Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Heikko puhallusteho

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -santtu-
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 260
    • Uurainen

    E36 Heikko puhallusteho

    apuuva!!! 320i ja -92 puhallin puhaltaa nelosella samaan tahtiin kun kuuluis puhaltaa 1 tasolla ja ei tuu lämmintä,ei sitte millään...5asteen pakkasellakin joutuu vapisemaan ja sit nyt rupes vielä nostaa lämpöjä..kokemuksia???
  • xtc
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 2908
    • Heinävesi<->Kuopio

    #2
    Vesipumppu paskana..
    Pommit:
    BMW 325 cäbi HooCee optik
    Audee Q7
    Vivaro
    2xFL6

    Comment

    • sqxo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 902
      • no man's land

      #3
      Searchilla kannattaa hakea, joka toisessa Bimmerissä taitaa olla (ollut) samaa vikaa tjsp..

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #4
        Ja otsikoon vähän panostusta, kiitos.
        Tämän kerran muutin itse.
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • ekiz
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 37
          • vantaa

          #5
          e36 316i -98- puhallin

          ois ongelmia bemarin puhaltimen kanssa. laittaa tuulettimen 2 asentoon niin tulee tosi heikosti ilmaa ja 4 asennossakin ei meinaa edes huurut lähtee ikkunoista jalkoihin ei oikeestaan tule ollenkaan ilmaa. liekö siellä joku tukossa vai puhallin rikki? osaisko joku vähä jeesaa kammottaa tuleva talvi
          normaalilta kyllä kuulostaa kun puhaltaa. aaapuva!!

          Comment

          • pablo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 732
            • Pirkanmaa

            #6
            E36 Heikko puhallusteho

            Autona -94 m3 ilmastoinnilla (pienet nupit lämmön säädölle) niin onko tosiaan niin et toi E36:sen puhallusteho on noin onneton ? Otin raitisilmasuodattimenkin pois ja ajattelin et se siellä tökkii mut ei. Puhallin kyllä töhisee mut TOSIi vaisusti ilmaa tulee suuttimista.. Mikähän neuvoksi seuraavaksi.. Menee tosi kauan esim:kun sivuikkunat aukeaa huurusta tai tuulilasi KOKONAAN auki.. Nestettä ei hävitä eikä maistu "sokeri"eli en usko kenno vikaan mut kosteutta tuntuu autossa jonki verta olevan vielä kiusaksi..

            Comment

            • pablo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 732
              • Pirkanmaa

              #7
              Apropoo yks syy tais löytyä kun runkutin sisäkierron nappia niin oiskohan siellä ollu läppiä jumissa kun vähä tuli puhallustehoa lisää ja mikä parasta niin näyttäs et sivulasitkin pysyy auki ..Täytyy huomenna kattoa jos ne "ilmanoton läpät näkis sieltä.. et onhan ne auki.

              Comment

              • andyy
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 55

                #8
                samaa vikaa pukkaa myös mun 325 e36 jossa ilmastointi. muuten puhaltaa kyllä ihan kohtuullisesti, mutta tuulilasin "auki" saaminen kestää ikuisuuden.
                sigpic

                Comment

                • soldia
                  Banned
                  • Feb 2006
                  • 725
                  • Planet X

                  #9
                  Originally posted by pablo View Post
                  Apropoo yks syy tais löytyä kun runkutin sisäkierron nappia niin oiskohan siellä ollu läppiä jumissa kun vähä tuli puhallustehoa lisää ja mikä parasta niin näyttäs et sivulasitkin pysyy auki ..Täytyy huomenna kattoa jos ne "ilmanoton läpät näkis sieltä.. et onhan ne auki.
                  Toimiiko kaikki puhaltimen teho-asennot? 1-4.

                  Sisäkierto-asento lisää puhallustehoa normaalistikin mutta aiheuttaa huurua laseihin yms. kun kauan pitää päällä. Tarkoitettu väliaikaiseen käyttöön jos ulkoilma likaista.

                  Jos raitisilmasuodatin on ok niin sinne tuleva ilma-kanava voi olla tukossa.

                  Tarkista ilmanotto-aukkojen tilanne tuulilasin alareunasta suodattimelle asti.
                  Last edited by soldia; 19-12-2006, 21:07.

                  Comment

                  • jopeh
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 694
                    • Tampere

                    #10
                    Kannattaa myös tarkastaa, ettei puhaltimen suojakotelo ole hypännyt pois kiinnikkeistään. Jos se suoja ei ole tiivis, niin ilma karkaa pois ja puhallusteho on kuin lehmän henkäys.
                    "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                    Comment

                    • pablo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 732
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Ongelma ratkaistu.. ilmanotto läpät olivat vain vähän raollaan. vedin ne sormilla auki niin nyt puhaltaa. Ennen sai olla lämmöt tapissa, puhallin täysillä ja se kylmä/kuuma napikka punasella ja silti sivulaseja veti huuruun ja autossa oli koko ajan vähän kylmä. Nyt saa olla puhallin ykkösellä ja lämpöpotikka ~20c tuntumassa niin kaikki lasit pysyy auki. Ei tietty ole pakkanenkaan mut ero edelliseen HUOMATTAVA ..

                      Comment

                      • kosti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1713
                        • Vantaa/Lappeenranta

                        #12
                        Originally posted by pablo View Post
                        Ongelma ratkaistu.. ilmanotto läpät olivat vain vähän raollaan. vedin ne sormilla auki niin nyt puhaltaa. Ennen sai olla lämmöt tapissa, puhallin täysillä ja se kylmä/kuuma napikka punasella ja silti sivulaseja veti huuruun ja autossa oli koko ajan vähän kylmä. Nyt saa olla puhallin ykkösellä ja lämpöpotikka ~20c tuntumassa niin kaikki lasit pysyy auki. Ei tietty ole pakkanenkaan mut ero edelliseen HUOMATTAVA ..
                        Mitä läppiä tässä tarkalleen ottaen tarkoitat? Itsellä kun on täysin sama ongelma, tuulilasin aukeemisessa kestää suorastaan ikuisuus, mikäli se siis on päässyt huurtumaan. Yhtälailla lämmintä ilmaa ei tunnu tulevan sitten millään, tässä tosin on sekin omituisuus, että nopeutta/kierroksia lisäämällä tuntuu sitä lämpöäkin sitten tulevan.

                        Kyseessä siis e36 automaatti-ilmastoinnilla.
                        Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Tarkoitan niitä läppiä jotka on lasinpyyhkijöiden alapuolella reikämuovin takana. Konehuoneen puolelta pääsee käsiksi.. Noin 7x7 cm läpät jotka ovat kiinni asennossa auton suuntaisesti ja avautuu ikäänkuin ovi eteenpäin..

                          Comment

                          • kosti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1713
                            • Vantaa/Lappeenranta

                            #14
                            En nyt ole juuri ehtinyt paneutumaan noihin läppiin, mutta onko tässä mitään muuta vaihtoehtoa? Tosiaan puhaltaa ainakin tuulilasin alalaidasta pirun kylmää ilmaa, vaikka koneen lämmöt on ihan tasan keskellä eikä siltä osin ole ongelmia. Toisaalta ongelmaa ei ole motarilla ajettaessa, jolloin vauhtia ja kierroksia(en tosin tiedä kumpi tuossa vaikuttaa) ja tulloin sitä lämpöä tuleekin

                            Lämmöt 27c ja silti viileää kabiinissa, alkaa bemaristia kalskattaa hissukseen.
                            Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15225
                              • Ajamisen Iloa

                              #15
                              Originally posted by pablo View Post
                              Tarkoitan niitä läppiä jotka on lasinpyyhkijöiden alapuolella reikämuovin takana. Konehuoneen puolelta pääsee käsiksi.. Noin 7x7 cm läpät jotka ovat kiinni asennossa auton suuntaisesti ja avautuu ikäänkuin ovi eteenpäin..
                              eli meneekö noi kiinni kun kone sammutetaan ja auki kun käynnistetään. ja samat vissiin menee silloin kiinni kun laittaa sisäilmankierron. täytyykin tutkailla aukeavatko ne kokonaan...
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎