Miten nuo tehot on kuristettu tuosta 328:sta??? Ilmeisesti ainakin tuolla pakosarjalla jonkin verran mutta onko muita asioita mitä muuttamalla saa tehoja lisää kohtuu hintaan??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
-95 328 vanos tehot kuristettu......
Collapse
X
-
Sitä on kuristettu suunittelemalla sellainen pakosarja jonka päästä puuttuu se sellainen ilmamassaa liikuttava "hyrskytin" sekä jotain putkia ja "jäähdyttimiä" puuttuu keulasta myös. Moottorinohjauskaan ei nykyisellään tahdo ymmärtää tuota "hyrskytintä" mikä siitä puuttuu, joten "hyrskyttimen" asennettua pitää alkaa kopeloimaan moottorinohjausta lisätäkseen moottorin tarvitsemaa bensa/ilma seosta. "Hyrskyttimen" asentamiseen löytyy kaikki tarvittava osa paikallisesta varaosaliikkestä. Ja nyt ei niitä herneitäBMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Imusarjahan noissa (tai näissä ) ensimmäisenä ahdistaa mikäli huipputehoja lähdetään hakemaan, tosin alaväännöissä sitten hieman hävitään ellei muutakin tehdä...
Koitappas laittaa hakuun esim. teksti "M52* and imusarja*" niin löytyy aiempia topikkeja aiheesta ja muutama tehokäppyräkin...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by eclipse2.0 View Postmites tuo pakosarja kun jotkut väittää että jos laittaa 325 pakosarjan niin tulis jopa 20hv lisää tehoo mut vääntöä ei.
Comment
-
-
Jos bimmeriin, joka on tarkoitettu muiden osiensa puolesta arkikäyttöön, tekee pakosarjan vaihdolla 20hp (eli about 10% lisää tehoa), niin saa olla aika taikuri. Vakionokissa ei overlappia ole siinä määrin että pulssi- ja inertiavirityksellä olisi havaittavaa merkitystä. Pakopuolen vaikutus tehontuottoon on muutenkin huomattavasti imupuolta pienempi, jonka muutoksilla voi oikeasti saada tuloksia aikaan (ja todistetusti on saatukkin, tehoalueen siirtyminen nimittäin). Toisinsanoen, pakosarjan vaihto vakio 328:iin on täysin turhaa.
Ilmaisia hevosia ei ole, niin kauan kun ei käytetä muuttuvia imu- tai pakosarjoja on jossain saavutetut hevoset menetetty toisaalla. Tätä ajatellen, onko kukaan miettinyt M52TU/M54 imusarjan asennusta? Vaatii toki ohjauksen, mutta niin yksinkertaisen ettei kyseessä pitäisi olla mikään amerikan temppu.
Minkä takia pakosarjan ominaisuudet automaattisesti paranevat, jos se valmistetaan valuraudan sijaan pellistä?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos bimmeriin, joka on tarkoitettu muiden osiensa puolesta arkikäyttöön, tekee pakosarjan vaihdolla 20hp (eli about 10% lisää tehoa), niin saa olla aika taikuri. Vakionokissa ei overlappia ole siinä määrin että pulssi- ja inertiavirityksellä olisi havaittavaa merkitystä. Pakopuolen vaikutus tehontuottoon on muutenkin huomattavasti imupuolta pienempi, jonka muutoksilla voi oikeasti saada tuloksia aikaan (ja todistetusti on saatukkin, tehoalueen siirtyminen nimittäin). Toisinsanoen, pakosarjan vaihto vakio 328:iin on täysin turhaa.
Ilmaisia hevosia ei ole, niin kauan kun ei käytetä muuttuvia imu- tai pakosarjoja on jossain saavutetut hevoset menetetty toisaalla. Tätä ajatellen, onko kukaan miettinyt M52TU/M54 imusarjan asennusta? Vaatii toki ohjauksen, mutta niin yksinkertaisen ettei kyseessä pitäisi olla mikään amerikan temppu.
Minkä takia pakosarjan ominaisuudet automaattisesti paranevat, jos se valmistetaan valuraudan sijaan pellistä?
Tässä hyvää juttua niille jotka sinne PÄÄSEVÄT.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostTuskin se pakosarja kuitenkaan ihan optimaalinen on, kun on kuitenkin sama mitä esim. M52b20-moottorissa. Riittävä kuitenkin siihen mihin se on tehty eli virtaamaan se noin 200 heppaa.
Tässä hyvää juttua niille jotka sinne PÄÄSEVÄT.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postvirtaus riittää takuulla 328i:n vakio peltisarjoissa, mutta tottakai se jotain auttaa, jos putket joka sylinteriltä tehdään oikean mittaisiksi... tehon lisäys voi vaan olla lähempänä 5hv mitä 20hv :think
Pelkkiä virtausmaksimeja on turha tuijottaa, mikäli putki alkaa ahdistaa, se luultavasti toimii taas pienemmillä kierroksilla paremmin, koska virtausnopeus pysyy ylhäällä. Jälleen kerran kysymys on siitä mitä haetaan.
Pakosarjan pulssivirityksen vaikutuksesta vakiokoneissa saa hyvän käsityksen kun katsoo perusautojen osia. Ei vanhojen koneiden pakosarjojakaan tehty valuraudasta siksi ettei osattu tehdä tai suunnitella käärmeenpesiä sinne pellin alle, niistä ei vain olisi ollut mitään hyötyä. Nykyautoissakin pakosarjat ovat korkeintaan kevyempää materiaalia, muuten samanlaiset, mutta imupuolelta löytyykin sitten jos jonkinlaista härpäkettä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostPutkien pituuksilla pelaaminen menee sinne pulssivirityksen alle jo, jonka hyöty vakionokan overlapilla on aika lähelle 0. Pelkkä samanmittaisuus ei vielä tee pakosarjalle muuta kuin sen, että jokaisen sylinterin putki on viritetty samalle taajuudelle. Onko viritys kohdallaan sitten suhteessa muuhun koneeseen (ts. oikealla alueella) on eri asia. Tuo saman mittaiseksi tekeminenkään ei aina ole haluttua, käyttämällä paria eri mittaa saadaan pulssivirityksen hyötyä levitettyä laajemmalle alueelle. Kun ensimmäisen pituuden paineaallot alkavat osua väärään kohtaan, otetaan avuksi eri pituisen putken paineaallot jotka osuvat eri aikaan venttiilille. Tällaista löytyy esim. E30 M3:sta.
Pelkkiä virtausmaksimeja on turha tuijottaa, mikäli putki alkaa ahdistaa, se luultavasti toimii taas pienemmillä kierroksilla paremmin, koska virtausnopeus pysyy ylhäällä. Jälleen kerran kysymys on siitä mitä haetaan.
Pakosarjan pulssivirityksen vaikutuksesta vakiokoneissa saa hyvän käsityksen kun katsoo perusautojen osia. Ei vanhojen koneiden pakosarjojakaan tehty valuraudasta siksi ettei osattu tehdä tai suunnitella käärmeenpesiä sinne pellin alle, niistä ei vain olisi ollut mitään hyötyä. Nykyautoissakin pakosarjat ovat korkeintaan kevyempää materiaalia, muuten samanlaiset, mutta imupuolelta löytyykin sitten jos jonkinlaista härpäkettä.
Comment
-
Comment