Announcement

Collapse
No announcement yet.

-95 328 vanos tehot kuristettu......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eclipse2.0
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 86

    -95 328 vanos tehot kuristettu......

    Miten nuo tehot on kuristettu tuosta 328:sta??? Ilmeisesti ainakin tuolla pakosarjalla jonkin verran mutta onko muita asioita mitä muuttamalla saa tehoja lisää kohtuu hintaan??
  • xtc
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 2908
    • Heinävesi<->Kuopio

    #2
    Eiköhän tuo imusarja ole se isoin asia millä on kuristettu.
    Pommit:
    BMW 325 cäbi HooCee optik
    Audee Q7
    Vivaro
    2xFL6

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      #3
      Sitä on kuristettu suunittelemalla sellainen pakosarja jonka päästä puuttuu se sellainen ilmamassaa liikuttava "hyrskytin" sekä jotain putkia ja "jäähdyttimiä" puuttuu keulasta myös. Moottorinohjauskaan ei nykyisellään tahdo ymmärtää tuota "hyrskytintä" mikä siitä puuttuu, joten "hyrskyttimen" asennettua pitää alkaa kopeloimaan moottorinohjausta lisätäkseen moottorin tarvitsemaa bensa/ilma seosta. "Hyrskyttimen" asentamiseen löytyy kaikki tarvittava osa paikallisesta varaosaliikkestä. Ja nyt ei niitä herneitä
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Imusarjahan noissa (tai näissä ) ensimmäisenä ahdistaa mikäli huipputehoja lähdetään hakemaan, tosin alaväännöissä sitten hieman hävitään ellei muutakin tehdä...

        Koitappas laittaa hakuun esim. teksti "M52* and imusarja*" niin löytyy aiempia topikkeja aiheesta ja muutama tehokäppyräkin...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • eclipse2.0
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 86

          #5
          mites tuo pakosarja kun jotkut väittää että jos laittaa 325 pakosarjan niin tulis jopa 20hv lisää tehoo mut vääntöä ei.

          Comment

          • Ändi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1292
            • Pori

            #6
            siitä oon kans kuullu huhuja. piru ku olis jotain factaa.

            esim 325 ja 328 pakosarjat rinnakkain kuva.
            Last edited by Ändi; 25-12-2006, 13:15. Reason: meni marjat ja perunat sekasin
            sigpic
            E46 2d 330 -02
            EX.
            E36 2d 328 -97
            e92 335d -07
            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
            Bmw 325 iA 2D -93
            Bmw 325 4d -92

            Comment

            • Jukii
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 35
              • FIN

              #7
              Originally posted by Ändi View Post
              esim 325 ja 328 imusarjat rinnakkain kuva.

              Tossa?
              E39 M57

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by eclipse2.0 View Post
                mites tuo pakosarja kun jotkut väittää että jos laittaa 325 pakosarjan niin tulis jopa 20hv lisää tehoo mut vääntöä ei.
                on menny puurot ja vellit sekaisin... se kyse tosiaan on ollut imusarjasta. edelleen suositten käyttämään hakua, kun on sitä juttua asiasta ollut jo miljoona kertaa foorumilla. 328:ssa on jo peltisarja vakiona, mikä ei takuulla ahdista vakio koneessa.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • eclipse2.0
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 86

                  #9
                  Tiedän että täälä enemmän on ollut puhe tuosta imusarjasta mutta myös tuo pakosarja on vaikuttava tekijä, niin nuo varaosamiehet ainakin väittää...

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Jos bimmeriin, joka on tarkoitettu muiden osiensa puolesta arkikäyttöön, tekee pakosarjan vaihdolla 20hp (eli about 10% lisää tehoa), niin saa olla aika taikuri. Vakionokissa ei overlappia ole siinä määrin että pulssi- ja inertiavirityksellä olisi havaittavaa merkitystä. Pakopuolen vaikutus tehontuottoon on muutenkin huomattavasti imupuolta pienempi, jonka muutoksilla voi oikeasti saada tuloksia aikaan (ja todistetusti on saatukkin, tehoalueen siirtyminen nimittäin). Toisinsanoen, pakosarjan vaihto vakio 328:iin on täysin turhaa.

                    Ilmaisia hevosia ei ole, niin kauan kun ei käytetä muuttuvia imu- tai pakosarjoja on jossain saavutetut hevoset menetetty toisaalla. Tätä ajatellen, onko kukaan miettinyt M52TU/M54 imusarjan asennusta? Vaatii toki ohjauksen, mutta niin yksinkertaisen ettei kyseessä pitäisi olla mikään amerikan temppu.

                    Minkä takia pakosarjan ominaisuudet automaattisesti paranevat, jos se valmistetaan valuraudan sijaan pellistä?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Freak
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2511
                      • .

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Jos bimmeriin, joka on tarkoitettu muiden osiensa puolesta arkikäyttöön, tekee pakosarjan vaihdolla 20hp (eli about 10% lisää tehoa), niin saa olla aika taikuri. Vakionokissa ei overlappia ole siinä määrin että pulssi- ja inertiavirityksellä olisi havaittavaa merkitystä. Pakopuolen vaikutus tehontuottoon on muutenkin huomattavasti imupuolta pienempi, jonka muutoksilla voi oikeasti saada tuloksia aikaan (ja todistetusti on saatukkin, tehoalueen siirtyminen nimittäin). Toisinsanoen, pakosarjan vaihto vakio 328:iin on täysin turhaa.

                      Ilmaisia hevosia ei ole, niin kauan kun ei käytetä muuttuvia imu- tai pakosarjoja on jossain saavutetut hevoset menetetty toisaalla. Tätä ajatellen, onko kukaan miettinyt M52TU/M54 imusarjan asennusta? Vaatii toki ohjauksen, mutta niin yksinkertaisen ettei kyseessä pitäisi olla mikään amerikan temppu.

                      Minkä takia pakosarjan ominaisuudet automaattisesti paranevat, jos se valmistetaan valuraudan sijaan pellistä?
                      Tuskin se pakosarja kuitenkaan ihan optimaalinen on, kun on kuitenkin sama mitä esim. M52b20-moottorissa. Riittävä kuitenkin siihen mihin se on tehty eli virtaamaan se noin 200 heppaa.

                      Tässä hyvää juttua niille jotka sinne PÄÄSEVÄT.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Pakosarjalla vain on muutakin funktiota auton reaalisuorituskykyyn kuin pelkkä maksimiteho. Sillä on vaikutusta myös taloudellisuuteen, joten kysessä on aina jonkin tason kompromissi.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Freak View Post
                          Tuskin se pakosarja kuitenkaan ihan optimaalinen on, kun on kuitenkin sama mitä esim. M52b20-moottorissa. Riittävä kuitenkin siihen mihin se on tehty eli virtaamaan se noin 200 heppaa.

                          Tässä hyvää juttua niille jotka sinne PÄÄSEVÄT.
                          virtaus riittää takuulla 328i:n vakio peltisarjoissa, mutta tottakai se jotain auttaa, jos putket joka sylinteriltä tehdään oikean mittaisiksi... tehon lisäys voi vaan olla lähempänä 5hv mitä 20hv :think
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            virtaus riittää takuulla 328i:n vakio peltisarjoissa, mutta tottakai se jotain auttaa, jos putket joka sylinteriltä tehdään oikean mittaisiksi... tehon lisäys voi vaan olla lähempänä 5hv mitä 20hv :think
                            Putkien pituuksilla pelaaminen menee sinne pulssivirityksen alle jo, jonka hyöty vakionokan overlapilla on aika lähelle 0. Pelkkä samanmittaisuus ei vielä tee pakosarjalle muuta kuin sen, että jokaisen sylinterin putki on viritetty samalle taajuudelle. Onko viritys kohdallaan sitten suhteessa muuhun koneeseen (ts. oikealla alueella) on eri asia. Tuo saman mittaiseksi tekeminenkään ei aina ole haluttua, käyttämällä paria eri mittaa saadaan pulssivirityksen hyötyä levitettyä laajemmalle alueelle. Kun ensimmäisen pituuden paineaallot alkavat osua väärään kohtaan, otetaan avuksi eri pituisen putken paineaallot jotka osuvat eri aikaan venttiilille. Tällaista löytyy esim. E30 M3:sta.

                            Pelkkiä virtausmaksimeja on turha tuijottaa, mikäli putki alkaa ahdistaa, se luultavasti toimii taas pienemmillä kierroksilla paremmin, koska virtausnopeus pysyy ylhäällä. Jälleen kerran kysymys on siitä mitä haetaan.

                            Pakosarjan pulssivirityksen vaikutuksesta vakiokoneissa saa hyvän käsityksen kun katsoo perusautojen osia. Ei vanhojen koneiden pakosarjojakaan tehty valuraudasta siksi ettei osattu tehdä tai suunnitella käärmeenpesiä sinne pellin alle, niistä ei vain olisi ollut mitään hyötyä. Nykyautoissakin pakosarjat ovat korkeintaan kevyempää materiaalia, muuten samanlaiset, mutta imupuolelta löytyykin sitten jos jonkinlaista härpäkettä.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Putkien pituuksilla pelaaminen menee sinne pulssivirityksen alle jo, jonka hyöty vakionokan overlapilla on aika lähelle 0. Pelkkä samanmittaisuus ei vielä tee pakosarjalle muuta kuin sen, että jokaisen sylinterin putki on viritetty samalle taajuudelle. Onko viritys kohdallaan sitten suhteessa muuhun koneeseen (ts. oikealla alueella) on eri asia. Tuo saman mittaiseksi tekeminenkään ei aina ole haluttua, käyttämällä paria eri mittaa saadaan pulssivirityksen hyötyä levitettyä laajemmalle alueelle. Kun ensimmäisen pituuden paineaallot alkavat osua väärään kohtaan, otetaan avuksi eri pituisen putken paineaallot jotka osuvat eri aikaan venttiilille. Tällaista löytyy esim. E30 M3:sta.

                              Pelkkiä virtausmaksimeja on turha tuijottaa, mikäli putki alkaa ahdistaa, se luultavasti toimii taas pienemmillä kierroksilla paremmin, koska virtausnopeus pysyy ylhäällä. Jälleen kerran kysymys on siitä mitä haetaan.

                              Pakosarjan pulssivirityksen vaikutuksesta vakiokoneissa saa hyvän käsityksen kun katsoo perusautojen osia. Ei vanhojen koneiden pakosarjojakaan tehty valuraudasta siksi ettei osattu tehdä tai suunnitella käärmeenpesiä sinne pellin alle, niistä ei vain olisi ollut mitään hyötyä. Nykyautoissakin pakosarjat ovat korkeintaan kevyempää materiaalia, muuten samanlaiset, mutta imupuolelta löytyykin sitten jos jonkinlaista härpäkettä.
                              noni, sieltä tuli tietoo
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎