No oli siinä semmonen että ykköspytystä työnti paineet vesikanavaan ja pullautti syylärin paskaks eikä päässy ajaan seoksia loppuun mutta pikkusen vajaa 6000 rpm oli 168heppaa ennenkun syyläri antautu vedossa.on mulla tossa lappu kunhan ottas valokuvan ja vielä osais siirtää tänne.samalla ajettiin käyttöauto vw transporter 2,5 tdi.tehdas ilmottaa 88heppaa niin löyty 85 ja ohjelmoinnin jälkeen 104 ja 250nm.vakio vääntöö en tarkalleen muista mutta siinä 200nm tuntumassa.veikkaili et enempikin löytys mutta jotain vikaa oli alunperin kun ei suoraan löytyny vakio-ohjelmaa ja herjas lämpötila-anturia.sekä imusarja saattaa olla aika tukossa.sen ihmeemmin ei volkkaria alettu tutkimaan kun kello alko olla kovin myöhä mutta sovittiin että palataan asiaan kun on aikaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325i viritys
Collapse
X
-
Originally posted by mortimer View PostMinun ymmärtääkseni ei mitään ilmansuodattimen ja katalysaattorin väliin. Siis vähäpäästöiseen autoon.
Aivan viimevuosien euro3 eteenpäin vehkeissä on enemmän rajoituksia mutta vanhemman kuten e36:n viritys on vielä käytännössä aivan vapaata kunhan menee katsastuksen päästötestistä läpi, eli mitä ei erikseen ole kielletty muuttamasta saa muuttaa ja 90-luvun vähäpäästöisissä moottorinohjauksen, sarjojen, katalysaattorin, moottorinohjauksen ja ylipäätään kaikki moottorin sisuskalut saa vaihtaa.
Eli imusarjan, pakosarjan, nokkakeppien ja moottorinohjauksen vaihtoon ei tarvita vapaastihengittävässä edes muutoskatsastusta.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View Post90-luvun vähäpäästöisissä moottorinohjauksen, sarjojen, katalysaattorin, moottorinohjauksen ja ylipäätään kaikki moottorin sisuskalut saa vaihtaa.
Penkki joka antaa säädöllä ja peltisatsilla M50B25:stä 225hp, näyttää vakiollekin enemmän kuin se 192hp...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTästä uskallan pyytää lähdettä näytille.
Turbokoneeseen ei saa tehdä mitään koska katsastustulkinta katsoo muutetun turbokoneen eri moottorityypiksi joka pitää tyypittää päästöjen osalta, em. pykälä ei kuitenkaan koske vapaastihengittäviä.
Eli laki ei tulkitse useimpia vapaastihengittävän moottorin muutoksia edes muutoskatsastusvelvollisiksi, esimerkiksi sitä iskutilavuutta saa nostaa olikohan 20% ilman muutoskatsastusvelvoitetta. Samoin vaparin lastutusta tai moottorinohjauksen vaihtamista ei tarvitse muutoskatsastaa. Katalysaattoria ei tosin saa poistaa mutta senkin mallia on saanut vapaasti muuttaa ennen eurosäädöksiä.Last edited by naukkis; 31-01-2012, 17:01.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTästä uskallan pyytää lähdettä näytille.
Penkki joka antaa säädöllä ja peltisatsilla M50B25:stä 225hp, näyttää vakiollekin enemmän kuin se 192hp...
ei muutakun kansirempatut 325 motestille.onhan ne noista vakioluokan 325:sta penkittäny lähemmäs 200(joka on maksimi).2 penkkiä suomessa jotka saa penkittää.penkityksen jälkeen boksit sinetöidään.aika positiivinen lukuhan se on mutta kylläkai ton haltecinkin pitäs jonkun verran tuoda tehoo.en tiiä paljon bimmerin omalla boksilla lastun kanssa on otettu mutta kyllä ton parempi pitäs olla.loppupelissä tällä hetkellä ihan sama mitä on tehoo kunhan lähelle vakioo.kaikkien vaikeuksien ja boksista,kansipahvista,venttiileistä ja 1,5 vuoden rakentamisesta johtuvien harmaiden hiuksien jälkeen on helkkarin hienoo että se yleensä edes käynnistyy.vuosi sitä rassattiin(tosin paljon paljon muutakin kun moottoriin liittyvää) ja pari megaruutta rakentajaakin kävi ihmettelemässä ennenkun motestille vein.no eihän se käynnisty jos muutamat perusasiat on pielessä.
edittiä:ota huomioon myös suora 2,5" putkisto yhdellä suoralla vaimentajalla.eiköhän katit ja mutkavaimentajat jonkun verran ahdista.Last edited by blueorange; 01-02-2012, 22:08.
Comment
-
Comment