Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 hukkaa jarrunesteet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niina_T
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 16
    • Joensuu

    e36 hukkaa jarrunesteet?

    Hellou taasen!

    Tällä kertaa kyselisin sellasta, onkohan kellää mitään tietoa miten arvokas remontti mulla on autoon piakkoin tulossa... Elikkäs auto "syö" jarrunestettä ihan hullun lailla. Jarruja se ei vielä onneks oo kertaakaan hävittäny, mutta kytkin sopii työsopimuksensa irti vähän väliä nesteen "häviämisen" takia. Ajoonhan tuo ei muuten ole vaikuttanu, paitsi että, jos ja kun se kytkin on velttona kun autoon menee sisään, niin menee siinä aina oma aikansa sitä nestettä lisäillessä ja kytkintä pumppaillessa. Aiemmin se ei vuotanu noin paljoo, mutta nykysin saa lisäillä nestettä melkein päivittäin. Kait se on pajalle vietävä. Samoja kokemuksia? Autohan on siis e36 316.
  • Niina_T
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 16
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Tuoppo
    Ensimmäisenä kannattaa varmaan paikantaa mistä se jarruneste vuotaa. Yleisiä paikkoja kytkimen työsylinteri tai poljinsylinteri tai sitten jarrusylinterit tai jarruletkut. Itse samantapaisen ongelman takia jouduin vaihtamaan kytkimeen työsylinterin. Helppo vaihtaa/vaihdattaa eikä maksakkaan kun jotain 40e tarvikeliikkeessä. Samoin jouduin vaihtamaan molemmat takajarrusylinterit viikko jarrupalojen vaihdon jälkeen. Nekään ei tosin maksanut kun vajaan 20e/kpl. Takajarrusylinterit vuotaa takavanteiden sisälle joten sitä ei välttämättä huomaa heti. Samoin kytkimen poljinsylinteri vuotaa autoon lattialle poljinten luo joten sekin saattaa jäädä huomatta huonolla säkällä. Muista vuodoista pitäisi kyllä tulla lammikko auton alle
    Itse asiassa luinkin jo tuolta aikasemmin sen missä kerroit omasta tapauksestas. ..tänään me nostettiin auto, ja yritettiin paikantaa sitä vuotoo, mutta ei mitään selkeetä havaittu, enkä kyllä oo pihamaallakaan mitään epämääräsiä länttejä huomannu. pitää huomenna tsekata, tai siis itse asiassa tänään, ne vanteet ja kurkata sinne maton alle. toivotaan nyt, et sen sais sitten tollasilla summilla kondikseen.
    Niina kiittää.

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #3
      Tommosessahan ei vissiin ole takana levyjarruja? Tosiaan mahdollinen vuotopaikka on on rumpujen sisällä olevat jarrusylinterit, joiden vuotoa voi olla hankala todeta jarrurumpua avaamatta. Paisi jos vuoto on niin runsasta, että sitä valuisi jostain rummun välistä ulos...

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • Niina_T
        Newbiemmer
        • Apr 2006
        • 16
        • Joensuu

        #4
        Todih, työsylinteristähän se vika sitten vissiinkin löyty, auto pajalla tällä hetkellä. kyllä on ollu oudot pari päivää, kun ei ookkaan auto pihassa toiv. sais huomenna pois, eikä ois löytyny mitää "uusia" vikoja. :/ mutta kiitän neuvoista!

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎