Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 päästöjä ei saada kuriin?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #16
    Originally posted by dsk View Post
    katti ja lambda vaihdettiin ekana

    Eihän tästä ota enää kukaan selvää mitä on vaihdeltu ja missä järjestyksessä...
    Kalliiksi taisi joka tapauksessa tämä(kin) remontti tulla kun heti alettiin kattia vaihtamaan. Ja lambdakin nyt ilmeisesti kahteen kertaan??
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • dsk
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 279
      • eurajoki/pori

      #17
      joo kyllä lambda alkujaan vaihdettiin, mut oli väärä (eli zirconia, käytetty)
      ..

      mut kalliiksi tuli..........

      :ensin käytetty zirconia anturi
      :uusi katti
      :vikakoodin luku remontti "pajalla"
      :kunnollinen vikakoodinluku rintajoupilla (1h) (bmw merkkiliikkeesä)
      :uusi titanium lambda-anturi (<-- oli viallinen, sain kyllä rahat takaisin koska oli korjaamon diagnoosi että oli särki, ja tietääkseni kuluttajalain mukaan myyjä olisi velvollinen korvaamaan myös muut aiheutuneet kustannukset eli korjaamon työ veloitus.. mut en jaksanu nostaa meteliä..)

      :uusi titanium lambda anturi (<-- korjaamon hintaan) + korjaamon työ 4h.

      ja aikaa menii juostessa tallilla nyppiessä kaikkea mahdollista ja päästö mittareilla juostessa jne n.3kk.......... ja hermot seka muutamat yö unet

      mitä tästä opimme, luottakaamme ensin omaan vaistoon.... (ja kuunnelkaa bimmer clubilaisia..!!!!)
      kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



      DSK c.c

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #18
        Originally posted by dsk View Post
        joo kyllä lambda alkujaan vaihdettiin, mut oli väärä (eli zirconia, käytetty)
        ..

        mut kalliiksi tuli..........

        :ensin käytetty zirconia anturi
        :uusi katti
        :vikakoodin luku remontti "pajalla"
        :kunnollinen vikakoodinluku rintajoupilla (1h) (bmw merkkiliikkeesä)
        :uusi titanium lambda-anturi (<-- oli viallinen, sain kyllä rahat takaisin koska oli korjaamon diagnoosi että oli särki, ja tietääkseni kuluttajalain mukaan myyjä olisi velvollinen korvaamaan myös muut aiheutuneet kustannukset eli korjaamon työ veloitus.. mut en jaksanu nostaa meteliä..)

        :uusi titanium lambda anturi (<-- korjaamon hintaan) + korjaamon työ 4h.

        ja aikaa menii juostessa tallilla nyppiessä kaikkea mahdollista ja päästö mittareilla juostessa jne n.3kk.......... ja hermot seka muutamat yö unet

        mitä tästä opimme, luottakaamme ensin omaan vaistoon.... (ja kuunnelkaa bimmer clubilaisia..!!!!)
        Korjaamolla tuntui kestävän kauan töiden teko. Vika-koodien luku pitäisi olla töpseli koneeseen ja klik. Lambdan vaihtoon ammattilaiselta ei saisi mennä 4h.

        Comment

        • Bemarist
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 50
          • Vantaa

          #19
          ""Jos imuvuotoa epäilet ota öljyntäyttökorkki pois,jos käynti pysyy samana -->selvä imuvuoto,jos taas auto melkein sammuu tai käy muuten huonosti ei imuvuotoa ole."" toimiiko tuo kikka kaikissa moottoreissa?(vai tietyissä, esim m50b20?)"

          Tuo kiinnostais kans kovasti ? Miten lie asian laita ?
          E36 320i -97

          Ex E30 316i -90

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #20
            Originally posted by dsk View Post
            mitä tästä opimme, luottakaamme ensin omaan vaistoon.... (ja kuunnelkaa bimmer clubilaisia..!!!!)
            Jeps, itse olin kanssa aikoinani ihmeissään noiden päästöjen kanssa. Onneksi sain täältä neuvoa enkä lähtenyt merkkiliikkeen ehdottamiin touhuihin lainkaan mukaan. Pääasia on että tuli kuntoon.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • Neutrone
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1320
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Bemarist View Post
              ""Jos imuvuotoa epäilet ota öljyntäyttökorkki pois,jos käynti pysyy samana -->selvä imuvuoto,jos taas auto melkein sammuu tai käy muuten huonosti ei imuvuotoa ole."" toimiiko tuo kikka kaikissa moottoreissa?(vai tietyissä, esim m50b20?)"

              Tuo kiinnostais kans kovasti ? Miten lie asian laita ?
              Ei ole toiminut ainakaan niissä ~5:ssä M50 koneessa joihin oon tota kikkaa koittanu.
              F10 530d semiVOLL
              ex. E90 320d M-Sport '06
              ex. E39 523i M-Sport '00
              ex. E36 325i Coupe '92
              ex. E30 316i '89



              Comment

              • dsk
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 279
                • eurajoki/pori

                #22
                joo mut eihän siihen anturin vaihtoon menekkään paljoa aikaa, mut ko autossa oli just laitettu uusi anturi ni korjaamolla tutkiskeltiin et missä sit on vika??? kunnes päätyivät uuden lambdan vaihtoon ja konttorilla käyttö....
                kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                DSK c.c

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎