E36 325 -93 tyhjäkäynti epätasaista
Collapse
X
-
Itellä kanssa pieni persdyno e36 coupessa, että täristää koko ajan tyhjäkäynnillä vähän, mutta kierrokset ei kummiskaan heittele yhtään vaan pysyy siinä 600-700 aina. Tuntuu tosin kohtuu matalilta kierroksilta.
-
Itselläni samantapainen ongema elikkäs tyhjäkäynti täristää autoa aikalailla ja putputtaa. Lambda, tyhjäkäyntiventtiili, ilmamassamittari, lämpöanturi ja imusarjan tiivisteet vaihdettu ja imuvuodot tutkittu, ei mitään vaikutusta. Ilmamäärämittarin piuhan ku repäsee irti niin kierrokset nousee melko rajusti vaikka ymmärtääkseni auton pitäisi sammua joten jos joku on saanut vian (oikeastaan ominaisuuden) korjattua niin ois hyvä saada vinkkiä että mistä vikaa kannattaa seuraavaksi lähtä etsimään, alkaa pikkuhiljaa tuntumaan toivottomata....
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostLainataan samaa topiccia vaikka vika ei ihan samanlainen olekaan. Omassa e36 325i vm.-93:ssa tyhjäkäynti heittelee 500-1000 rpm ja koko auto heiluu kun moottori on puolilämmin. Täysin kylmällä tai täysin lämpimällä tätä ei tapahdu. Omituisinta on se, että kierrokset heiluvat ainoastaan auton liikkuessa eli kun vapaalla tai kytkin pohjassa antaa rullata. Kun pysähtyy niin kierrokset tasaantuvat sekunnin sisällä. Mikä ihme tällaista voi aiheuttaa? ICV on puhdistettu ja Lambda on vaihdetty, mutta ei vaikutusta. Vikakoodeja ei ole.
mulla autto kun ostin uuden ilmamäärämitarin ei kans näkyny mitään vikakoodeja..
Leave a comment:
-
Omistan 323i -97 ja nyt kylminä päivinä tyhjäkäynti on melko epätasaista, ei aina mutta melko usein. Kun lämpötila ollut lähempänä nollaa niin muistaakseni tätä ongelmaa ole esiintynyt. Tosin hämärästi muistan että myös joskus kesällä kävi hieman epätasaisesti, mutta se oli melko harvinaista.
Nyt kylmällä myös ajaessa niin kierrokset silloin tällöin putoilevat, ainakin matalemmalla kierroksilla. Olen kanssa huomannut että luistonesto kytkeytyy pois päältä (ainakin varoitusmerkin mukaan) kun vähän aikaa on ajellut.
Kun auto on ollut autotallissa niin ongelmia ei ole esiinynyt, mutta sitten kun auto on seissyt kylmässä hetken niin asia on toisin.
Saako tämä kylmä keli jonkin sekoamaan ja kannattaako tässä sen pahemmin huolestua? Onko kenties yleinenkin ongelma?
Niin ja tämä kylmä keli alkaa minun standardien mukaan -10:stä
Kiitosh.
Leave a comment:
-
Originally posted by [BMW] View PostVikakoodit luettu. Lambdaa valitti, mutta se on uusi ja tarkemmin katottiin testerillä nii toimii niiku pitääkin. Toinen vika oli olevinaa kaasuläpän asentotunnistimessa mutta sekin oli kunnossa kun kokeiltiin toisesta autosta omaan, eli kumpikaan "vika" ei ollu kyseessä vaan jotain muuta tossa on. Nyt kun ottaa ilmamassamittarin pistokkeen pois nii loppuu humppailu, eli mittarin puhistan seuraavaks ja heitän vv suodattimella vesilintua. Toimi kyllä ennenki ihan oikein tuon suodattimen kanssa joka on entisen omistajan laittama, mutta toi on todennäkösesti rikkonut/liannut mittarin...
Leave a comment:
-
Vikakoodit luettu. Lambdaa valitti, mutta se on uusi ja tarkemmin katottiin testerillä nii toimii niiku pitääkin. Toinen vika oli olevinaa kaasuläpän asentotunnistimessa mutta sekin oli kunnossa kun kokeiltiin toisesta autosta omaan, eli kumpikaan "vika" ei ollu kyseessä vaan jotain muuta tossa on. Nyt kun ottaa ilmamassamittarin pistokkeen pois nii loppuu humppailu, eli mittarin puhistan seuraavaks ja heitän vv suodattimella vesilintua. Toimi kyllä ennenki ihan oikein tuon suodattimen kanssa joka on entisen omistajan laittama, mutta toi on todennäkösesti rikkonut/liannut mittarin...
Leave a comment:
-
Originally posted by Laakeri View PostYksi paikallisen pemariliikkeen entinen asentaja meinasi että joku suurempi häikkä on. Sano ettei perästä kuunnellessa saa putputtaa putkeen, pitää olla tasainen hurina. Meinasi että puolavika tai joku anturivika, sähköpuolella kumminki. Vikakoodit ensin pitäisi kattoa, sitten vasta arpoa jos koodit ei kerro vikaa.
Leave a comment:
-
325 e36 Baijerilainen.Sen unohin näimmä kans mainita että lambda-anturi on vaihettu vasitkään.Mutta nehän tuntuu olevan melekosta kertakäyttötavaraa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Potsie View PostMeikäläiselläkin on melkosta seilaamista etenkin kylmänä tuo tyhjäkäynti,välillä hirvittää aivan että sammuu jos jättää käyntiin.Jyrkempi nokka tietenkin vaikuttaa tuohon ajossa,mutta pitiskö sen tässäkin vaikuttaa näin radikaalisti?
Toinen mielenkiintonen homma on se,että jos pirssille antaa vähänkään reilummin kenkää ja sammuttaa auton tämän jälkeen,niin kas kummaa sehän ei enää lähärekkään käyntiin.Sahaa kyllä kunnolla,mutta vaikka kuin yrittää niin sehän ei hörähä ennenku on antanu sen seisoa pauttiarallaa viitisen minuttiia.Kerran tuli säikähettyä jo kunnolla kun se teki tenät ja ruvettiin työntämään sitä.Siinä sitten ruvettiin istumaan vitutuksen keskellä ja kohtahan se sitten rääkäskin käyntiin.Mitäs tämmösellä on tehtävissä?En tietenkään meinaa että on tapana erityisesti autoa polettaa mutta ihmetyttää kummastuttaa vaan moinen...
Leave a comment:
-
Meikäläiselläkin on melkosta seilaamista etenkin kylmänä tuo tyhjäkäynti,välillä hirvittää aivan että sammuu jos jättää käyntiin.Jyrkempi nokka tietenkin vaikuttaa tuohon ajossa,mutta pitiskö sen tässäkin vaikuttaa näin radikaalisti?
Toinen mielenkiintonen homma on se,että jos pirssille antaa vähänkään reilummin kenkää ja sammuttaa auton tämän jälkeen,niin kas kummaa sehän ei enää lähärekkään käyntiin.Sahaa kyllä kunnolla,mutta vaikka kuin yrittää niin sehän ei hörähä ennenku on antanu sen seisoa pauttiarallaa viitisen minuttiia.Kerran tuli säikähettyä jo kunnolla kun se teki tenät ja ruvettiin työntämään sitä.Siinä sitten ruvettiin istumaan vitutuksen keskellä ja kohtahan se sitten rääkäskin käyntiin.Mitäs tämmösellä on tehtävissä?En tietenkään meinaa että on tapana erityisesti autoa polettaa mutta ihmetyttää kummastuttaa vaan moinen...
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostKerääkö auto ajossa jotain dataa tuonne boksiin? Tuli mieleen kun ilmamassamittarin puhdistuksen yhteydessä haitariputken kaasuläpän puoleinen klemmari jäi löysälle ja ajoin noin 150 km ennenkuin huomasin sen. Olisiko voinut kerätä jotkut väärät parametrit boksin muistiin kun sitä ennen akku oli päivän irti eli lähti puhtaalta pöydältä liikkeelle?
Leave a comment:
-
Kerääkö auto ajossa jotain dataa tuonne boksiin? Tuli mieleen kun ilmamassamittarin puhdistuksen yhteydessä haitariputken kaasuläpän puoleinen klemmari jäi löysälle ja ajoin noin 150 km ennenkuin huomasin sen. Olisiko voinut kerätä jotkut väärät parametrit boksin muistiin kun sitä ennen akku oli päivän irti eli lähti puhtaalta pöydältä liikkeelle?
Leave a comment:
-
Originally posted by Laakeri View PostKyllä 91 ei vanos. Vikakoodejahan olis kiva kattella, mutta kun ei täällä mikään putiikki saa aikaiseksi kattoa niitä. Rovaosan huollossa kaveri oli sitä mieltä että ei varmaan näy mitään ja kokeilemalla hakea vika(55e tunti kun harjoittelee). Päivän kiertänyt liikkeitä eikä apua, muilla kun ei meinaa olla kaapeleita. Pitää vissin itte tehdä kaikki. Niin ja tosiaan, tyhjis ei ole täydellinen ja toiseksi ei mene päästöistä läpi!! Leima loppuu 22. päivä.
Yksi paikallisen pemariliikkeen entinen asentaja meinasi että joku suurempi häikkä on. Sano ettei perästä kuunnellessa saa putputtaa putkeen, pitää olla tasainen hurina. Meinasi että puolavika tai joku anturivika, sähköpuolella kumminki. Vikakoodit ensin pitäisi kattoa, sitten vasta arpoa jos koodit ei kerro vikaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by jam75 View PostMikäs auto, oisko vm 91-92 m50-moottorinen ei vanos kone? Boksin päivitykseen jos ei mitään vikaa löydy. Siis ilmavuodot sun muut perusjutut on katottu.
Yksi paikallisen pemariliikkeen entinen asentaja meinasi että joku suurempi häikkä on. Sano ettei perästä kuunnellessa saa putputtaa putkeen, pitää olla tasainen hurina. Meinasi että puolavika tai joku anturivika, sähköpuolella kumminki. Vikakoodit ensin pitäisi kattoa, sitten vasta arpoa jos koodit ei kerro vikaa.
Leave a comment:
-
Huomena vikakoodien luku, epäilen että vika on jossain anturissa, tai jotain muuta maadotus vikaa....
Leave a comment:
Leave a comment: