä ei ollut mitään vuotoja eikä pöllytystä.Joten ei kai kovin paska moottori ennen öljymerkin vaihtumista.Tuskin sattumaa,ainakaan itse en pahemmin sattumiin usko.Se on kyllä vittua,kuten kirjoititkin.Ainakin minua vitutti silloin.
Ja moottorihan ei hajonnut,kuten kirjoitit,vaan "pikeennytti" öljyrenkaat jumiin.Tätä kautta oli suurin öljynkulutus.Myös ulkoiset vuodot alkoivat pikkuhiljaa noilla öljyillä (=seula).Mitään varsinaisia kulumia moottorissa ei ollut.No romujahan Fordit tietysti on,kuten kaikkitietävänä kirjoitit.Moottori kuitenkin tuolloin avattiin,rengastettiin ja vaihdettiin moottoriin kaikki uudet tiivisteet.Sisään Mobilin ölyt ja ei ole tämän jälkeen öljyä kuluttanut.
(Huom. en käytä puimurissani Mobilin öljyjä vaan Castrolia).Auto on sukulaisella tänäkin päivänä ja hyvin toimii ilman öljyn syöntiä noilla Mobilin öljyillä.
Olkoon tämä viimeinen kirjoitus tästä aiheesta.Toivottavasti mahdollisimman moni vielä vetää siitä herneet,että MINUN mielestäni ja ilman tieteellistä näyttöä,NESTEEN öljyt on alustankäsittelyaineita.Aamen.
PS. Ei tämä ollut minulle ainakaan mikään "asennekysymys",vaan sinä sen niin väänsit.Mutta aivan vapaasti vaan niitä palkokasveja klyyfariin vaan.Last edited by Heguli 31; 03-09-2006, 16:52.
Comment
-
-
Originally posted by CellVärin muutos johtuu paskasta, sitä voi irrota koneestakin jos öljynvaihtovälit on olleet entisillä omistajilla hieman pitkät, tai jos koneessa on hieman ohipuhallusta jossain (-> mustuttaa öljyt nopeasti). Tuo värin muutos ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettäkö voiteluominaisuudet olisivat juurikaan huonommat kuin kirkkailla yhtä paljon ajetuilla.
En ota sen isompaa stressiä siitä jos toi mun kone 7000-8000km ajolla saa öljyt mustenemaan, käy ja kukkuu ja tehot on tallella ihan dynonki mukaan
Tuosta tulikin vielä mieleen, että on ihan sellanen kutina että yleensäkin tollanen GTX 5w40 menee helpommin mustaksi/löröksi vrt tws.
Tosin en pysty asiaa mitenkään todistamaan, ensikeväänä olisi ideana tws:t panna heti keväästä koneeseen.
Mitä huoltohistoriaa tuosta kattelin kirjaa ja entise omistajan mukaanki on aika hyvin pidetty kyllä öljynvaihdosta huolta.Last edited by Antti O; 03-09-2006, 18:24.
Comment
-
-
Originally posted by intfreakKaadatko aina 2 litraa ohi? Ohjekirja sanoo M50 & M52 öljytilavuudeksi 6,5l joka on myös itellä aina riittäny. Tähän asti käyttäny Castrol Magnatecia 5w-40 ja nyt on Teboilin Diamond 5w-40 eikä eroa ainakaan vielä huomattu.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
Comment