Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i -93 ketju poikki...vaihtoehdot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Redline
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 772
    • Helsinki

    E36 325i -93 ketju poikki...vaihtoehdot?

    Eli ketju poikki ja korjausarvio Metro-autolla 4000e ja ylöspäin. Mittarissa tapahtumahetkellä n. 207tkm. Olisiko järkevämpää laittaa vaihtomotti kun alkaa tuota vanhaa korjaamaan? Toiseksi, mistä vaihtokoneita kannattaa alkaa etsimään. Jonkinlainen takuu olisi hyvä siihen saada. Laakkosella maksoi 5000e paikkeilla.
    Last edited by Redline; 25-09-2006, 15:38. Reason: sekoilua
    E30 325i Cabrio -91
    E36 325i Coupè -93
  • Kolme2viis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 93

    #2
    Millä kilometrimäärällä jysähti?? Halvempaa olisi vaihtaa koko kone, ne ei varmaan enää älyttömiä maksa ja luulisi purkaamoilta jonkinlaisen takuun saavan.

    Comment

    • Redline
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 772
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Kolme2viis View Post
      Millä kilometrimäärällä jysähti?? Halvempaa olisi vaihtaa koko kone, ne ei varmaan enää älyttömiä maksa ja luulisi purkaamoilta jonkinlaisen takuun saavan.
      Editoin tuon infon tuonne ylemmäs.
      Last edited by Redline; 25-09-2006, 15:39.
      E30 325i Cabrio -91
      E36 325i Coupè -93

      Comment

      • _Pietu_
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 3660
        • Kuopio / Maaninka

        #4
        Eikun vaan purkaamoilta etsimään ehjiä moottoreita, onkai noita purettu jo jokunen auto suomessakin palasiksi.. Sitten uudesta koneesta kaikkien kuluvien osien ja tyyppivikojen tarkistus / remontti ennen paikoilleen laittoa. Siinä yks vaihtoehto.
        BMW F25 xDrive 20d
        ex BMW e91 320dA
        ex BMW e36 325i
        - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
        Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

        Comment

        • Autobahnboy
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 400
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Redline View Post
          Eli ketju poikki ja korjausarvio Metro-autolla 4000e ja ylöspäin. Mittarissa tapahtumahetkellä n. 207tkm. Olisiko järkevämpää laittaa vaihtomotti kun alkaa tuota vanhaa korjaamaan? Toiseksi, mistä vaihtokoneita kannattaa alkaa etsimään. Jonkinlainen takuu olisi hyvä siihen saada. Laakkosella maksoi 5000e paikkeilla.
          Täytyy sanoa että pelottaa kun lukee tälläsiä juttuja.
          Ebaysta koneita sais halvalla mutta se siitä takuusta. Toivottavasti löytyy joku kone vaikka purkaamoilta sopu hintaan. Informoi tänne sitten miten homman hoidit

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #6
            Tuolta kannattaa katsella: http://www.varaosahaku.fi/

            Siellä ainakin yksi näyttäisi olevan, hintaa 1500€ mutta kilometrejäkin on sitten ollut autolla 260tkm.

            Sitten löytyi myös tälläinen: http://www.takuupurkamot.fi/
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Arsca77 vaihtoi 525i 24v:n aikoinaan koneen. Ruotsista kai tuli motti, 178 tkm sanottiin ajomääräksi. 1200 euroa maksoi, mukana oli jotain suuttimia ym. ettei ollut edes pelkkä kone. Sitten vanhasta ehjiä osia myymällä kääri vaikka kuinka rahaa takaisin. Ei tullut maksamaan koneen vaihto juuri mitään loppujen lopuksi.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Täällä foorumillakin kannattaa kysellä, esimerkiksi nimimerkillä "Hemi" saattaa hyvinkin olla sinulle sopivaa moottoria tarjolla.

                Comment

                • Redline
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 772
                  • Helsinki

                  #9
                  Kiitos vastauksista ja vinkeistä. Käyn huomenna systerin miehen kaverin juttusilla. Kaveri on kuulemma ollut aiemmin Veholla töissä ja pitää nykyään omaa lafkaa. Asiakkaita riittää huhun mukaan jonoksi asti ja tyytyväisiä ovat olleet. Kyseinen jannu tilaa osan osista Saksasta ja voisi ehkä löytää koneen sieltä kontaktiensa kautta. Toivottavasti sellainen löytyy kohtuu hintaan ja sitten vaan tarkastus/kunnostus ja nokille hyrräämään. Eiköhän tämä suru muutu iloksi ennemmin tai myöhemmin. Ja täytyypi Hemille pistää PM:ää ja kysellä tilannetta ja kartoittaa mahdollisuuksia.

                  Ainiin, ihan vaan infoksi, niin vaihtomoottori maksaa Laakkosella n. 5000e ja Metro-Autolla n. 5400. Asennettuna siinä 7000e kieppeillä. Auts!
                  E30 325i Cabrio -91
                  E36 325i Coupè -93

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16457
                    • Asikkala

                    #10
                    Ai moottorin vaihto 2000 egee....???

                    Comment

                    • toniwe
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 316
                      • Lahti

                      #11
                      Täysin offtopic, mutta onko kilometrit varmasti paikkaansapitävät? Monella foorumilla kun mainostetaan että ketjujen pitäisi kestää lähes moottorin elinikä, hurjalta kuulostaa että reilu 200tkm ja käy noin.

                      Comment

                      • Redline
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 772
                        • Helsinki

                        #12
                        Tuontiauto on kyseessä että sikäli ei täyttä varmuutta ole joskin auton muu kunto sekä huoltokirja vahvasti viittaa kilometrien todellisuuteen.

                        Ihan näin lennosta, mitä olette mieltä jos keulille heittäisi M52B28:n. Onko mitään järkeä? Mitä muita muutoksia tuolloin joutuisi tekemään?
                        E30 325i Cabrio -91
                        E36 325i Coupè -93

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Siis onko koneen yläkerta avattu jo, kun repii kannen pois niin on paljon viisaampi (ei ole kovin ihme homma eikä kestä kauan). Hyvällä tuurilla kannesta saa muutaman venttiilin vaihtamalla toimivan. Ja jollei männässä ole kovin hurjaa jälkeä niin nippuun vaan. Ja toisaalta jos on tutkisin saako kipeän männän veivin irti alakautta konetta irrottamatta. Monesti saa=> mäntä vaihtoon veivineen.

                          Comment

                          • JanisHell
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 410

                            #14


                            Itselläni oli kanssa sama ongelma taanoin oman 325i kanssa tuli maksamaan vähän alle 5000€.

                            Jos ketju on lentänyt öljypohjaan jumiin niin kuin minulla, sitten joutuu koneen nostamaan pois autosta. Jos ei tarvii nostella konetta pois niin voit varmaan selvitä halvimmillaan pelkällä kansirempalla ja ketjun vaihdolla.
                            Last edited by JanisHell; 26-09-2006, 00:48.
                            325i -93 E36

                            Comment

                            • JanisHell
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 410

                              #15
                              Originally posted by toniwe View Post
                              Täysin offtopic, mutta onko kilometrit varmasti paikkaansapitävät? Monella foorumilla kun mainostetaan että ketjujen pitäisi kestää lähes moottorin elinikä, hurjalta kuulostaa että reilu 200tkm ja käy noin.
                              Toi on paskanjauhantaa, aika monessa bemussa on lennelly ketjut mäkeen varsinkin tässä M50B25 koneissa.
                              325i -93 E36

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎