Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ottaa 8000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    #16
    Sama täällä... mulla juurikin e36 325 ja kiertää niin paljon kuin uskaltaa antaa kaasua.

    Jokin lastu tossa on. Jotain huhuja olen kuullut että tämä lastu nostais huipputehon siihen 6800rpm:ään.
    Mulla ainakin 6000 jälkeen menoa vielä piisaa.
    Mutta yli 7k en ole uskaltanut, enkä vedä!
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325

    Comment

    • samivaan
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 176

      #17
      Tuskin se huipputehon kierroaslue nokka-akselia vaihtamatta voi vaihtua.
      No ehkä alle 100rpm voi siirtyä jos sytkäennakko muuttuu "paljon"?

      edit: tietysti jos vanos on softalla säädettävä, niin sittenhän kierrosalue varmaan voi siirtyä? Eikös Type-R:ssä siirry boksin ohjelmoinnilla ja imusarjan vaihdolla rajustikin ylemmäs kierrosalue?
      Last edited by samivaan; 10-11-2006, 08:29.

      Comment

      • wiilllee
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 91

        #18
        Tulpista oli kärjet ihan palanu.Niitä ei ollu varmaan vähään aikaan vaihdettu.

        Comment

        • wiilllee
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 91

          #19
          Selvis vika.Tossa kiekka mittarissa on vikaa.

          Comment

          • Bemu500
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2992
            • INvaLA

            #20
            Originally posted by wiilllee View Post
            Selvis vika.Tossa kiekka mittarissa on vikaa.
            Mites selvitit?
            -Official member of BTCF-Sauna team-


            e91 325i -06

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #21
              Eiks kannattais kokeilla vaikka paikallaan paljonko se kone oikein kiertää.
              Jos ei rajoitinta oo, niin pitää sitä kaasua pohjassa pariminuuttia.
              Ens alkuun kiertää varmaan sen 8000 tai ylikin, mut kun jaksaa pitää sitä kaasua vaan pohjassa, niin kyl ne kierrokset siitä lähelle 9-tonnia nousee.
              Sit voikin Essolla elvistellä, että mun kolmekaksfemma kiertää melki kympin
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • wiilllee
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 91

                #22
                testerissä.

                Comment

                • pmtk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1560
                  • Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by T3 View Post
                  Eiks kannattais kokeilla vaikka paikallaan paljonko se kone oikein kiertää.
                  Jos ei rajoitinta oo, niin pitää sitä kaasua pohjassa pariminuuttia.
                  Ens alkuun kiertää varmaan sen 8000 tai ylikin, mut kun jaksaa pitää sitä kaasua vaan pohjassa, niin kyl ne kierrokset siitä lähelle 9-tonnia nousee.
                  Sit voikin Essolla elvistellä, että mun kolmekaksfemma kiertää melki kympin
                  Ei kannattais gurun tämmösiä ehdotella. Joku vielä uskoo

                  Meni OT:ksi ja oli sitten vitsi.
                  E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                  Comment

                  • huru-ukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 4052
                    • Inkoo/Portimao

                    #24
                    Originally posted by Laakeri View Post
                    Kaverilla kyllä kiekkamittarikin näyttää miten sattuu kolmikutosessa. Vetää viisarin aivan alas asti (siis yli asteikon) vaikkei äänistä päätellen kierrä sen enempää kuin mullakaan. Että semmonenki vaiva voi olla.
                    Jos autoon vaihdettu esim. M3:n mittaristo,pamahtaa se näyttämään n. 15% liikaa! Pojan 316/318 -e36 vaihdoimme alkuperäisen,kellollisen mittariston tilalle
                    käyttämätömän M3-mittariston.Tarkoituksenamme oli selvittää vuosia jatkunut
                    mittariston pätkiminen/näyttöjen katoaminen.(Autossa ollutta vikaa oli ns. korjattu jo Tampereella eräässä merkkiliikkeessä ostattamalla ed. omistajalla uusi
                    mittaristo - sillä ei kuitenkaan vika korjaantunut..!).Junnu koodasi M3-mitariston edellisen tietojen pohjalle,mutta maailmaa lähdettiin jälleen kerran kiertämään nollilta.Nyt mittari pelittää virheettömästi - siis ei pätki - mutta näyttää nopeudeksi ja kierroksiksi(siis sekin mittari omaa valmiudet jo 316:ssakin) jo mainitut ~15% liikaa.Ja kierroksista todella kuulee,ettei kone ole halkeamassa.Nyt teidän kannattaisi kokeilla jonkun muun mittaristolla,millaisiin lukemiin kierrokset nousevat?Mittaristohan vaihtuu parissa minuutissa.Yläreunan kaksi ristipäätä auki ja yläreunasta vedättäen ulos.
                    Takana on kolme lukkolippatöpseliä,kaksi vasemmassa reunassa ja yksi oikeassa - noin ruuvien kohdalla.Tilttiratin voi laskea ala-asentoon,mutta ellei sitä ole,mahtuu mittaristo kyllä maltilla ulos ilman AIRBAG-ratin irroitusta eli hinnakkaiksikin muuttuvia lisäongelmia...

                    Comment

                    • teukkamaister
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 138

                      #25
                      vähän oft mutta mitenkäs toi lastu vaikuttaa rajottimeen ja vaihtamiseen jos alla on automaatti? vaihtaako se sillon kuten ennenki vai vasta rajottimessa?

                      Comment

                      • ^^tony
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 74
                        • Raahe

                        #26
                        Ei sen automaatin toiminta pitäs sillä muuttua...

                        Comment

                        • teukkamaister
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 138

                          #27
                          Originally posted by ^^tony View Post
                          Ei sen automaatin toiminta pitäs sillä muuttua...
                          ...Eli siis rajottimen siirtymisellä ei saavuteta mitään hyötyä automaattilootilla? Onko kukaan laittanu lastua automaattipirssiin ja onko saavuttanu mitään merkittävää hyötyä?

                          niin ja pystyykö automaattia ohjelmoimaan uusiksi esim. tietsikalla vai onko ne välitykset ihan mekaanisesti asetettu?

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #28
                            Välityksiin et pysty vaikuttamaan.

                            Comment

                            • teukkamaister
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 138

                              #29
                              Originally posted by Lanttu View Post
                              Välityksiin et pysty vaikuttamaan.
                              Eli siis jos maatti vaihtaa kick-downilla ilman lastua vaikka 6500 kierroksessa, sitten rajotin on lastulla nostettu 7000 kierrokseen, niin vaihtaako maatti silti edelleen 6500 kierroksessa vai huudattaako se aina rajottimeen asti?

                              Comment

                              • Lanttu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 1643

                                #30
                                Vaihtaa edelleen 6500 r/min kohdalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎