Elikkäs kyseessä on e36 316 m43 -1994, jolla on rullattu noin 278000tkm. Heti alkuun olen jo lukenut muut käyntihäiriö viestiketjut läpi, mutta omaan ongelmaan ei tunnu löytyvän keneltäkään vastausta. Vika ilmenee ajoittain ja välillä jatkuvasti, kun auton käynnistää ja antaa käydä tyhjäkäynnilla vähän aikaa. Auto käynnistyy normaalisti, mutta noin 5min käytyään moottori rupeaa hieman ravistamaan ja koneen käyntiääni muuttuu epätasaiseksi. Kun vika on päällä moottori ei vastaa kaasupolkimen liikkeeseen, kuin aivan pohjassa ja välillä ei ollenkaan ja lopuksi moottori sammuu, mutta lähtee samantien käyntiin ja toimii taas jonkun aikaa. Vika myös ilmenee ajoittain kesken ajon normaalissa matka-ajossa ja kun autolla ajetaan lyhyttä ajoa ja sammutetaan vähäksi aikaa. Itselläni rupeaa neuvot loppumaan ja Iisalmen BMW liike Hartikaisen asentajatkaan eivät ole saaneet vian syytä selville. Niin ja mitä vian takia on jo tehty:
Vaihdettu / korjattu:
ilmamäärämittari, lambda-anturi, pakoputkisto, polttoainesuodatin, tulpat, kampiakselin asentotunnistin, bensapumppu tarkistettu/pudistettu, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu, sulakerasia/johtosarjat tutkittu. sytytys tarkistettu oskiloskoopilla, useat tunnit testerin kanssa on tullut leikittyä.
Autoa on myös käyteey moneen otteeseen merkkiliikkeen testerissä ja oman työpaikan testerissä. Testeri ei kuitenkaan anna mitään vikakoodeja ja livedatan mukaan kaikki anturit antaa oikean tiedon. Autoon on myös tehty kaikki normihuollot aina ajallaan. Lisäksi moottoriin on tehty jo osapuilleen täydellinen remontti kesällä -06, eli mekaaninen vika se tuskin on. Olen myös mitannut lähes kaiken mahdollisen mitä konehuoneen puolelta pystyy, sekä bensanpaineen n.3.4bar. Iteltä rupee pikkuhiljaa mielenkiinto mennä ja rahaakin on palanut jo aika mukavasti ja vikaa ei vaa löydy. Kuinka yleistä e36:ssa on ecu vika? Toivottavasti joku osais sanoo mis vika vois olla tai ees suuntaa!!!!
automerkin vaihto mietityttää.....
Vaihdettu / korjattu:
ilmamäärämittari, lambda-anturi, pakoputkisto, polttoainesuodatin, tulpat, kampiakselin asentotunnistin, bensapumppu tarkistettu/pudistettu, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu, sulakerasia/johtosarjat tutkittu. sytytys tarkistettu oskiloskoopilla, useat tunnit testerin kanssa on tullut leikittyä.
Autoa on myös käyteey moneen otteeseen merkkiliikkeen testerissä ja oman työpaikan testerissä. Testeri ei kuitenkaan anna mitään vikakoodeja ja livedatan mukaan kaikki anturit antaa oikean tiedon. Autoon on myös tehty kaikki normihuollot aina ajallaan. Lisäksi moottoriin on tehty jo osapuilleen täydellinen remontti kesällä -06, eli mekaaninen vika se tuskin on. Olen myös mitannut lähes kaiken mahdollisen mitä konehuoneen puolelta pystyy, sekä bensanpaineen n.3.4bar. Iteltä rupee pikkuhiljaa mielenkiinto mennä ja rahaakin on palanut jo aika mukavasti ja vikaa ei vaa löydy. Kuinka yleistä e36:ssa on ecu vika? Toivottavasti joku osais sanoo mis vika vois olla tai ees suuntaa!!!!
automerkin vaihto mietityttää.....
Comment