Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -93 tyhjäkäynti epätasaista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jacu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 213
    • Oulu

    E36 325 -93 tyhjäkäynti epätasaista

    Moottorin tyhjäkäynti on epätasaista, mutta kierrosten lisäyksen jälkeen kone käy normaalisti. Autolla ajaminen onnistuu myös, mutta heti kun kierrokset tippuvat alas, mottori melkein sammuu.

    Ongelma ilmeni sen jälkeen, kun asennustöissä maajohto osui virtalukon +-johtoon, joka iski pienen kipinän. Kaikki sulakkeet ovat ehyet.

    Missä vika? Mitä oikosulku on voinut hajottaa?
    E91 325dA M-Sport -07
    ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
    ex-E30 324td -88
  • Mikatzu
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 51

    #2
    ootko koittanut nollata? eli akku pois tunniksi tai pariksi ja sit kokeilet uudestaan
    BMW E30 325i touring

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #3
      Lainataan samaa topiccia vaikka vika ei ihan samanlainen olekaan. Omassa e36 325i vm.-93:ssa tyhjäkäynti heittelee 500-1000 rpm ja koko auto heiluu kun moottori on puolilämmin. Täysin kylmällä tai täysin lämpimällä tätä ei tapahdu. Omituisinta on se, että kierrokset heiluvat ainoastaan auton liikkuessa eli kun vapaalla tai kytkin pohjassa antaa rullata. Kun pysähtyy niin kierrokset tasaantuvat sekunnin sisällä. Mikä ihme tällaista voi aiheuttaa? ICV on puhdistettu ja Lambda on vaihdetty, mutta ei vaikutusta. Vikakoodeja ei ole.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Laakeri
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 983
        • Rovaniemi

        #4
        Imuvuoto.
        E34 S38B38
        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
        2gen RAM 5.9 cummins

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Laakeri View Post
          Imuvuoto.
          Jos tarkotit tuota minun tapausta niin miten imuvuoto olisi ainoastaan puolilämpimällä moottorilla? Tätäkin vaihtoehtoa on tutkittu ja haitariputki on uusittu ja startpilottia on suihkuteltu, mutta imuvuotoakaan ei ole löytynyt.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • [BMW]
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 700
            • Joensuu

            #6
            Mulla on täysin sama ongelma kun markok:illa joten vinkkejä kaivataan...lambdaa ei oo vaihettu mutta ei tuo näköjään auta vaikka vaihtaski.
            Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
            -----------------------------
            VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
            BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
            Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
            Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

            Comment

            • Kwame
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322
              • Ylöjärvi

              #7
              Originally posted by markok View Post
              Lainataan samaa topiccia vaikka vika ei ihan samanlainen olekaan. Omassa e36 325i vm.-93:ssa tyhjäkäynti heittelee 500-1000 rpm ja koko auto heiluu kun moottori on puolilämmin. Täysin kylmällä tai täysin lämpimällä tätä ei tapahdu. Omituisinta on se, että kierrokset heiluvat ainoastaan auton liikkuessa eli kun vapaalla tai kytkin pohjassa antaa rullata. Kun pysähtyy niin kierrokset tasaantuvat sekunnin sisällä. Mikä ihme tällaista voi aiheuttaa? ICV on puhdistettu ja Lambda on vaihdetty, mutta ei vaikutusta. Vikakoodeja ei ole.

              Jepjep ja samaa vikaa täälläkin.
              e60 530d -04

              e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
              e36 320i coupe M-sport -94,
              e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
              e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #8
                Onko koneessa sellaisia lämpötila-antureita, jotka voisivat aiheuttaa tuon kierrosten heittelyn? Minkä lämpötila-anturin perusteella ECU ohjaa oikeata polttoainemäärää kylmälle moottorille? Eikös lambda ole kokonaan pois käytöstä kylmällä moottorilla? Missä lämmössä lambda alkaa säätämään seosta?
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • JanisHell
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 410

                  #9
                  Originally posted by Kwame View Post
                  Jepjep ja samaa vikaa täälläkin.

                  Sama ongelma kanssa tääläkin.
                  325i -93 E36

                  Comment

                  • Autobahnboy
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 400
                    • Espoo

                    #10
                    Itellä myös toisinaan samaa. Kesä helteillä puolilämpimänä kierrokset heitteli kun rullasi esim valoihin mutta ei noin rankkana "500-1000 rpm". Pitää kokeilla putsata icv vaikka apua ei olisikaan.

                    Comment

                    • [BMW]
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 700
                      • Joensuu

                      #11
                      Noniin nyt pysyy tyhjäkäynti kutakuinkin tasaisena. Haitariputken alta lähtevä letku venttiilikoppaan oli kuitenkin hieman hapertunut juuri liitoksen kohdalta, pätkän otin pois siitä. Samalla puhdistin ilmamassamittarin brake cleanerillä, eipähän ainakaan vielä hajonnu. Pientä puutumista alakierroksilla on mutta muuten vetää suht hyvin, myös kulutusmittari hieman nypähtelee ajossa ja myös hieman tyhjäkäynnillä kun rullaa autolla. Bensaa menee sekaajossa 10l/100km joten voiko lambda olla kuitenkaa vikana?Autossa on tosin tarvike lambda joten hyvin mahdollista. Tietääkö kukaan käykö M3 lamda tuohon? Kun ois ylimääräsenä mutta epäilen yhteensopivuutta....
                      Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                      -----------------------------
                      VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                      BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                      Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                      Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                      Comment

                      • jacu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2002
                        • 213
                        • Oulu

                        #12
                        Mun autosta oli tyhjäkäyntimoottori hajonnut. Siksi se ei pysynyt käynnissä.
                        E91 325dA M-Sport -07
                        ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
                        ex-E30 324td -88

                        Comment

                        • Autobahnboy
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 400
                          • Espoo

                          #13
                          Paljon kustansi ja mistä? Oliko se venttiili koko ajan kiinni vai auki vai millä tavalla hajonnu?

                          Comment

                          • [BMW]
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 700
                            • Joensuu

                            #14
                            Lambda vaihdettu, ei parantunut käynti vaan huonontui...Akusta oli kengät monta tuntia irti. Ennen tuota lambdan vaihtoa tuntu toimivan paremmin, muutenkaan ei taida tehot kohdallaan olla....Taidan mennä luetuttamaan vikakoodit suosiolla.....
                            Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                            -----------------------------
                            VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                            BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                            Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                            Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                            Comment

                            • jacu
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2002
                              • 213
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Autobahnboy View Post
                              Paljon kustansi ja mistä? Oliko se venttiili koko ajan kiinni vai auki vai millä tavalla hajonnu?
                              Uusi tyhjäkäyntimoottori maksoi vähän yli 200€ ja vian selvittämiseen ja moottorin vaihtoon meni työaikaa yhteensä n.2,5h. Eli kustannusta tuli yhteensä ihan riittävästi. Huolto tehtiin Oulussa, Autokorjaamo Nikusella.
                              E91 325dA M-Sport -07
                              ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
                              ex-E30 324td -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎