Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 M43 käynnistys ongelma lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 892
    • Paltamo

    e36 M43 käynnistys ongelma lämpimänä

    juu elikkäs tehtiin kansiremppa tohon jonka jälkeen ilmeni kyseinen vika...

    kylmänä auto lähtee hyvin käymään mutta välillä tekee lämpösenä sitä et ei käynnisty kunnolla ja sit ku lähtee käymään nii pitää kiekkoja jossai 1500 ja sit alkaa pikkuhiljaa laskemaan...sit ku painaa kaasua nii meinaa tukehtua ja sit nostaa vasta kiekat...vähän aikaa ku oottelee nii kiekat laskee normaaliin ja sit toimii normaalisti...

    ja välillä sit käynnistyy ihan normaalisti ja toimii hyvin...eihän tuo periaatteessa ajoa haittaa mut ei viittis aina sahata tota pitkään käyntiin...

    elikkäs missäs vika...voiskos olla jossain anturissa kosketus häikkää???tuntuu niinku jättäs imua päälle tai jotain...kylmänäkin toi imu pelaa silleen et pitää vähän aikaa kiekkoja reilussa tonnissa ja sit kerrasta ottaa sen pois päältä niin et kiekat käy jossain 500paikkeilla ja nousee heti normaaliin(vajaaseen tonniin)

    jos tuosta joku otti selvää ja on tietoa niin apua kaivattas...

    KIITOKSET JO ETUKÄTEEN...
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Ei kai remontin yhteydessä ole vaikkapa joutokäyntisäätimen letku murtunut tai joku muu ilmaletku huonosti paikallaan?

    Comment

    • Tikkunen85
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 892
      • Paltamo

      #3
      Originally posted by Lanttu View Post
      Ei kai remontin yhteydessä ole vaikkapa joutokäyntisäätimen letku murtunut tai joku muu ilmaletku huonosti paikallaan?
      letkuja olen tutkiskellut, eikä mitään pistäny silmään...täytyy varmaa käyä noi kaikki pistokkeet elektroniikan puhdistusaineen kans läpi ja kattoo joskos auttais yhtää...

      Comment

      • Tikkunen85
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 892
        • Paltamo

        #4
        nonniiii

        no nyt on pistokkeet ja letkut käyty läpi ja vika senkun jatkuu.

        Kellään tietoa asiasta

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Voisikohan lämpötila-anturissa olla jotain vikaa? Moottorinohjain ei saa oikeaa tietoa. Johtoliitoksen voisi irroittaa ja laittaa jotain elektroniikkasprayta aluksi. Anturin vastusarvoja voisi myös mittailla.

          Comment

          • Tikkunen85
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 892
            • Paltamo

            #6
            Originally posted by Lanttu View Post
            Voisikohan lämpötila-anturissa olla jotain vikaa? Moottorinohjain ei saa oikeaa tietoa. Johtoliitoksen voisi irroittaa ja laittaa jotain elektroniikkasprayta aluksi. Anturin vastusarvoja voisi myös mittailla.
            juu kaikki pistokkeet mitkä piti rempan yhteydessä käyttää irti nii on nyt käyty ton elektroniikanpuhdistusaineen kanssa läpi mut eipä vikaa löytyny...pitää varmaa käyttää vika koodi luetuttamassa jos ei muuten selviä...vai mahtaako siitäkään apua olla..?

            edit: eikös toi lämpöanturi ole kannessa?liekkö mitenkää mahollista et ois vaurioitunu kannen koneistuksen/hitsauksen yhteydessä?ku en tiiä et onko sitä käytetty siel pajalla irti.
            Last edited by Tikkunen85; 27-11-2006, 16:58.

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Kyllä se on kannessa. Voihan se olla mahdollista, että olisivat vaurioittaneet sitä.

              Comment

              • Tikkunen85
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 892
                • Paltamo

                #8
                Originally posted by Lanttu View Post
                Kyllä se on kannessa. Voihan se olla mahdollista, että olisivat vaurioittaneet sitä.
                kiitokset vinkeistä.pitääpi ruveta tutkimaan onkelmaa.

                Comment

                • Tikkunen85
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 892
                  • Paltamo

                  #9
                  Onkos tossa mitään perää et toi ruisku ois menny jotenki "sekasi" ja pitäs nollata?
                  sillon ku lytiin auto läjään ja ruvettiin käynnistämään nii pääsi tosta massamittarin ja ruiskun välisestä haitarista lähtevä letku irti.siis se mikä menee ruiskun ja imusarjan välistä ja siinä on joku semmonen musta mötikkä välissä joka tulee painamalla imusarjaan kiinni.ei sillon lähteny auto käymää ja yski siitä letkusta.luin jostai et ruisku pitäs jotenki nollata.mitenkäs tää tapahtuu?

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Eiköhän remontin yhteydessä ole kuitenkin akku ollut irti?

                    Comment

                    • Tikkunen85
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 892
                      • Paltamo

                      #11
                      Originally posted by Lanttu View Post
                      Eiköhän remontin yhteydessä ole kuitenkin akku ollut irti?
                      ei ollu rempassa akku irti.nyt tosin kokeilin et otin eilen illalla akun kengän irti ja laitoin aamulla takas mut eipäs auttanu mitään.

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #12
                        Mikähän paja on niin ammattitaitoinen, ettei autoremonteissa irroita akkua? Vai tehtiinköhän tämä kotitallissa (?). Onko se lämpöanturi jo vaihdettu? Ei maksa mahdottomasti.

                        Comment

                        • Tikkunen85
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 892
                          • Paltamo

                          #13
                          Originally posted by Lanttu View Post
                          Mikähän paja on niin ammattitaitoinen, ettei autoremonteissa irroita akkua? Vai tehtiinköhän tämä kotitallissa (?). Onko se lämpöanturi jo vaihdettu? Ei maksa mahdottomasti.
                          juu itehän toi remppa tuli tehtyä.(paitsi tietty toi kansi käytettiin koneistamossa).ja eipä tuossa mitään tarvetta akun irroitukselle ollut.ei ole lämpö anturia vaihdettu vielä.tossa vissiin toi 1 letku vähäsen vuotaa ja uuden saa saksasta tilaamalla(3 viikkoo menee) et saattaa vähä kestää ennenku vika löytyy.

                          mites toi vikakoodi juttu?onkos tässä autossa edes sitä mahdollissuutta ja selviääkö vika siitä?

                          Comment

                          • villes
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 439
                            • Kirkkonummi

                            #14
                            Kyllä ne akun kengät olisi hyvä aina irroittaa kun remonttia alkaa tekemään
                            M-B C220CDI 4matic amg -13
                            ex.
                            bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                            Comment

                            • Tikkunen85
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 892
                              • Paltamo

                              #15
                              No nyt on vikakoodi otettu ja moottorin lämpötilaa valitti.

                              Vaihoin tänää anturan(makso huimat 16€) ja vaikuttas olevan kunnossa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎