Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 coupe ovi ja puhallin ongelmaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metanolman83
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 249
    • itä suomi

    e36 coupe ovi ja puhallin ongelmaa..

    eli mulla on ongelmia apukuskin oven kanssa, tai no lähinnä sen aukaisussa. sisältä ovi aukeaa vasta kun vääntää todella rajusti ja ulkoa ovea pitää työntää ja samalla nostaa kahvaa että saa auki. eli pystyykö niitä herkistelemään jotenkin, vai mitä pitaisi tehdä? miten muuten tuo ovipahvi lähtee irti? kun en ole vielä lähemmin tutustunut koko autoon..

    sitten toinen ongelma on kun puhallin ei toimi kuin täysillä olipahan ilmastointi päällä tai ei. eli luultavasti vastus mennyt. missä tämä vastus sijaitsee ja onko puhaltimella ja ilmastoinnilla erikseen vastukset?
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    #2
    NO ovipaffin saa ainakin irti silleen että:
    1) kahvan takana/alla on pari muovitulppaa-> irroita ne
    2)muovitulppien alla torx-ruuvit-> avaa ne
    3)paina lukon nuppi alas jottei ota vastaan kun vedät ovipahvia itseesi päin
    4) sit vaan alat vetää jostain suunnasta niin pitäis irrota(saattaa mennä jokin muovi klipsu kyllä poikki jos ovat jo vanhuuttaan haurastuneet)
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Puhaltimen vastus löytyy sieltä puhallintunnelista. Eli ensin polkimien luota otat sen pahvin pois ja sit kurottelet sinne oikeelle ylös puhallintunneliin päin, siihen menee neljä johtoa siihen vastukseen, eli on aika helppo löytää. Sitten vaan vedät sen vastuksen pois sieltä tunnelista ja katsot mikä on vikana. Itsellä oli se vastuksen nasta irronnut ja se ei enää yhdistänyt, korjauksena laitoin pienen pultin siihen yhdistämään taas sen pienen metalliliuskan ja nyt on toiminut puoli vuotta puhallin mainiosti!
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • tasa4
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 35
        • Nummela

        #4
        Originally posted by metanolman83
        eli mulla on ongelmia apukuskin oven kanssa, tai no lähinnä sen aukaisussa. sisältä ovi aukeaa vasta kun vääntää todella rajusti ja ulkoa ovea pitää työntää ja samalla nostaa kahvaa että saa auki. eli pystyykö niitä herkistelemään jotenkin, vai mitä pitaisi tehdä? miten muuten tuo ovipahvi lähtee irti? kun en ole vielä lähemmin tutustunut koko autoon..

        sitten toinen ongelma on kun puhallin ei toimi kuin täysillä olipahan ilmastointi päällä tai ei. eli luultavasti vastus mennyt. missä tämä vastus sijaitsee ja onko puhaltimella ja ilmastoinnilla erikseen vastukset?




        E36 325 Coupe

        Comment

        • metanolman83
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 249
          • itä suomi

          #5
          puhaltimen vastus(ko)?

          en onnistunut löytömämään muuta vastuksen näköistä sieltä kojelaudan sisästä kuskin puolelta kun mikä tuossa kuvassa pitäis näkyä, mutta se on aivan erilainen kuin mitä olen muissa kuvissa nähnyt..niin kyseessä on -94 325 ilmastoinnilla
          Attached Files

          Comment

          • VilleTheKing
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 41
            • Varkaus

            #6
            Palatakseni vanhaan viestiin... Auto on 328 1995 ja ns. puoliautomaattisella ilmastoinnilla. Minullakaan ei toimi puhallin kuin 4 asennossa. En onnistut löytämään kuin saman mötikän minkä "metanolman" on löytänyt ja mikä on siis kuvassa. Onko tämä nyt se "oikea vastus" vai mitenkä? Tuon mötikän löysin kuskinpuolelta.
            Meitä ei koske säännöt tai tavalliset lait. Olemme muiden yläpuolella. Minä voin huutaa ja sinä kuuntelet. Sinulle voi jäädä vaikutelma kusipäästä, minulle mielikuva köyhästä.

            Comment

            • rjm
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 353
              • Pirkanmaa

              #7
              Kyllä tuo se vastus on. Tämän mallin vastuksen kanssa onkin helpompaa, koska tuon pystyy korjaamaan. Päässä oleva lämpösulake on hajonnut. Uuden saa esim. elektroniikkaliikkeistä, sitä ei sitten saa kolvata vaan ostat samalla semmoiset metalliholkit, joilla sen saa jipotettua noihin vanhoihin johdon pätkiin.

              Comment

              • VilleTheKing
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 41
                • Varkaus

                #8
                Ohitin tuon sulakkeen rautalangalla, ja eipä tuo silti toimi. Missäköhän tuo vika voisi sitten olla, vai pitäisikö ostaa kokonaan uusi vastus "möykky".
                Last edited by VilleTheKing; 23-02-2007, 17:49.
                Meitä ei koske säännöt tai tavalliset lait. Olemme muiden yläpuolella. Minä voin huutaa ja sinä kuuntelet. Sinulle voi jäädä vaikutelma kusipäästä, minulle mielikuva köyhästä.

                Comment

                • VilleTheKing
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2003
                  • 41
                  • Varkaus

                  #9
                  Kenelläkään tietoa? Onko muita osia puhaltimista mennyt kuin vastuksia?
                  Meitä ei koske säännöt tai tavalliset lait. Olemme muiden yläpuolella. Minä voin huutaa ja sinä kuuntelet. Sinulle voi jäädä vaikutelma kusipäästä, minulle mielikuva köyhästä.

                  Comment

                  • metanolman83
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 249
                    • itä suomi

                    #10
                    juu eli itse kanssa yritin korjata tuon vastuksen vaihtamalla tuon lämpösulakkeen ja kyllähän se toimi.. ekalla kerralla noin viikon ja tokalla kerralla 20min! sen jälkeen ostin uuden ja on toiminut. mainitsemisen arvoinen asia on myös se että tarvike liikkeestä kyselin ja hinta oli n.90€ ja tilaustavaraa. sitten aikani joensuuta kierreltyäni menetin hermoni ja menin laakkoselle ja sanoin että maksaa mitä maksaa niin osa on saatava ja yllätys oli kun myyjä lampsi varastoon ja tuli pian osa kädessä takaisin ja totesi että se tekee 46€ eli toisinaan alkuperäinen halvempi! mutta tuohon korjaukseen palatakseni niin kannattaa kokeilla sitä ensin kun siihen tarvittavat komponentit maksaa n.4€,ettei mene turhaan rahaa..

                    Comment

                    • micza69
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 86
                      • Juupajoki

                      #11
                      osat maksaa ainakin bebekissä tampereella 1e ja mulla ois yks kohta korjattu etuvastus hyllyssä...
                      e34 525 tdsA kartanomalli
                      ex: e36 320ia coupe

                      Comment

                      • Pande
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1324
                        • Helsinki

                        #12
                        Palatakseen puhallin ongelmaan, niin semmoista että on tommonen -95 328 puoliautomaatti ilmastoinnilla ja ei toi puhallin toimi välillä ollenkaan, silloinhan ei kai voi olla toi etuvastus rikki koska silloinhan jos vastus on rikki pitäisi nelosen toimia joka tapauksessa.

                        Kaikki ohjeet mitä searchilla löysin niin sanottiin että vaihtaa ton vastuksen, mutta kun tosiaan ei toimi välillä ollenkaan millään nopeuksilla. Jostain kosketus häikästä paneelin takana kuulin, mutta en löytänyt siitä tietoa..

                        Eli mikähän tossa puhalluksessa mättää ja miten sen kaa korjattua, ei viittis turhaan ostaa sitä vastusta?
                        Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                        330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                        sigpic

                        Comment

                        • jupasierra
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 126
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by metanolman83 View Post
                          juu eli itse kanssa yritin korjata tuon vastuksen vaihtamalla tuon lämpösulakkeen ja kyllähän se toimi.. ekalla kerralla noin viikon ja tokalla kerralla 20min! sen jälkeen ostin uuden ja on toiminut. mainitsemisen arvoinen asia on myös se että tarvike liikkeestä kyselin ja hinta oli n.90€ ja tilaustavaraa. sitten aikani joensuuta kierreltyäni menetin hermoni ja menin laakkoselle ja sanoin että maksaa mitä maksaa niin osa on saatava ja yllätys oli kun myyjä lampsi varastoon ja tuli pian osa kädessä takaisin ja totesi että se tekee 46€ eli toisinaan alkuperäinen halvempi! mutta tuohon korjaukseen palatakseni niin kannattaa kokeilla sitä ensin kun siihen tarvittavat komponentit maksaa n.4€,ettei mene turhaan rahaa..
                          Mulla oli -93 E36 325 jossa vastus löytyi repsikan jalkatilasta puhallinkammion sivusta. Hinnan kanssa kävi samalla tavalla. Muistaakseni 44€ Autosalvasta. Tilaamalla pari päivää. Tässä mällissa hieman erilainen, 4 vastuslankaa. Vika esivastuksesta löytyi tutkinnan jälkeen. Esivastuksen rungon toisessa päässä niitti löystynyt, ja vain 4-nopeus toimi. Kun niitin naputteli ruuvipenkissä kiinni, vanhakin toimi. Varmaan huono kuvaus mutta kun ei ole kuvaa vastuksesta.

                          Comment

                          • invisible_pain
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 72
                            • Suomenniemi

                            #14
                            onko tuohon kysyttyyn ovi ongelmaan ratkaisua (vai menikö ohi silmien) mulla sama molemmissa ovissa ja pelkääjän ovesti hajosi jo ulko kahvakin ko. ongelman takia...
                            WV Golf 1.4 -85 | Honda Civic 1.5 Hb -95 | Honda Civic 1.5 HB -93 | Honda Civic 1.5 Sedan -93 | Honda Accord Aerodeck 2.0 -89 | BMW 325i E36 -92sigpic

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              #15
                              Minkälainen ongelma sulla tarkkaan ottaen on siinä ovessa? Mulla on ollu sisäkahvojen kans pari juttua ja osaan neuvoa ehkä, jos kerrot vähän tarkemmin. Myös ulkokahva on tullu käytettyä irti.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎