Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 hyytyy sillontällön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brenna
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 58
    • Ylöjärvi

    e36 325 hyytyy sillontällön

    Tässä tapellu pitemmän aikaa taas ton auton kans ja lukenu paljon topikkeja mutta ei tunnosta löytyvän mitään vastaavaa.
    Ennen oli ongelmia märällä kelillä auton kans, mutta kesän ajan toimi ihan hyvin ja luulin ainakin jo selvinneeni näistä ongelmista.
    Auto on siis toi e36 325 ja 11/-91.
    Nyt uusi vika uusine kujeineen. Väliin(siis melkein koko aika) toimii kuin unelma, kuluttaa vähän bensaa, mutta kun lyö vian päälle..
    Temppuilu alkoi kunnolla tulppien ja kolmen puolan vaihdon jälkeen, en sit tiiä liittyvätkö ongelmaan, kun teki pienemmässä muodossa samaa aijemminkin.
    Ihan yht äkkiä huomaa, että auto menee yllättävän hiljaiseksi - vauhti hiljenee - lisää kaasua - ei mitään apua - kaasu pohjaan - alkaa rykiä ja röpöttää ja heräillä pikku hiljaa. Tämän jälkeen tai ilman tätä humppaa(kierrokset heittelee 500-1500 välillä) ja kulutus mittari heiluu 10-20 välillä. On ennenkin humppaillut( kun oli lambda sökö), mutta jotenkin ihmeellisen kuullosta "möreää" humppailua harrastaa nyt. Tätä humppailua (ja kulutus mittarin ihmeellisiä lukuja) tekee jälkeen "hyytymisen" tai ihan ilman sitä. Vika tulee esille ainakin vielä suht harvoin. Noin kerran tai kahdesti 1000-1500km aikana.
    Kuitenkin tarpeeksi usein, kun ajan paljon matkaa.
    Eilen olin jo melkein varma, että saan alottaa rempan tien päällä, kun teki normaaliin tapaan hyytymisen, mutta sammui kun menin löysäämään vapaalle.
    Auto tien varteen ja käyntiin. Ryki ja röpötti, pysyi hädin tuskin käynnissä, kuullosti vaan et tukehtuu. Sit alkoi kiikkua koko auton keula puolelta toiselle, hirveä öljyn käry ja tunnosti että kiikkuminen muuttuu jo hyppimiseksi ja sellaiseksi et tunnosti, että vähintäänkin kone lentää pellin läpi taivaan tuuliin.
    Tämä kaikki tapahtui siis todella lyhyellä ajalla. Auto sammuksiin ja taas käyntiin. Ei tunnistanut kaasua enää ollenkaan ja sama noin 5-10 kertaa. Viimein alkoi kuulostaa taas ihan autolta ja matka jatkui. Nyt on ajettu ton jälkeen noin 400km ilman mitään ongelmia.
    Tohonhan on siis aijemmin vaihdettu lambda, se haitariputki, bensansuodatin, kaasuläpänasentotunnistin ja lisäilmaluisti putsattu. Huollot ja kaikki tehty aikonaan ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä, mutta kun ei autolle kelpaa.
    Päästömittaus otettiin viikko sitten katsastusta varten ja senkään kanssa ei ollut mitään ongelmia.
    Kellään siis ideoita missä vika voisi ehkä olla? Aktiivihiilisäiliön venttiilin toiminnasta ei täyttä varmuutta, mutta miten se yleensäkin vaikuttaa jos se ei toimi? Onko vika siis sytkä vai bensa puolella vai jossain aivan muualla. Kilometrejä on kertynyt mittariin 240tkm. Miten bensapumppu alkaa ilmoitella jos se on menossa vai simahtaako vain suorilta?
  • -Mikko M-
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 111
    • Varkaus

    #2
    Arvailuksi menee, mutta oletkos tarkastanut moottorin maadoitukset että ovat kunnossa? Jos nuo vuodenaika ja kelit vaikuttaa, niin kovasti tekisi mieli lähteä etsimään vikaa sähköpuolelta. Tarkista kaikki maadoituspisteet ja liittimet jos et ole niitä vielä tarkistanut. Ja muutenkin kannattaa silmäillä johtoja paikoista joissa ne voisivat olla hankautuneet jotain metallia vasten. Silloin kun auto alkaa oireilla, niin reippaasti vaan pelti auki ja heiluttelemaan johtoja ja liittimiä.

    -Mikko-

    Comment

    • brenna
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 58
      • Ylöjärvi

      #3
      Originally posted by -Mikko M- View Post
      Arvailuksi menee, mutta oletkos tarkastanut moottorin maadoitukset että ovat kunnossa? Jos nuo vuodenaika ja kelit vaikuttaa, niin kovasti tekisi mieli lähteä etsimään vikaa sähköpuolelta. Tarkista kaikki maadoituspisteet ja liittimet jos et ole niitä vielä tarkistanut. Ja muutenkin kannattaa silmäillä johtoja paikoista joissa ne voisivat olla hankautuneet jotain metallia vasten. Silloin kun auto alkaa oireilla, niin reippaasti vaan pelti auki ja heiluttelemaan johtoja ja liittimiä.

      -Mikko-
      Kyllä on useampaan kertaan kateltu kaikki mahollinen, mutta kun ei löydy mitään. Mutta tänään vissiin taas tutkii.Ei vaan kiinnostas rueta koko autoo purkaa ton vian takia, jos se löytys helpommallakin.
      Mikä jäi vielä mainitsematta niin rivakammat kiihdytykset saavat joskus vian päälle.

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Sytytystulppien syvennyksissä öljyä? (venttiilikopan tiivisteen vuodosta)

        Comment

        • brenna
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 58
          • Ylöjärvi

          #5
          Originally posted by Lanttu View Post
          Sytytystulppien syvennyksissä öljyä? (venttiilikopan tiivisteen vuodosta)
          Sekin on katottu joku aika sitten. Vähän oli muutamassa, siis sen verran että huomas vaan öljyä olevan. Huomenna varmaan käytän puolat ja tulpat irti ja jos kokeilis vanhoja ngk:n tulppia, jos niillä toimis paremmin. Nyt siis boschilaiset.

          Comment

          • tigu
            BTCF Member
            • May 2006
            • 947
            • Oulu

            #6
            Originally posted by brenna View Post
            Mikä jäi vielä mainitsematta niin rivakammat kiihdytykset saavat joskus vian päälle.
            Täällä aivan samat ongelmat ja ilmenee useimmiten kun juurikin rivakasti kiihdyttää..:think
            -e21 m50-

            Comment

            • brenna
              Bimmer Rookie
              • Dec 2003
              • 58
              • Ylöjärvi

              #7
              Originally posted by tigu View Post
              Täällä aivan samat ongelmat ja ilmenee useimmiten kun juurikin rivakasti kiihdyttää..:think
              Helpotus kuulla etten ole ainoa. Emmä niiku muuta tiiä mut väliin tunnostaa et menee henkimaailman puolille tai vähintäänkin toi auto on riivattu!!

              Comment

              • [BMW]
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 700
                • Joensuu

                #8
                Käytä tyhjäkäynnillä ja ota MAF:in töpseli irti, jos muuttuu käynti tasaseks tai ajossa meno on tasasta niin MAF on paskana. Näin minulla ja oli lähes täysin samat oireet...tosin tuohon kelin mukaan toimintaan en osaa sanoa mitään. Niin ja MAF on siis ilmamassamittari.
                Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                -----------------------------
                VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                Comment

                • brenna
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2003
                  • 58
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Nyt on päästy asiassa sen verran eteenpäin, että ilmamäärämittari on siis vissiin sökö. Käynti paranee heti kun ottaa töpselin irti, kun vika on päällä.
                  Nyt vaan tilailee uutta ja toivoo, että paranisi sen vaihdolla.

                  Comment

                  • tigu
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 947
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by brenna View Post
                    Nyt on päästy asiassa sen verran eteenpäin, että ilmamäärämittari on siis vissiin sökö. Käynti paranee heti kun ottaa töpselin irti, kun vika on päällä.
                    Nyt vaan tilailee uutta ja toivoo, että paranisi sen vaihdolla.
                    Olen tullut itsekkin samaan lopputulokseen että mittari uusiin puihin.
                    Laitatko hintaa kun olet tilannut että paljon mötikästä joutuu köyhtymään?
                    -e21 m50-

                    Comment

                    • brenna
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2003
                      • 58
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Originally posted by tigu View Post
                      Olen tullut itsekkin samaan lopputulokseen että mittari uusiin puihin.
                      Laitatko hintaa kun olet tilannut että paljon mötikästä joutuu köyhtymään?
                      Joo. Itselläkin vielä selailun alla mistä rupeen tilaa. Netistä ei oikein löydy uusia, mutta huomenna puhelinralli ja sit kun halvin löytyy tälle opiskelija budjetille niin tilaukseen.

                      Comment

                      • brenna
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 58
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Yks ehkä vähän tyhmä kysymys, mut pitäskö tossa autossa olla siemensin ilmamäärämittari? Tällaista kuulin, kun kyselin yhestä paikasta.. Boschilainen ainakin itellä tuolla on ja kun ei kuulema vois ton ikäsessä olla.

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #13
                          Mulla on ainakin Bosch, ja vuosimalli on 1991.

                          Comment

                          • JTMD
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 834
                            • Helsinki

                            #14
                            IlmaMASSAmittaria voi huoltaa joillakin keinoin

                            Ottaa sen mustan kuoren irti.
                            Sisältä löytyy sellainen läpän liikkeen mukaan piirilevyä vasten hankautuva kosketin.
                            Piirilevyä voi siirtää n.1mm eripaikkaan ruuvinreikiä modaamalla, jotta kosketin osuisi kulumattomalle hiilipinnalle.
                            Elektroniikan puhdistus spraytä reeeeilusti ja kansi kiinni jollain tiivisteaineella ja hoppa takasi käyntiin. Sitten kuulostelemaan...

                            Varovaisesti sitten!
                            Last edited by JTMD; 27-11-2006, 23:20.
                            -10 e93 325i
                            -04 e46 320i
                            -92 e31 850i 6speed
                            -92 e30 325 cab
                            -93 e36 M3
                            -91 e36 325

                            Comment

                            • tope
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2003
                              • 40
                              • tampere

                              #15
                              e36:ssa on ilmaMASSAmittari,ei ilmamäärämittari

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎