Miten tuon "rättinivelen" vaihto 325 e36 Bemariin onnistuisi helpoiten? Saako niveltä pois paikoiltaan purkamatta enempää? Ilmeisesti pakoputki olisi saatava irroitettua pakosarjan ja pakoputken liitoksesta, mutta on niin kiinni ruostuneet ettei lähde ehjänä. Olisiko helpompaa irroittaa perä ja vetää sitäkautta kardaania taaksepäin? Hyviä ideoita kaivattaisiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kardaaniakselin kuminivelen vaihto e36
Collapse
X
-
Kuule ei sun perää tartte alkaa irroittamaan!!! heh...
tai no ihan miten vaa mut mä tekisin sen kyl helpommin... Eli putkisto veks. Sit ne suojapellit veks ... kardaanin kannatin laakeri irti ja perästä kardaani irti ja sit se puoli mikä menee laatikkoon irti eli se kuminivelen puoli siis. Kandee kuitenkin tukee sitä kardaania kokoajan, ettet se romahda maahan. Se itse kuminivel ja oikestaan ne laatikon puoleiset pultit voi olla sit aika helvetin kovaa kii.. Et paineilma ois kova juttu tässäkin työssä. :wink:
-
-
ei tarvitse purkaa mitään muuta kuin vaihdelaatikon kannatin siitä irti, 4 pultilla pohjassa kiinni ja kahdella kumilla/pultilla laatikossa kiinni. Sitten vain irroittamaan kuminivelen pultteja, kardaani siirtyy kyllä sen verran taaksepäin kun kaikki pultit ovat irti ja kuminivelen mahtuu ottamaan pois sieltä. Eli ei tarvitse purkaa mitään muuta kuin se vaihdelaatikon kannatin. Näin ainakin itse tein kun vaihdoin omaan E36 325 -93 sen kuminivelen.
Comment
-
-
Originally posted by bmanei tarvitse purkaa mitään muuta kuin vaihdelaatikon kannatin siitä irti, 4 pultilla pohjassa kiinni ja kahdella kumilla/pultilla laatikossa kiinni. Sitten vain irroittamaan kuminivelen pultteja, kardaani siirtyy kyllä sen verran taaksepäin kun kaikki pultit ovat irti ja kuminivelen mahtuu ottamaan pois sieltä. Eli ei tarvitse purkaa mitään muuta kuin se vaihdelaatikon kannatin. Näin ainakin itse tein kun vaihdoin omaan E36 325 -93 sen kuminivelen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment