Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #16
    Originally posted by #BMW# View Post
    aihetta sivuten..

    saavutetaanko mitään hyötyä 535i ilmamäärämittarilla, ja käykö se päinsä m50 johtosarjaan?
    ei tee mitään koska tässä moottoriperheessä siirrytty jo uudempaan tekniiikkaan eli ilmamassamittariin, ilmamäärämittarin sijasta..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by Teixeira View Post
      No mul on tos aika paljon viriosaa, ACS:n peltisatsi, lastu, putkisto, nokat... Kyl se niil jo kivasti kulkee, tietäs vaa paljo tossa ACS:n koneessa on vakiona polleja.:think

      Moni sanonu et 230hv..!? Offtopikkina: tietoa kellään tästä?
      aja vaan sinne penkkiin se auto, niin selviää totuudet.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • e36
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 241
        • TKU

        #18
        jenkki m3 kampi + kireemmät venttiilijouset + ohjelma = 250 hv

        Hintaa just se 2000-3000 euroo...

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #19
          taivaanrannan maalari..

          Yllättävä kysymys yllättävään automalliin.....

          Taas joku ensialkuun paukuttelee henkseleitään ja meinaa kovasti virittää
          Kun totuus osien hinnoista lopulta tulee tajuntaan jää ne kuitenkin ostamatta.
          Näin on käynyt monelle tätä ennen ja tulee käymään jatkossakin.

          Lopulta autossa on kiinni se pilipali lastu jolla ainakin "persedynossa" tuli se 100hv/100Nm lisää paukkuja ja se helvetin kartio filtteri.
          Kuitenkaan rahat ei ole riittäneet edes siihen auton vakiona penkissä ajoon, saatika kunnollisen custom lastun tekoon esim. Karalalla.
          Jolloin ei tarvitsisi seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä kysellä täällä foorumilla niitä "päästöongelmia, APUA,APUA" juttuja. Jotka johtuu vielä yleensä siitä paskasta lastusta ja huonosta auton huollosta (kun kaikki maksaa)
          Samalla kuitenkin eletään virtuaalitodellisuudessa ja suunnitellaan täällä kotteron virittämistä 2000-3000euron osilla joilla ne tehot sais oikeasti nousemaan.
          Last edited by jannmann; 27-02-2007, 12:33.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Jochen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1229
            • Valkeakoski & Trondheim

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            M3:n tehoista vaparina niin että menee vuosikatsastuksen päästöistä läpi. Toisaalta kun katsastusinssi huomaa runkonumeroa tsekatessaan että orggis ruiskusysteemit on vaihdettu vähäpäästöisessä e36:ssa megaan tms., niin kilvet lähtee saman tien ja VTT:n pussitesti kutsuu.
            Kappas. Mitäs vaparille yleensä saa tehdä lain mukaan? Onko moottorinohjaus joku erikoistapaus?

            Voiko esim. imusarjan vaihtaa toisenlaiseksi eli jokaiselle sylinterille oma kaasuläppä niinkuin M biileissä?

            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

            Comment

            • mortimer
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1079
              • Satulinna kaukomaan

              #21
              Originally posted by Jochen View Post
              Kappas. Mitäs vaparille yleensä saa tehdä lain mukaan?
              Minun ymmärtääkseni ei mitään ilmansuodattimen ja katalysaattorin väliin. Siis vähäpäästöiseen autoon.

              i3S -20
              E30M3 slotcar 1:32
              XKE FHC 1971
              Mgb Gt -66
              T6 -19
              E91 -08

              Comment

              • datzka
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 778
                • Jyväskylä

                #22
                jannmann hyvin sanottu siellä takana. AAMEN
                ///M3 97-

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #23
                  Eiköhä se ole silti viisainta jäitä pistää hattuun ja säästää ja ostaa se M3.
                  Vaparinviritys on tunnetusti aivan älyttömissä hinnoissa.

                  Comment

                  • AMP
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 536
                    • Turku

                    #24
                    mitäs siitä seuraa jos poliisit löytää leimaamattoman turbon tollasen vähäpäästöisen pellin alta? kilvet veks, sakkoja ??? noita ainakin mutta tuleeko extra paskaa? onkos kellään kokemuksia?
                    e65 730d

                    Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                    Comment

                    • AcS325
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 227
                      • Road to Jalalabad

                      #25
                      Originally posted by jannmann View Post
                      Yllättävä kysymys yllättävään automalliin.....

                      Taas joku ensialkuun paukuttelee henkseleitään ja meinaa kovasti virittää
                      Kun totuus osien hinnoista lopulta tulee tajuntaan jää ne kuitenkin ostamatta.
                      Näin on käynyt monelle tätä ennen ja tulee käymään jatkossakin.

                      Lopulta autossa on kiinni se pilipali lastu jolla ainakin "persedynossa" tuli se 100hv/100Nm lisää paukkuja ja se helvetin kartio filtteri.
                      Kuitenkaan rahat ei ole riittäneet edes siihen auton vakiona penkissä ajoon, saatika kunnollisen custom lastun tekoon esim. Karalalla.
                      Jolloin ei tarvitsisi seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä kysellä täällä foorumilla niitä "päästöongelmia, APUA,APUA" juttuja. Jotka johtuu vielä yleensä siitä paskasta lastusta ja huonosta auton huollosta (kun kaikki maksaa)
                      Samalla kuitenkin eletään virtuaalitodellisuudessa ja suunnitellaan täällä kotteron virittämistä 2000-3000euron osilla joilla ne tehot sais oikeasti nousemaan.

                      On kyllä saatanan kalliita palikoita. Toden totta oikeassa olet.
                      "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                      Comment

                      • aaronp
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 908
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by Teixeira View Post
                        No mul on tos aika paljon viriosaa, ACS:n peltisatsi, lastu, putkisto, nokat... Kyl se niil jo kivasti kulkee, tietäs vaa paljo tossa ACS:n koneessa on vakiona polleja.:think

                        Moni sanonu et 230hv..!? Offtopikkina: tietoa kellään tästä?

                        230 on kyllä varsin positiivinen arvio, mutta tuosta ( -----> http://hestec.fi/palvelut.htm ) ratkaisu niihinkin kysymyksiin ( ja sitten lappua tänne niin voidaan spekuloida...) Niin ja tuon tehoisen E36:sen omistaneena voin sanoa ettei se nyt ihan niin kauheasti vielä noillakaan tehoilla kulje. OT: Käykö normaalisti( alle 1000rpm) tyhjäkäyntiä?


                        Aiheeseen palattaessa perusjutut tekemällä ----> pakopuoli,imupuoli,kannen parantelu,nokat, moottorinohjauksen säätäminen penkissä, saattaa saada siihen asti ( harvinaisesti) 100% tehonsa säilyttäneeseen E36:seen hevoset sinne 220-235 hujakoille HYVÄLLÄ säkällä. Mutta sehän nyt sitten maksaakin jo niin paljon ettei siinä ole enää mitään järkeä koska M3 tuleekin jo sitten halvemmaksi, ja se täytyy aina muistaa että vaparin isompi virittäminen "harvemmin" muuttaa auton moottoria oikeasti arkikäyttöön "käyttöystävällisemmäksi".

                        Itse meinasin ostaa nyt talviprojektiksi jonkun 325/328:sen, ja tehä siitä muuten mahd. orggis mutta panostaa kaikki sitten siihen No Show, all Go-osioon. Virittämistä suunnitellessani tulin siihen tuomioon että se ei yksinkertaisesti minun mielestäni kannata mikäli auto tulee tieliikenteeseen.
                        Samalla budjetilla kun saa 321 hv M3:sen joka on jo muutenkin täysin eriauto kuin 325.

                        Oma päätös, -tee mitä haluat, mutta jos teet jotain niin faktaa ja mittaustuloksia foorumille sitten kans kiitos, koska tää on varmaan se ikuisesti yks kysytyimpiä kysymyksiä täälläkin ?

                        Comment

                        • blueorange
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2010
                          • 404
                          • suomi

                          #27
                          Tänään Motestin penkissä jyväskylässä 225hp ja 276nm.Moottoriin tehty kansi remontti,Haltec e6x boksi,peltisarja,suora putkisto ja vaparisuodin.päästöillä ei niin väliä kun ajetaan punasilla kilvillä kisaa

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16418
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by blueorange View Post
                            Tänään Motestin penkissä jyväskylässä 225hp ja 276nm.Moottoriin tehty kansi remontti,Haltec e6x boksi,peltisarja,suora putkisto ja vaparisuodin.päästöillä ei niin väliä kun ajetaan punasilla kilvillä kisaa
                            Mitkä nokat, ajoitukset ja seetien/lautasten kulmat ? Kanavia hiposteltu, kantta laskettu yms ?

                            110 Nm/litra

                            Comment

                            • blueorange
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 404
                              • suomi

                              #29
                              Kaikki vakioo.kannesta otettu 0,1mm ja pikkusen pakoaukoista teräviä rappuja pois.ihmettelin itsekkin tehoo kun lähtökohta oli 168 heppaa ennen kansiremonttia.Paras veto oli 214 heppaa ja 263nm kunnes alko käymään laihalla.bensan paineiden nosto toi vielä 11 hepoo lisää.Niin ja venttiilit on vaan läpätty.Suuttimet pesty ym...
                              Last edited by blueorange; 29-01-2012, 00:02.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16418
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by blueorange View Post
                                Kaikki vakioo.kannesta otettu 0,1mm ja pikkusen pakoaukoista teräviä rappuja pois.ihmettelin itsekkin tehoo kun lähtökohta oli 168 heppaa ennen kansiremonttia.Paras veto oli 214 heppaa ja 263nm kunnes alko käymään laihalla.bensan paineiden nosto toi vielä 11 hepoo lisää.Niin ja venttiilit on vaan läpätty.Suuttimet pesty ym...
                                57 hp. lisää kansipokalla ja pikku säädöllä :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎