Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318is -92 "M42" jakopään ääni muuttui, nostimien vaihdossa?! "Ratkaistu"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DannyBoy
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 720

    E36 318is -92 "M42" jakopään ääni muuttui, nostimien vaihdossa?! "Ratkaistu"

    Siispä.. jakopään ääni muuttui venttiilinnostimien vaihdon jälkeen? Ääni kuuluu pelkästää kylmästä koneesta. koneen lämmittyä sen verran, että päästään siniseltä alveelta pois, niin ääni loppuu kokonaan. Jos käytän auto lohkolämppärissä, niin ääni ei ole lähellekkään niin paha, kun täysin kylmä kone.

    ääni on niin sanottua rahinaa/rallatusta. kuulostaa kun jakopää vetäisi viimeisiään tai pyörisi kuivana. rahina on parhaillan 1000-3000 rpm.

    Mutta jakopää näyttää kokonaisuudessaan erittäin hyvältä, ketju on ihan pikkuriikkisen venynyt. rattaatkin näyttää priima kuntosilta.

    Voiko olla mahdollista?? että kun nyt on uudet nostajat, niin jakopää joutuu varsinkin kylmänä isommalle rasitukselle, kun nostajat ovat sen varran jämäkät?:think

    kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita. ja kiitos niistä.
    Last edited by DannyBoy; 19-01-2007, 19:34.
    Kokovartalokyrpä

    Nyt ajossa:
    BMW X5 E45 M-Sport -20
    BMW X5 Sport package -07
    EX: Pirusti Pemareita
  • DannyBoy
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 720

    #2
    Eipä taida olla hirveesti kohtalon tovereita...

    No pitää varmaan tilata uus nokkaketju ja kiristin.
    Kokovartalokyrpä

    Nyt ajossa:
    BMW X5 E45 M-Sport -20
    BMW X5 Sport package -07
    EX: Pirusti Pemareita

    Comment

    • DannyBoy
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 720

      #3
      up up up.siinä toivossa, että joku jotain tietäisi. :think
      Kokovartalokyrpä

      Nyt ajossa:
      BMW X5 E45 M-Sport -20
      BMW X5 Sport package -07
      EX: Pirusti Pemareita

      Comment

      • mikko
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1756
        • kotona

        #4
        vaihda kiristin ekana... hitto mulla on itellä hydr.nostimien vaihto edessä. kylmänä räklättää joskus aikalailla

        tossa jotain läppää...



        jos levität jakopään kande tsekkaa kampiakselin rattaan kunto
        Last edited by mikko; 27-11-2006, 14:07.

        Comment

        • DannyBoy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 720

          #5
          Originally posted by mikko View Post
          vaihda kiristin ekana... hitto mulla on itellä hydr.nostimien vaihto edessä. kylmänä räklättää joskus aikalailla

          tossa jotain läppää...



          jos levität jakopään kande tsekkaa kampiakselin rattaan kunto
          Pitää alkaa tota kiristintä tilailee. ja katsotaa autaako se.

          tuo kylmänä räklätys on kivaa ääntä korville ihan sen takia itsekkin nostimet vaihdoin.
          Kokovartalokyrpä

          Nyt ajossa:
          BMW X5 E45 M-Sport -20
          BMW X5 Sport package -07
          EX: Pirusti Pemareita

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #6
            Mulla oli 318iS -89 talvihuussissa samaa vikaa. Korjaantui auton vaihdolla :P Joku öljynkiertoon liittyvä juttu sen täytyy olla kun mullakin se kaamee kalina kuului vaan kylmänä.

            Comment

            • DannyBoy
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 720

              #7
              Originally posted by Juppe View Post
              Mulla oli 318iS -89 talvihuussissa samaa vikaa. Korjaantui auton vaihdolla :P Joku öljynkiertoon liittyvä juttu sen täytyy olla kun mullakin se kaamee kalina kuului vaan kylmänä.

              Tossa voi olla kyllä jotain perää. Mutta sain nyt vihdoin ja viimein tilattua ton kiristimen. pitää sitä koittaa, jos se edes vähän helpottas.
              Kokovartalokyrpä

              Nyt ajossa:
              BMW X5 E45 M-Sport -20
              BMW X5 Sport package -07
              EX: Pirusti Pemareita

              Comment

              • DannyBoy
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 720

                #8
                nyt on vaidettu uusi kiristin ja kyllä käy nätisti

                wanha kiristin oli aika hel**tin tiukassa kiinni. uusi meni heittämällä sisään.
                Kokovartalokyrpä

                Nyt ajossa:
                BMW X5 E45 M-Sport -20
                BMW X5 Sport package -07
                EX: Pirusti Pemareita

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Paljonko se kiristin maksoi ja tilasitko M42 koneeseen? Nimittäin jotku on ainaki ulkomailla laittanu sinne M44:sen kiristimiä, koska ne on parempia ku M42. ETK muistaakseni sanoo, että alkuperäisen M42 kiristimen valmistus on lopetettu.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • DannyBoy
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 720

                    #10
                    Originally posted by Ha2 View Post
                    Paljonko se kiristin maksoi ja tilasitko M42 koneeseen? Nimittäin jotku on ainaki ulkomailla laittanu sinne M44:sen kiristimiä, koska ne on parempia ku M42. ETK muistaakseni sanoo, että alkuperäisen M42 kiristimen valmistus on lopetettu.
                    50 € kl-varaosasta ja tilasin sen juurikin tuohon M42 koneeseen.

                    tiedätkö millä tavalla noi M44 kiristimet ovat parempia?
                    Kokovartalokyrpä

                    Nyt ajossa:
                    BMW X5 E45 M-Sport -20
                    BMW X5 Sport package -07
                    EX: Pirusti Pemareita

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #11
                      Kauan piti googlata, että löysin sen sivun, josta muistin tuon M44 kiristinsuosituksen löytäneeni.



                      M44-kiristin pitäs olla parempi siinä suhteessä, että se ei menetä tehoaan eli ei väsy ajan myötä kuten tuo M42-kiristin.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • TimoV
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 38
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Ha2 View Post
                        Kauan piti googlata, että löysin sen sivun, josta muistin tuon M44 kiristinsuosituksen löytäneeni.



                        M44-kiristin pitäs olla parempi siinä suhteessä, että se ei menetä tehoaan eli ei väsy ajan myötä kuten tuo M42-kiristin.
                        joo näin ne väittää, saman hintanen oli kun m42 kiristäjä kun itelleni vaihdoin. loppui kaikki oudot kilinät ja äänet omasta. kl-varaosista ei edes saanut m42 kiristäjää vaan sen m44, pultti auki ja uus sisää
                        -03 530d touring

                        Comment

                        • Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

                          #13
                          Kyllä kai se nyt pitää sitte itekki hommata tuo uusi kiristäjä. Mulla on just se tyypillinen väsyneen kiristäjän vika eli kuuluu sellanen hankaava ompelukonemainen ylimääräinen ääni 2500-3200 kierroksen välissä. Pitää tilata KL-varaosista se M44 kiristäjä.
                          E61 525d LCI

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎