Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 mittaristo sekoilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Parsakaali
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 117
    • Porvoo

    E36 mittaristo sekoilee

    Mittaristoni teki jo normi temppuja (nollille ja kaikki varoitusvalot päälle, kerran jäi mittarit siihen asentoon missä sillä hetkellä olivat) ostaesani sen Saksasta kuukausi takaperin. Olisin ostanut jo silloin uuden mittariston paikallisesta myymälästä, mutta toimitusaika ei sopinut omiin matkasuunnitelmiin. Tänään teki temput ekaa kertaa Suomessa, mutta nyt poikkeuksena nopeusmittari jäi toimimaan joskin se näytti 20 km/h liikaa. KM lukeman kohdalla oli myös pppppp. Sammutuksen ja lintsillä käynnin välissä auto oli kuitenkin tokeentunut, mutta "joku" oli käynyt ajamassa sillä reilut 650 000 km 4 tunnissa (sika nopea 328 n. 160000/h). Ja nyt mittarissa on siis reilut 780 tuhatta ja tasaisesti lisääntyi kun ajoin Porvoota kohti????

    Auton ensimmäinen ja ainoa omistaja Saksassa on ollut vuonna -37 syntynyt Ursula joka varmaan on ruuvannut mittaria ja ajanut siis itse sillä n.80 tkm vuoteen ja nyt se paljastui vai voisiko vika kuitenkin olla taas muualla kun huoltotositteet ja katsastuskuitit osoittavat, että sillä on todellakin ajettu vain se reilu 12 tkm vuodessa. Ja autohan on E36 328 cabrio -95.

    Joo olen lukenut ja käyttänyt searchia, mutta onko näin monimuotoisia murheita ollut vielä kellään ja miten ne on ehkä ratkaistu muuten kuin mittaristoa vaihtamalla? Ja mikä paikka osaisi ongelman ratkaista pääkaupunki seudulla?
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #2
    off-topic:vuonna -37 syntynyt ursula on varmaan juu ajellutkin 328 Capriolla ...

    No en mä sillä et mittaria olis sormeiltu. taitaa kakkein paras olla ku vaihtaa vaan sen mittariston.
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • Parsakaali
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 117
      • Porvoo

      #3
      Niin, enhän minä tiedä kuka sillä on Saksassa ajellut, mutta omistajana on kyllä ollut Ursula joka on tällä hetkellä 69v. Ja ostaessaan auton on ollut 58v. Ja on se Ursula BMW laskunsa ainakin maksellut jos nyt ei sitten ole elättänyt aikamiespoikaansa tai tyttöänsä tai miestänsä tai ....

      Vaimo läksi juuri Helsinkiin ja vieläkin mittarissa lähes 800 TKM. Täytyypi tilata uusi mittaristo Saksan maalta kun se on siellä huomattavasti halvempi.

      Ei sitä mittaria kyllä ruuvattu ole. On auto sen verran hyväkuntoinen ja oloinen. Ja tulihan se itse valikoitua ja haettua.

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Originally posted by Parsakaali
        Ei sitä mittaria kyllä ruuvattu ole. On auto sen verran hyväkuntoinen ja oloinen. Ja tulihan se itse valikoitua ja haettua.
        Ei tietenkään ole ruuvattu... Noita mittaristoja saa kyllä ihan kohtuu hintaan suomestakin, mm. foorumin myyntipalstalta etsivä kyllä löytää.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • Parsakaali
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 117
          • Porvoo

          #5
          Niin onhan noita käytettyjä, mutta olisivatko ne juuri niitä jotka joku on vaihtanut sen temppuilun takia ja kierrättävät vahinkoa muille. Mutta jos jollakulla on uusi mittaristo tykötarpeineen niin saa kyllä tarjota. Ja kilsoista on turha jankata sen tietää vain Ursula.

          Ja auto EI ole myynnissä kun vasta ehkä ensi vuonna kun poika ei enää mahdu takapenkille jos sittenkään. Silloin voi tulla väittelemään kilometreistä jos on munaa ja parempaa TIETOA.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎