E36 325 -93 tyhjäkäynti epätasaista

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jam75
    replied
    Originally posted by Laakeri View Post
    Itse vaihdoin lambdan, niin tuo käynti parani kunnolliseksi joksikin aikaa, mutta nykyään tekee taas tuota rytkytystä, jota ei kiekkamittarista huomaa mutta tuntuu kun auto hytkyy ja äänestä tietty.. Pitäisi melkeen tutkia tuon lambdan lämmitys.
    Mikäs auto, oisko vm 91-92 m50-moottorinen ei vanos kone? Boksin päivitykseen jos ei mitään vikaa löydy. Siis ilmavuodot sun muut perusjutut on katottu.

    Leave a comment:


  • Laakeri
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Löytyikö koodien luvussa mitään? Itse sain selvitettyä, että lambdalle ei tule lämmitysjännitettä ollenkaan. Lämmityksen ohjaus releelle ei tullut maadoitusta. Se on nyt korjattu ja samassa yhteydessä putsattu ilmamassamittari CRC:n air sensor cleanerillä. Ongelma ei kyllä poistunut ainakaan kokonaan ja tuntuu, että kulutuskin lisääntyi entisestä, mutta sen näkee tarkemmin kun on pari tankillista ajanut. Nyt tyhjäkäynti heiluu lämpöiselläkin moottorilla hieman. Mittarista heilumista ei huomaa, mutta koneen äänestä erottaa. Kierrosten vaihtelu siis todella vähäistä mutta kuitenkin huomattavissa. Mitähän keksisi seuraavaksi? Onkohan lambda voinut hajota kun on ollut ilman lämmitystä tai hajosiko ilmamassamittari lopullisesti puhdistuksessa?
    Itse vaihdoin lambdan, niin tuo käynti parani kunnolliseksi joksikin aikaa, mutta nykyään tekee taas tuota rytkytystä, jota ei kiekkamittarista huomaa mutta tuntuu kun auto hytkyy ja äänestä tietty.. Pitäisi melkeen tutkia tuon lambdan lämmitys.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by [BMW] View Post
    Lambda vaihdettu, ei parantunut käynti vaan huonontui...Akusta oli kengät monta tuntia irti. Ennen tuota lambdan vaihtoa tuntu toimivan paremmin, muutenkaan ei taida tehot kohdallaan olla....Taidan mennä luetuttamaan vikakoodit suosiolla.....
    Löytyikö koodien luvussa mitään? Itse sain selvitettyä, että lambdalle ei tule lämmitysjännitettä ollenkaan. Lämmityksen ohjaus releelle ei tullut maadoitusta. Se on nyt korjattu ja samassa yhteydessä putsattu ilmamassamittari CRC:n air sensor cleanerillä. Ongelma ei kyllä poistunut ainakaan kokonaan ja tuntuu, että kulutuskin lisääntyi entisestä, mutta sen näkee tarkemmin kun on pari tankillista ajanut. Nyt tyhjäkäynti heiluu lämpöiselläkin moottorilla hieman. Mittarista heilumista ei huomaa, mutta koneen äänestä erottaa. Kierrosten vaihtelu siis todella vähäistä mutta kuitenkin huomattavissa. Mitähän keksisi seuraavaksi? Onkohan lambda voinut hajota kun on ollut ilman lämmitystä tai hajosiko ilmamassamittari lopullisesti puhdistuksessa?

    Leave a comment:


  • jacu
    replied
    Originally posted by Autobahnboy View Post
    Ooh ihan mukavasti kustansi...Taidan ite purkaa tuon venttiilin esille heti kun kerkee ja putsailla se vaikka huvin vuoksi!
    Jep, kyllä se kirpas taas ihan kivasti :(

    Mulla ei puhdistus auttanut. Ongelma helpotti, mutta ei poistunut kokonaan.

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    Originally posted by jacu View Post
    Uusi tyhjäkäyntimoottori maksoi vähän yli 200€ ja vian selvittämiseen ja moottorin vaihtoon meni työaikaa yhteensä n.2,5h. Eli kustannusta tuli yhteensä ihan riittävästi. Huolto tehtiin Oulussa, Autokorjaamo Nikusella.
    Ooh ihan mukavasti kustansi...Taidan ite purkaa tuon venttiilin esille heti kun kerkee ja putsailla se vaikka huvin vuoksi!

    Leave a comment:


  • jacu
    replied
    Originally posted by Autobahnboy View Post
    Paljon kustansi ja mistä? Oliko se venttiili koko ajan kiinni vai auki vai millä tavalla hajonnu?
    Uusi tyhjäkäyntimoottori maksoi vähän yli 200€ ja vian selvittämiseen ja moottorin vaihtoon meni työaikaa yhteensä n.2,5h. Eli kustannusta tuli yhteensä ihan riittävästi. Huolto tehtiin Oulussa, Autokorjaamo Nikusella.

    Leave a comment:


  • [BMW]
    replied
    Lambda vaihdettu, ei parantunut käynti vaan huonontui...Akusta oli kengät monta tuntia irti. Ennen tuota lambdan vaihtoa tuntu toimivan paremmin, muutenkaan ei taida tehot kohdallaan olla....Taidan mennä luetuttamaan vikakoodit suosiolla.....

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    Paljon kustansi ja mistä? Oliko se venttiili koko ajan kiinni vai auki vai millä tavalla hajonnu?

    Leave a comment:


  • jacu
    replied
    Mun autosta oli tyhjäkäyntimoottori hajonnut. Siksi se ei pysynyt käynnissä.

    Leave a comment:


  • [BMW]
    replied
    Noniin nyt pysyy tyhjäkäynti kutakuinkin tasaisena. Haitariputken alta lähtevä letku venttiilikoppaan oli kuitenkin hieman hapertunut juuri liitoksen kohdalta, pätkän otin pois siitä. Samalla puhdistin ilmamassamittarin brake cleanerillä, eipähän ainakaan vielä hajonnu. Pientä puutumista alakierroksilla on mutta muuten vetää suht hyvin, myös kulutusmittari hieman nypähtelee ajossa ja myös hieman tyhjäkäynnillä kun rullaa autolla. Bensaa menee sekaajossa 10l/100km joten voiko lambda olla kuitenkaa vikana?Autossa on tosin tarvike lambda joten hyvin mahdollista. Tietääkö kukaan käykö M3 lamda tuohon? Kun ois ylimääräsenä mutta epäilen yhteensopivuutta....

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    Itellä myös toisinaan samaa. Kesä helteillä puolilämpimänä kierrokset heitteli kun rullasi esim valoihin mutta ei noin rankkana "500-1000 rpm". Pitää kokeilla putsata icv vaikka apua ei olisikaan.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by Kwame View Post
    Jepjep ja samaa vikaa täälläkin.

    Sama ongelma kanssa tääläkin.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Onko koneessa sellaisia lämpötila-antureita, jotka voisivat aiheuttaa tuon kierrosten heittelyn? Minkä lämpötila-anturin perusteella ECU ohjaa oikeata polttoainemäärää kylmälle moottorille? Eikös lambda ole kokonaan pois käytöstä kylmällä moottorilla? Missä lämmössä lambda alkaa säätämään seosta?

    Leave a comment:


  • Kwame
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Lainataan samaa topiccia vaikka vika ei ihan samanlainen olekaan. Omassa e36 325i vm.-93:ssa tyhjäkäynti heittelee 500-1000 rpm ja koko auto heiluu kun moottori on puolilämmin. Täysin kylmällä tai täysin lämpimällä tätä ei tapahdu. Omituisinta on se, että kierrokset heiluvat ainoastaan auton liikkuessa eli kun vapaalla tai kytkin pohjassa antaa rullata. Kun pysähtyy niin kierrokset tasaantuvat sekunnin sisällä. Mikä ihme tällaista voi aiheuttaa? ICV on puhdistettu ja Lambda on vaihdetty, mutta ei vaikutusta. Vikakoodeja ei ole.

    Jepjep ja samaa vikaa täälläkin.

    Leave a comment:


  • [BMW]
    replied
    Mulla on täysin sama ongelma kun markok:illa joten vinkkejä kaivataan...lambdaa ei oo vaihettu mutta ei tuo näköjään auta vaikka vaihtaski.

    Leave a comment:

Working...
X