E36 325 -93 tyhjäkäynti epätasaista

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • maukk1s
    replied
    Itellä kanssa pieni persdyno e36 coupessa, että täristää koko ajan tyhjäkäynnillä vähän, mutta kierrokset ei kummiskaan heittele yhtään vaan pysyy siinä 600-700 aina. Tuntuu tosin kohtuu matalilta kierroksilta.

    Leave a comment:


  • vecu90
    replied
    Itselläni samantapainen ongema elikkäs tyhjäkäynti täristää autoa aikalailla ja putputtaa. Lambda, tyhjäkäyntiventtiili, ilmamassamittari, lämpöanturi ja imusarjan tiivisteet vaihdettu ja imuvuodot tutkittu, ei mitään vaikutusta. Ilmamäärämittarin piuhan ku repäsee irti niin kierrokset nousee melko rajusti vaikka ymmärtääkseni auton pitäisi sammua joten jos joku on saanut vian (oikeastaan ominaisuuden) korjattua niin ois hyvä saada vinkkiä että mistä vikaa kannattaa seuraavaksi lähtä etsimään, alkaa pikkuhiljaa tuntumaan toivottomata....

    Leave a comment:


  • hekate
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Lainataan samaa topiccia vaikka vika ei ihan samanlainen olekaan. Omassa e36 325i vm.-93:ssa tyhjäkäynti heittelee 500-1000 rpm ja koko auto heiluu kun moottori on puolilämmin. Täysin kylmällä tai täysin lämpimällä tätä ei tapahdu. Omituisinta on se, että kierrokset heiluvat ainoastaan auton liikkuessa eli kun vapaalla tai kytkin pohjassa antaa rullata. Kun pysähtyy niin kierrokset tasaantuvat sekunnin sisällä. Mikä ihme tällaista voi aiheuttaa? ICV on puhdistettu ja Lambda on vaihdetty, mutta ei vaikutusta. Vikakoodeja ei ole.

    mulla autto kun ostin uuden ilmamäärämitarin ei kans näkyny mitään vikakoodeja..

    Leave a comment:


  • JDG
    replied
    Omistan 323i -97 ja nyt kylminä päivinä tyhjäkäynti on melko epätasaista, ei aina mutta melko usein. Kun lämpötila ollut lähempänä nollaa niin muistaakseni tätä ongelmaa ole esiintynyt. Tosin hämärästi muistan että myös joskus kesällä kävi hieman epätasaisesti, mutta se oli melko harvinaista.

    Nyt kylmällä myös ajaessa niin kierrokset silloin tällöin putoilevat, ainakin matalemmalla kierroksilla. Olen kanssa huomannut että luistonesto kytkeytyy pois päältä (ainakin varoitusmerkin mukaan) kun vähän aikaa on ajellut.

    Kun auto on ollut autotallissa niin ongelmia ei ole esiinynyt, mutta sitten kun auto on seissyt kylmässä hetken niin asia on toisin.

    Saako tämä kylmä keli jonkin sekoamaan ja kannattaako tässä sen pahemmin huolestua? Onko kenties yleinenkin ongelma?

    Niin ja tämä kylmä keli alkaa minun standardien mukaan -10:stä

    Kiitosh.

    Leave a comment:


  • jam75
    replied
    Originally posted by [BMW] View Post
    Vikakoodit luettu. Lambdaa valitti, mutta se on uusi ja tarkemmin katottiin testerillä nii toimii niiku pitääkin. Toinen vika oli olevinaa kaasuläpän asentotunnistimessa mutta sekin oli kunnossa kun kokeiltiin toisesta autosta omaan, eli kumpikaan "vika" ei ollu kyseessä vaan jotain muuta tossa on. Nyt kun ottaa ilmamassamittarin pistokkeen pois nii loppuu humppailu, eli mittarin puhistan seuraavaks ja heitän vv suodattimella vesilintua. Toimi kyllä ennenki ihan oikein tuon suodattimen kanssa joka on entisen omistajan laittama, mutta toi on todennäkösesti rikkonut/liannut mittarin...
    Joo, uus se lambaada oli mullakin, mutta siitä tuli herjoja silloin tällöin ja boksi menee varaohjelmalle. Samoin epäilen käyvän tuossa kun revit irti ilmamassamittarin piuhan ja ohjelma vetää jonkun perusarvon käyttöön, olettaen siinä olevan jotain vikaa, jolloin autolla vois edelleen ajaa huoltoon. Silloin ku se humbaus on päällä niin auto yrittää itse korjata sitä "vikaa" seuraamalla antureiden antamia tietoja ja kun ei onnistu niin linkutusohjelma käyttöön. Tai eihän se yritä korjata vaan toimia sen ohjelman mukaan mikä on moottorinohjaukseen tehty tiettyjen komponenttien mittausikkunoihin sovitettuna. Auto ehkä toimii silloin ajettavasti, mutta tehot on ns hukassa ja pakokaasupäästöt taatusti perseellään plus muita juttuja riippuen kuinka tärkeä osa on viallinen.

    Leave a comment:


  • [BMW]
    replied
    Vikakoodit luettu. Lambdaa valitti, mutta se on uusi ja tarkemmin katottiin testerillä nii toimii niiku pitääkin. Toinen vika oli olevinaa kaasuläpän asentotunnistimessa mutta sekin oli kunnossa kun kokeiltiin toisesta autosta omaan, eli kumpikaan "vika" ei ollu kyseessä vaan jotain muuta tossa on. Nyt kun ottaa ilmamassamittarin pistokkeen pois nii loppuu humppailu, eli mittarin puhistan seuraavaks ja heitän vv suodattimella vesilintua. Toimi kyllä ennenki ihan oikein tuon suodattimen kanssa joka on entisen omistajan laittama, mutta toi on todennäkösesti rikkonut/liannut mittarin...

    Leave a comment:


  • K.S.
    replied
    Originally posted by Laakeri View Post
    Yksi paikallisen pemariliikkeen entinen asentaja meinasi että joku suurempi häikkä on. Sano ettei perästä kuunnellessa saa putputtaa putkeen, pitää olla tasainen hurina. Meinasi että puolavika tai joku anturivika, sähköpuolella kumminki. Vikakoodit ensin pitäisi kattoa, sitten vasta arpoa jos koodit ei kerro vikaa.
    Itelläkin kuuluu kanssa tommosta putputusta, ja täristää tyhjäkäynnillä, mutta ei aina. Kerro jos homma selkiää :think

    Leave a comment:


  • Potsie
    replied
    325 e36 Baijerilainen.Sen unohin näimmä kans mainita että lambda-anturi on vaihettu vasitkään.Mutta nehän tuntuu olevan melekosta kertakäyttötavaraa.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by Potsie View Post
    Meikäläiselläkin on melkosta seilaamista etenkin kylmänä tuo tyhjäkäynti,välillä hirvittää aivan että sammuu jos jättää käyntiin.Jyrkempi nokka tietenkin vaikuttaa tuohon ajossa,mutta pitiskö sen tässäkin vaikuttaa näin radikaalisti?

    Toinen mielenkiintonen homma on se,että jos pirssille antaa vähänkään reilummin kenkää ja sammuttaa auton tämän jälkeen,niin kas kummaa sehän ei enää lähärekkään käyntiin.Sahaa kyllä kunnolla,mutta vaikka kuin yrittää niin sehän ei hörähä ennenku on antanu sen seisoa pauttiarallaa viitisen minuttiia.Kerran tuli säikähettyä jo kunnolla kun se teki tenät ja ruvettiin työntämään sitä.Siinä sitten ruvettiin istumaan vitutuksen keskellä ja kohtahan se sitten rääkäskin käyntiin.Mitäs tämmösellä on tehtävissä?En tietenkään meinaa että on tapana erityisesti autoa polettaa mutta ihmetyttää kummastuttaa vaan moinen...
    Mikäs Nissani on kyseessä?

    Leave a comment:


  • Potsie
    replied
    Meikäläiselläkin on melkosta seilaamista etenkin kylmänä tuo tyhjäkäynti,välillä hirvittää aivan että sammuu jos jättää käyntiin.Jyrkempi nokka tietenkin vaikuttaa tuohon ajossa,mutta pitiskö sen tässäkin vaikuttaa näin radikaalisti?

    Toinen mielenkiintonen homma on se,että jos pirssille antaa vähänkään reilummin kenkää ja sammuttaa auton tämän jälkeen,niin kas kummaa sehän ei enää lähärekkään käyntiin.Sahaa kyllä kunnolla,mutta vaikka kuin yrittää niin sehän ei hörähä ennenku on antanu sen seisoa pauttiarallaa viitisen minuttiia.Kerran tuli säikähettyä jo kunnolla kun se teki tenät ja ruvettiin työntämään sitä.Siinä sitten ruvettiin istumaan vitutuksen keskellä ja kohtahan se sitten rääkäskin käyntiin.Mitäs tämmösellä on tehtävissä?En tietenkään meinaa että on tapana erityisesti autoa polettaa mutta ihmetyttää kummastuttaa vaan moinen...

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Kerääkö auto ajossa jotain dataa tuonne boksiin? Tuli mieleen kun ilmamassamittarin puhdistuksen yhteydessä haitariputken kaasuläpän puoleinen klemmari jäi löysälle ja ajoin noin 150 km ennenkuin huomasin sen. Olisiko voinut kerätä jotkut väärät parametrit boksin muistiin kun sitä ennen akku oli päivän irti eli lähti puhtaalta pöydältä liikkeelle?
    Väärät parametrit lähetee kun otat yöksi akun kengän irti. Viimeistään silloin, ellei se aiemmin osaa korjata niitä arvoja.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Kerääkö auto ajossa jotain dataa tuonne boksiin? Tuli mieleen kun ilmamassamittarin puhdistuksen yhteydessä haitariputken kaasuläpän puoleinen klemmari jäi löysälle ja ajoin noin 150 km ennenkuin huomasin sen. Olisiko voinut kerätä jotkut väärät parametrit boksin muistiin kun sitä ennen akku oli päivän irti eli lähti puhtaalta pöydältä liikkeelle?

    Leave a comment:


  • jam75
    replied
    Originally posted by Laakeri View Post
    Kyllä 91 ei vanos. Vikakoodejahan olis kiva kattella, mutta kun ei täällä mikään putiikki saa aikaiseksi kattoa niitä. Rovaosan huollossa kaveri oli sitä mieltä että ei varmaan näy mitään ja kokeilemalla hakea vika(55e tunti kun harjoittelee). Päivän kiertänyt liikkeitä eikä apua, muilla kun ei meinaa olla kaapeleita. Pitää vissin itte tehdä kaikki. Niin ja tosiaan, tyhjis ei ole täydellinen ja toiseksi ei mene päästöistä läpi!! Leima loppuu 22. päivä.

    Yksi paikallisen pemariliikkeen entinen asentaja meinasi että joku suurempi häikkä on. Sano ettei perästä kuunnellessa saa putputtaa putkeen, pitää olla tasainen hurina. Meinasi että puolavika tai joku anturivika, sähköpuolella kumminki. Vikakoodit ensin pitäisi kattoa, sitten vasta arpoa jos koodit ei kerro vikaa.
    Keminmaassa osattiin tehdä minun autoon päivitys kauan kauan sit ja nyt kun Kakon tytsy on vissiin äitiyslomilla niin sielä huseeraa taas korjaamopäällikkönä Kurttio ja se kyllä muistaa milloin päiviteltiin boksia. Kuitenkin kuulut tuohon "91-92 e34/e36 m50, ei vanos-koneet"-riskiryhmään. Omassa kyllä tuli tuota lambdalle häiriötä ilmi testerissä olon aikana ja sitä ihmettelivät, osa vaihdettiin ja taas mentiin pari hassua kuukautta eteenpäin kunnes vika palasi... Helsingistä sain sitten apuja ja homma lähti meneen eteenpäin. Hintaa en osaa sanoa tuolle toimenpiteelle tarkemmin ku minun kohdalla oli munittu niin hyvin, että tuo työ meni heidän piikkiin.

    Leave a comment:


  • Laakeri
    replied
    Originally posted by jam75 View Post
    Mikäs auto, oisko vm 91-92 m50-moottorinen ei vanos kone? Boksin päivitykseen jos ei mitään vikaa löydy. Siis ilmavuodot sun muut perusjutut on katottu.
    Kyllä 91 ei vanos. Vikakoodejahan olis kiva kattella, mutta kun ei täällä mikään putiikki saa aikaiseksi kattoa niitä. Rovaosan huollossa kaveri oli sitä mieltä että ei varmaan näy mitään ja kokeilemalla hakea vika(55e tunti kun harjoittelee). Päivän kiertänyt liikkeitä eikä apua, muilla kun ei meinaa olla kaapeleita. Pitää vissin itte tehdä kaikki. Niin ja tosiaan, tyhjis ei ole täydellinen ja toiseksi ei mene päästöistä läpi!! Leima loppuu 22. päivä.

    Yksi paikallisen pemariliikkeen entinen asentaja meinasi että joku suurempi häikkä on. Sano ettei perästä kuunnellessa saa putputtaa putkeen, pitää olla tasainen hurina. Meinasi että puolavika tai joku anturivika, sähköpuolella kumminki. Vikakoodit ensin pitäisi kattoa, sitten vasta arpoa jos koodit ei kerro vikaa.

    Leave a comment:


  • [BMW]
    replied
    Huomena vikakoodien luku, epäilen että vika on jossain anturissa, tai jotain muuta maadotus vikaa....

    Leave a comment:

Working...
X