Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -94 "röpöttää"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joonas_84
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 9
    • Tampere

    e36 325 -94 "röpöttää"

    -Eli olisi sellainen ongelma bemun kanssa, että varsinkin kiihdytys vaiheessa "röpöttää", Kuin olisi bensa lopussa tai ei kävisi kaikilla..

    Kun antaa vaan kaasua, niin hetkisen päästä ottaa taas normaalisti kierroksia..

    Tasaisesti kaasua painaessa tasaisessa vauhdissa ei ainakaan toistaiseksi ole vikaa ilmennyt, mutta taas kun kunnolla kiihdyttää alkaa sama oire..

    Ongelma on ilmennyt koneen ollessa sekä kylmänä että kuumana..

    -Kuukausi/kaks sitten bemussa oli käynnistys ongelmia, jotka nyt ihme kyllä kadonneet, ainakin toistaiseksi

    Auto ei lähtenyt käymään ennen kuin akusta oli puhti lopussa, jolloin pyöritti hitaasti..

    Akun ollessa täynnä, jolloin pyöritti nopeasti ei ollut toivoakaan saada autoa käymään..

    Käynnistys ongelma ilmeni sekä kuumana että kylmänä, vaikka olisit tunnin ajanut putkeen ja sammutit auton ja heti kokeilit uusiksi käymään, niin ei lähtenyt, paitsi taas silloin kun akku hädintuskin jaksoi pyörittää...

    OLISIKOHAN Ko. ONGELMILLA TEKEMISTÄ TOISTENSA KANSSA ???!!!

    KIITOS JO ETUKÄTEEN KAIKILLE
    Last edited by joonas_84; 03-01-2007, 22:33.
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    #2
    Originally posted by joonas_84 View Post
    -Eli olisi sellainen ongelma bemun kanssa, että varsinkin kiihdytys vaiheessa "röpöttää", Kuin olisi bensa lopussa tai ei kävisi kaikilla..

    Kun antaa vaan kaasua, niin hetkisen päästä ottaa taas normaalisti kierroksia..

    Tasaisesti kaasua painaessa tasaisessa vauhdissa ei ainakaan toistaiseksi ole vikaa ilmennyt, mutta taas kun kunnolla kiihdyttää alkaa sama oire..

    Ongelma on ilmennyt koneen ollessa sekä kylmänä että kuumana..

    -Kuukausi/kaks sitten bemussa oli käynnistys ongelmia, jotka nyt ihme kyllä kadonneet, ainakin toistaiseksi

    Auto ei lähtenyt käymään ennen kuin akusta oli puhti lopussa, jolloin pyöritti hitaasti..

    Akun ollessa täynnä, jolloin pyöritti nopeasti ei ollut toivoakaan saada autoa käymään..

    Käynnistys ongelma ilmeni sekä kuumana että kylmänä, vaikka olisit tunnin ajanut putkeen ja sammutit auton ja heti kokeilit uusiksi käymään, niin ei lähtenyt, paitsi taas silloin kun akku hädintuskin jaksoi pyörittää...

    OLISIKOHAN Ko. ONGELMILLA TEKEMISTÄ TOISTENSA KANSSA ???!!!

    KIITOS JO ETUKÄTEEN KAIKILLE
    Itellä oli oman pirssin kans justiin samoja ongelmia > nyki pätki ja sätki vähänki rajummin ku yritti kiihdyttää, silleen nätisti kiihdytti toimi ihan hyvin. Ekana vaihtelin puolia (ostin käytettyja 5 ja yhden uuden ) niin kauan että tuli selvä muutos. Toisena vaihdoin lambdan sitteki muuttu jonkun verran ja viimesenä vaihdoin tulpat ja kaikki oireet katos.

    edit. Ja teki mulla myös tuon pari kertaa ettei käyntiin mitenkään ja sitte yks kaunispäivä alko pelaan. Ja suuttimet kans vaihdoin mutta niiden oireilu oli taas ihan toinen juttu.
    Last edited by Bemu500; 03-01-2007, 22:51.
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • wiilllee
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 91

      #3
      mulla oli samaa vikaa omassa 325.vika meni sillä kun lakkas ne puolien kumi tutit mitkä menee sytytystulpan päähän.yhessä oli pieni halkema ja se anto virrat läpi.oli pikkasen edullisempi toimenpide kun ostaa uusia puolia kun ne meinaa olla pikkasen tyyriitä uusina.

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Yksi vaihtoehto on myös tämä legendaarinen "venttiilikopan tiiviste vuotaa ja öljyä tulpanreijissä", tai sitten oot pessy moottoritilaa ja vettä samassa paikassa...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • joonas_84
          Newbiemmer
          • Dec 2006
          • 9
          • Tampere

          #5
          Kiitos kaikille vastanneille..

          Pystyykö puolien toimivuutta jollakin konstilla tarkastamaan..? :think

          Olen kanssa kuullut, että ovat uutena melko tyyriitä kapistuksia

          Comment

          • joonas_84
            Newbiemmer
            • Dec 2006
            • 9
            • Tampere

            #6
            Onko perää että vika olisi kampiakselin asennon tunnistimessa, kuulin että vika olisi siinä ?

            Tai voiko olla ?
            Last edited by joonas_84; 04-01-2007, 15:44.

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Kotikonstein paha tarkistaa puolia, huhun mukaan merkkihuollossa joku testeri. Uudet on siinä 40e/kpl, KL-varaosa/motonet...

              Ootko koska vaihtanut tulpat?? Ja vaikka oisitkin vaihtanut niin niissäkin on sunnuntaikappaleita, ja kokemuksesta voi sanoa että käytä orggis-tulppia (Bosch/NGK) eikä mitään "ziljoonakärkihyperkipinäsataheppaalisää" -tulppia...

              Eli ensin puolat käteen, putsaat ne hyvin vaikka rasvanpoistosprayllä ja vaihdat uudet tulpat. Jos ei tokene niin arvotaan sitten lisää...
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • wiilllee
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 91

                #8
                käyppä kattoon vikakoodit.jos ei mitään vikakoodista selviä niin vika on melko varmasti puolissa.mulla oli omassa samaa vikaa ja meni sillä kun lakkas nuo kumi tutit.bemarin merkkiliikkeessä kuulemma ne olisi voinu jollain testerillä puolat kattoo mutta pojilla oli niin suolanen hinta.

                Comment

                • P3LL3
                  Newbiemmer
                  • Oct 2006
                  • 21

                  #9
                  Originally posted by wiilllee View Post
                  käyppä kattoon vikakoodit.jos ei mitään vikakoodista selviä niin vika on melko varmasti puolissa.
                  Minulla oli ostettaessa hieman saman laista vikaa. Mitään sen enempää tutkimatta vein vikakoodien lukuun, eikä sieltä mitään löytynyt. Vaihdoin tulpat jo ongelma hävisi heti.
                  Milloin olet viimeksi vaihtanut tulpat? Kannattaa vaihtaa ne jos siitä on aikaa. Asiaa se ei ainakaan pahenna. Kulutus tavaraahan ne muutenkin ovat..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎