Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 vikakoodi: "55 Sytytysriiri, sylinteri tuntematon"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mizter
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 245
    • Turku

    e36 325 vikakoodi: "55 Sytytysriiri, sylinteri tuntematon"

    elikkä käy välillä (=lähes kokoajan) hieman epätasaisesti, jonka huomaa varsinkin tyhjäkäynnillä ja tosiaan KTS 650:llä tuli tollanen vikakoodi missä toi sytytysriiri meinaa vissiin sytytyspiiriä. tuntuu niinku ois yks pytty pois pelistä tai sytyttäis väärään aikaan niinku tosta vikakoodistaki vois ehkä päätellä..

    onks kellään mitään hajua mikä vois olla vikana?

    anto kyllä toisenkin vikakoodin eli: "201 lambdasäätö maksimialueen ulkopuolella" mutta en kyllä usko et tossa ois vikaa ku käy tyhjäkäyntiä normaaleilla kierroksilla :think mut kertokaa te viisaammat!

    auto meni katsastuksestakin läpi tällä käyntihäiriöllä ja pakokaasujen HC vaelteli tyhjäkäynnilla n.70-110 välillä ja kierroksilla oli noin 20.
    Impreza WRX STI Vers.IV -99


    ex: e36 325i cabrio -94
    ex: e34 520i -88
    ex: e30 316 -86
    ex: e34 M5 -89
    ex: e36 325i -91
    ex: e36 320i -92
  • Z3BMW3
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 159
    • Tampere

    #2
    Originally posted by mizter View Post
    elikkä käy välillä (=lähes kokoajan) hieman epätasaisesti, jonka huomaa varsinkin tyhjäkäynnillä ja tosiaan KTS 650:llä tuli tollanen vikakoodi missä toi sytytysriiri meinaa vissiin sytytyspiiriä. tuntuu niinku ois yks pytty pois pelistä tai sytyttäis väärään aikaan niinku tosta vikakoodistaki vois ehkä päätellä..

    anto kyllä toisenkin vikakoodin eli: "201 lambdasäätö maksimialueen ulkopuolella" mutta en kyllä usko et tossa ois vikaa ku käy tyhjäkäyntiä normaaleilla kierroksilla :think mut kertokaa te viisaammat!
    Tyhjäkäynnissähän säätö, joka nostaa kierrokset tyhjäkäynnillä.
    Olisiko jokin puola, tulppa tai johto finaalissa? Tuo lambdasäädön loppuminen voisi viitata sytytyshäiriöihin ja siten voi rikastaa liikaa.
    Z3BMW3

    Comment

    • mizter
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 245
      • Turku

      #3
      puolat on kokeiltu johtoja irti nyppimällä ja joka kerta käynti huononi ku johdon irrotti ja tulpat on katsottu ja näytti hyviltä (suht oikean väriset eikä ole lyöneet läpi). noista johdoista ei olekaan tietoa missä kunnossa on, mutta haistaako -91 vuoden auton vikadiaknoosijärjestelmä eden noita puolavikoja? jostain olen lukenut ettei huomaisi niitä ollenkaan.

      alko kyllä nyt itseäkin vähän mietityttämään tuo lambda-anturi, mut mites on tarviiko vikamuistia nollata tuon vaihtamisen jälkeen, jos sitä nyt koittais ku sattuu yks ylimääränen tallista löytymään, ja riittääkö nollaamiseen akun johdon irroitus?
      Impreza WRX STI Vers.IV -99


      ex: e36 325i cabrio -94
      ex: e34 520i -88
      ex: e30 316 -86
      ex: e34 M5 -89
      ex: e36 325i -91
      ex: e36 320i -92

      Comment

      • Autobahnboy
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 400
        • Espoo

        #4
        Eipä taida puolaviat sieltä ilmetä joten uudet/uudella kokeilemaan.

        Kyllä vikakoodit pitäisi nollata kun lambda vaihdetaan, mutta tuskin siinä on vikaa kun meni katsastuksestakin läpi.

        OT: kuinkas kanssiremppa?

        Comment

        • Bemu500
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 2992
          • INvaLA

          #5
          Originally posted by mizter View Post
          puolat on kokeiltu johtoja irti nyppimällä ja joka kerta käynti huononi ku johdon irrotti ja tulpat on katsottu ja näytti hyviltä (suht oikean väriset eikä ole lyöneet läpi). noista johdoista ei olekaan tietoa missä kunnossa on, mutta haistaako -91 vuoden auton vikadiaknoosijärjestelmä eden noita puolavikoja? jostain olen lukenut ettei huomaisi niitä ollenkaan.

          alko kyllä nyt itseäkin vähän mietityttämään tuo lambda-anturi, mut mites on tarviiko vikamuistia nollata tuon vaihtamisen jälkeen, jos sitä nyt koittais ku sattuu yks ylimääränen tallista löytymään, ja riittääkö nollaamiseen akun johdon irroitus?
          Uudet tulpat ja yksi puola ja sillä yhdellä kokeilet vuoron perään jokaisen pytyn.

          Tietenki jos sattuu et ekalla jo vika katoaa ei kannata muita välttämättä kokeilla
          -Official member of BTCF-Sauna team-


          e91 325i -06

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            $F55
            55 Ignition Output Stage
            $H55
            55 Ignition Output Stage

            This code is stored when there is a break in the signal from the ignition output stage. The defect could not be assigned to a specific ignition output stage. Check the ignition primary and secondary signals.

            $F201
            201 Emission (Lambda) Control #1
            $H201
            201 Emission (Lambda) Control #1

            This code is stored when the DME detects excessive deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer than 10 seconds.
            Possible causes:
            - Fuel tank ran empty
            - Incorrect Fuel Pressure
            - Injector valve defective or coked
            - Engine Temperature Sensor defective
            - Secondary air leak
            - Fuel evaporation control system defective
            - Air Mass Meter defective.
            - Combustion disturbed by mechanical failure (Spark plugs, compression, intake/exhaust valves...etc.).
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • -PT-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 580
              • Rovaniemi

              #7
              Kokeile starttipilotilla, että olisko imuilmavuoto
              Peugeot 407 HDi 136 -04
              Ex: E46 320i -00
              Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

              Comment

              • mizter
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 245
                • Turku

                #8
                Originally posted by Leka View Post
                $F55
                55 Ignition Output Stage
                $H55
                55 Ignition Output Stage

                This code is stored when there is a break in the signal from the ignition output stage. The defect could not be assigned to a specific ignition output stage. Check the ignition primary and secondary signals.

                $F201
                201 Emission (Lambda) Control #1
                $H201
                201 Emission (Lambda) Control #1

                This code is stored when the DME detects excessive deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer than 10 seconds.
                Possible causes:
                - Fuel tank ran empty
                - Incorrect Fuel Pressure
                - Injector valve defective or coked
                - Engine Temperature Sensor defective
                - Secondary air leak
                - Fuel evaporation control system defective
                - Air Mass Meter defective.
                - Combustion disturbed by mechanical failure (Spark plugs, compression, intake/exhaust valves...etc.).
                no johan tuli täydellinen vastaus! ja samalla helvetisti vaihtoehtoja kokeiltavaksi

                pari kohtaa jäi epäselväksi eli mitä tarkoittaa:

                - Injector valve defective or coked?
                - Secondary air leak?
                - Fuel evaporation control system defective?

                itse lambda-anturi ei taidakkaan olla paskana ku mun tietääkseni kierrosten pitäis sillon vaellella tyhjäkäynnilla jossain 1500 kieppeillä ja mulla ne on siinä 700 paikkeilla ja kun tossa tuli noin paljon muitakin vaihtoehtoja ton vikakoodin taakse mitkä kuuloistais vähän enemmän sopivan ongelmaan..

                OT: Autobahnboy: kansiremppa tuli tehtyä mihin sisältys kaikki uudet pakoventtiilit kun olivat vääntyneet + sitten muut perusjutut..
                Last edited by mizter; 06-01-2007, 01:27.
                Impreza WRX STI Vers.IV -99


                ex: e36 325i cabrio -94
                ex: e34 520i -88
                ex: e30 316 -86
                ex: e34 M5 -89
                ex: e36 325i -91
                ex: e36 320i -92

                Comment

                • mizter
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 245
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by -PT- View Post
                  Kokeile starttipilotilla, että olisko imuilmavuoto
                  starttipilotilla? mikäs vehje semmonen on ja mistä sellanen mahtais löytyä?
                  Impreza WRX STI Vers.IV -99


                  ex: e36 325i cabrio -94
                  ex: e34 520i -88
                  ex: e30 316 -86
                  ex: e34 M5 -89
                  ex: e36 325i -91
                  ex: e36 320i -92

                  Comment

                  • -PT-
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 580
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by mizter View Post
                    starttipilotilla? mikäs vehje semmonen on ja mistä sellanen mahtais löytyä?

                    ``Starttipilotti`` on spraypullossa oleva kylmäkäynnistys suihke. Sitä käytetään dieseli moottoreissa kylmäkäynnistys apuna.

                    Sitä voi myös käyttää imuilmavuotojen paikallistamiseen bensiinimoottoreissa suihkauttamalla esim. imusarjan päälle.

                    Jos esim. imusarjassa on imuilmavuoto niin moottorin kierrokset hieman nousee kun starttipilotti mennee vuotokohdasta imusarjaan.

                    Mulla itelä oli kans tuossa m52:ssa imuilmavuoto. Starttipilotilla löyty. Mulla tuossa m52:ssa kierrokset tippu ko suihkutteli starttipilottia . Mutta sillä kuitenkin huomas, että vuoto oli kun vaikutti kierroksiin. Varmaan nakutuksen tunnistin tunnisti, että moottori nakutti ja tiputti sitten kierroksia

                    Starttipilottia löytyy lähes joka varaosa liikeestä.
                    Peugeot 407 HDi 136 -04
                    Ex: E46 320i -00
                    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                    Comment

                    • VW68
                      Newbiemmer
                      • Jan 2007
                      • 3

                      #11
                      Edellisessä M50 oli samaa vikaa tyhjäkäynti souti vähän ja jalka lattiaan kiihdytyksessä silloin tällöin nyki. Huollossa eivät pystyneet sanomaan mikä puola on viallinen. Oireet oli kuitenkin niin vähäisiä etten viitsinyt ryhtyä kokeisiin.
                      Nykyisessä M52 koneessa oli vastaavia. Tyhjäkäynnin soutaminen ja tyhjäkäynniillä sammuminen johtuivat siitä että imuputki oli haljennut ilmamäärämittarin jälkeen.

                      Comment

                      • Juubi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 999

                        #12
                        Kannattaa tarkistaa myös puolien ja tulppien välinen kumipatukka jossa johdin sisällä. Oma M50 pata pätki reilummalla kiihdytyksellä, mutta kävi tyhjää nätisti. Yhden puolan "patukan" eristeet oli sisältä aivan kypsät ja kipinä hukku matkalla. Patukan vaihdolla käyntihäiriö katosi, osa maksoi BMW tiskiltä n 14e.

                        Comment

                        • mizter
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 245
                          • Turku

                          #13
                          täytyy toi imuputki kattoa seuraavaks!

                          Juubi: oliko sulla menny se kumipatukka sisältä ihan valkoseksi?
                          Impreza WRX STI Vers.IV -99


                          ex: e36 325i cabrio -94
                          ex: e34 520i -88
                          ex: e30 316 -86
                          ex: e34 M5 -89
                          ex: e36 325i -91
                          ex: e36 320i -92

                          Comment

                          • mizter
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 245
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by -PT- View Post
                            ``Starttipilotti`` on spraypullossa oleva kylmäkäynnistys suihke. Sitä käytetään dieseli moottoreissa kylmäkäynnistys apuna.

                            Sitä voi myös käyttää imuilmavuotojen paikallistamiseen bensiinimoottoreissa suihkauttamalla esim. imusarjan päälle.

                            Jos esim. imusarjassa on imuilmavuoto niin moottorin kierrokset hieman nousee kun starttipilotti mennee vuotokohdasta imusarjaan.

                            Mulla itelä oli kans tuossa m52:ssa imuilmavuoto. Starttipilotilla löyty. Mulla tuossa m52:ssa kierrokset tippu ko suihkutteli starttipilottia . Mutta sillä kuitenkin huomas, että vuoto oli kun vaikutti kierroksiin. Varmaan nakutuksen tunnistin tunnisti, että moottori nakutti ja tiputti sitten kierroksia

                            Starttipilottia löytyy lähes joka varaosa liikeestä.
                            täytyykin tota koittaa jos ei muuten löydy
                            Impreza WRX STI Vers.IV -99


                            ex: e36 325i cabrio -94
                            ex: e34 520i -88
                            ex: e30 316 -86
                            ex: e34 M5 -89
                            ex: e36 325i -91
                            ex: e36 320i -92

                            Comment

                            • mizter
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 245
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by mizter View Post
                              pari kohtaa jäi epäselväksi eli mitä tarkoittaa:

                              - Injector valve defective or coked?
                              - Secondary air leak?
                              - Fuel evaporation control system defective?
                              ei tuntunu haitariputkessa olevan vikaa. mutta ei ketään osais suomentaa noita ylhäällä lukevia??

                              ja mites jos noi puolien kumitötteröt on saanu sisäreunoihin hieman valkoista väriä niin meinaako se että pääsee kipinä karkuun ennen tulppaa vaiko onko tuo värjäytyminen ihan normaalia?
                              Impreza WRX STI Vers.IV -99


                              ex: e36 325i cabrio -94
                              ex: e34 520i -88
                              ex: e30 316 -86
                              ex: e34 M5 -89
                              ex: e36 325i -91
                              ex: e36 320i -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎