Auto 92 325i coupe ja ongelma seuraavanlainen: Kiihdytyksessä vaihdekepissä tuntuu tärinä. Tärinä ei ole niin voimakas että itse keppi tärisee, mutta tärinä tuntuu selvästi kun vaihdekepistä pitää kiinni. Selvimmin tämä tuntuu ykkösvaihteella kiihdyttäessä, kakkosella ja kolmosella tämä tuntuu kun lämä tiskissä kiihdyttää. Nelosella ja vitosella en ole tärinää havainnut. Tärinä tuntuu ainoastaan kiihdyttäessä, tasakaasulla ajettaessa ei niinkään. Mitään ääntä vaihdelaatikosta ei kuulu, ja muutenkin vaihteisto toimii moitteetta. Ja tiedän kyllä, että pientä tärinää vaihdekepistä voi aina tuntua, mutta tämä on kuitenkin ihan selvästi huomattavaa tärinää, joka ilmaantui vasta viime viikonloppuna. Eli missähän tuo vika vois olla? Kytkimestä sen verran, että se kyllä ottaa tosi ylhäältä, voisiko tämä olla mitenkään yhteydessä ongelmaan? Eli voisko kytkin olla jo pikkuhiljaa finaalissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 vaihdekeppi tärisee kiihdyttäessä? (KORJATTU)
Collapse
X
-
Mikäli tuo vaihdekepin värinä on ainut oire, luultavasti vika on kytkinpaketti/kaksoismassa-vauhtipyörä osastolla. Hurulla oli joskus täysin sama vika ämmäläisessä ja aiheuttaja oli juurikin viallinen vauhtipyörä.
Itselleni vaihdettiin juuri myös kaksoismassa-vp hieman useampien oireiden myötä, toki värinän tunsi tässäkin tapauksessa myös vaihdekepissä. Mulla lohkot oli jumissa toisiinsa eivätkä liikkuneet juuri ollenkaan.
Onko mitään noista oireista havaittavissa kepin värinän lisäksi (katso viesti 8)----> http://www.btcf.fi/forum/showthread....aksoismassa%2A
Et kai vaan ottanu rivakoita lähtöjä/polttanu kumia viikonloppuna ennenkö oireet ilmaantui??Last edited by Gonzalez; 19-09-2006, 16:18.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
-
-
Luin tuon topiccisi ja ei kyllä mitään vastaavia oireita ole ollut. Eli siis mitään muita värinöitä tai sivuääniä ei missään vaiheessa kuulu tai tunnu, ainut oire on tuo vaihdekepissä tuntuva tutina, ja sitäkään ei kyllä huomaa jos ei kättä vaihdekepillä pidä. Noita rivakoita lähtöjä/kuminpolttoja on kyllä tullut harrastettua ja epäilenkin vien tulleen niistä. Mutta se mitä rikotaan niin korjataan. Tai ainaki yritetään korjata jos tästä nyt vika selviää.
Täytyypä tässä katsastella jos noita Gonzalezin topicin oireita alkaa kehittyä, mutta sitä odotellessa olisiko mitään muita mahdollisia vian aiheuttajia?
Comment
-
-
Originally posted by Mr_Doctorolisiko mitään muita mahdollisia vian aiheuttajia?
Jos tässä tapauksessa ainut oire on että kädessä tuntuu kun pitää kepistä kiinni, niin anna täristä. Näin sivullisen silmin ei vaikuta kovin vakavalta.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxäOlisko 14 v vanha auto syynä... Ittelläni saman ikäinen, tärisee ja tutisee milloin enemmän, milloin vähemmän, joskus ei ollenkaan jne... Jos noista tyystin haluaa päästä eroon, niin henk.koht. mielipiteeni on että pitää vetää pakasta ihan uusi pirssi alle.
Jos tässä tapauksessa ainut oire on että kädessä tuntuu kun pitää kepistä kiinni, niin anna täristä. Näin sivullisen silmin ei vaikuta kovin vakavalta.
Comment
-
-
Hakusanalla "rättinivel" löytyi tällainen topicci: http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=r%E4ttinivel
Eli täysin vastaavat ongelmat kuin minulla...Paljonkohan uusi rättinivel maksaa ja onko iso homma vaihtaa? Kannattaisiko samalla uusia myös muita osia? Eli mitä osia laitetaan tilaukseen..Last edited by Mr_Doctor; 20-09-2006, 12:47.
Comment
-
-
motonetistä löytyy kyllä kuminivel ja maksaa n.40-60e riippuen millanen se sulla oikein on. vaihto ei ole vaikea mutta voi olla kyllä pikkasen pultit jumissa että voimaa saa käyttää tai vaihtoehtosesti paineilmatyökaluja jos löytyy.
niin ja kannattaa samalla kiristellä se vaihdekepin tuki jos on irti..BMW E30 325i touring
Comment
-
-
ite veikkaisin et korjaantuu ku vaihat noi kuvan osat:11 ja 12 eli tukilaakeri ja tukikumi tai sinnepäin...mut siis kuiteski toi kait ainaki tietääkseni saa tärinää aikaseks jos on rikki...
itellä ainaki e30:ssa oli eka sellasta pikku tärinää ja ku en kiinnittäny asiaan huomioo nii kohtapa oliki sit hirveetä pauketta ja kolinaa ja sit oli pakko tutkii et missä vika ja tuo tukilaakerin tukikumi/korvakko oli poikki ja siitä johtu...
mutta siis alkoi pikku tärinällä eli noi ku vaihat nii saattas loppuu...ja noi ainakin AD:lla myydään yhtenä pakettina(laakeri+korvakko) e30 oli muistaakseni jotai reilut 30€...
Comment
-
-
osa numero yksi eli kardaanin kuminivel
on ihan kulutus tavaraa.. ja kun kuluu tarpeeksi niin alkaa "rätit" viuhuun ja hakkaan mahdollisesti vaihdekepin tukeen tai itse vaihdekeppiin. pitäisi olla ihan näkyvillä että kurkista sinne auton alle ja katso missä kunnossa se onLast edited by Mikatzu; 20-09-2006, 14:38.BMW E30 325i touring
Comment
-
Comment