Noniin, tuon E34 topikin inspiroimana tuli tällainen pystytettyä. Tarkoituksena siis kevään aika tehdä tuohon B3:een täydellinen alustan läpikäynti ja nyt herääkin kysymys mitä tuohon kannattaa valmistautua vaihtamaan? Tarkoituksena siis vaihtaa ennaltaehkäisevästi kun ei kiinnosta alkaa tuota montaa kertaa ropaamaan vaan ns. kerralla kuntoon remppa.
Eteen tarkoituksena vaihtaa ainakin:
-tukivarret puslineen (vai saako sen sisemmänkin pallonivelen vaihdettua?)
-vakaajan yhdystangot & kumit
-raidentangonpäät vai samalla koko raidetangot sis. sisemmät nivelet?
-iskareiden yläpään
Taakse sitten seuraavasti:
-perän kannatinkumit (onko näitä muka vain 2 kpl, kai siinä etukannatinkumikin on?)
-tästä kuvasta osat: 2,3,4 eli 5 puslaa yhteensä. Joutuuko pudottamaan koko kehdon pois vai pystyykö vaihtamaan vetäjällä samaan tyyliin kun E34:n takakelkan puslat?
-tästä kuvasta sitten 2,3,4,6,8 eli ylä- ja alatukivarsien helat sekä tuo 'etupusla' ts. kaikki puslat
-iskarien yläpäät
-vakaajan kumit & yhdystangot
KL-varaosien verkkokaupasta näky löytyvän kaikki josta tulis OVH hintaa 780 eur koko satsille noin suuntaa antavana hinta arviona, osat lienee Febi/bilstein valmistetta kun kovissakin tuollaiset leimat näkyy. Mitäs tuosta vielä puuttuu tai on turhaa vaihtaa? Kardaanin tukilaakeri? Moottorin tukikumit?
Iskarit ja jouset ehkä menee vaihtoon, nyt alla joku korkeussäädettävä sarja, tilalle originaali ALPINA jossei nyt aivan mansikoita maksa. Lisäksi jarrut menee täysremonttiin muttei siitä sen enempää tässä yhteydessä.
Eteen tarkoituksena vaihtaa ainakin:
-tukivarret puslineen (vai saako sen sisemmänkin pallonivelen vaihdettua?)
-vakaajan yhdystangot & kumit
-raidentangonpäät vai samalla koko raidetangot sis. sisemmät nivelet?
-iskareiden yläpään
Taakse sitten seuraavasti:
-perän kannatinkumit (onko näitä muka vain 2 kpl, kai siinä etukannatinkumikin on?)
-tästä kuvasta osat: 2,3,4 eli 5 puslaa yhteensä. Joutuuko pudottamaan koko kehdon pois vai pystyykö vaihtamaan vetäjällä samaan tyyliin kun E34:n takakelkan puslat?
-tästä kuvasta sitten 2,3,4,6,8 eli ylä- ja alatukivarsien helat sekä tuo 'etupusla' ts. kaikki puslat
-iskarien yläpäät
-vakaajan kumit & yhdystangot
KL-varaosien verkkokaupasta näky löytyvän kaikki josta tulis OVH hintaa 780 eur koko satsille noin suuntaa antavana hinta arviona, osat lienee Febi/bilstein valmistetta kun kovissakin tuollaiset leimat näkyy. Mitäs tuosta vielä puuttuu tai on turhaa vaihtaa? Kardaanin tukilaakeri? Moottorin tukikumit?
Iskarit ja jouset ehkä menee vaihtoon, nyt alla joku korkeussäädettävä sarja, tilalle originaali ALPINA jossei nyt aivan mansikoita maksa. Lisäksi jarrut menee täysremonttiin muttei siitä sen enempää tässä yhteydessä.
Comment