Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 vanos touring lastu??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eclipse2.0
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 86

    e36 328 vanos touring lastu??

    Eli kun nyt on tullut vähän ristiriitaista tietoa asiasta niin kysyisin että pystyykö kyseistä autoa lastuttamaan vaiko ei? Kun toiset väittä että pystyy ja toiset sanoo ettei onnistu kun ohjelman päivityksellä.
    Jos lastutus onnsituu niin mistä kyseisiä lastuja voisi saada?
  • ruikki
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 585

    #2
    digituning päivittää siihen 205hp 310nm
    Last edited by ruikki; 17-01-2007, 20:53.
    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

    Comment

    • Rampas
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 15
      • Varkaus

      #3
      Tuleeko digituningilla vääntö noinkin ylös ?
      Se on paikasta riippuen 350-550€.
      BMW 328i Touring, ketterä kauppakassi...

      Ja hauskan pitoon:
      KTM 990 SDR
      KTM 450 EXC

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6698
        • PK-seutu

        #4
        Originally posted by Rampas View Post
        Tuleeko digituningilla vääntö noinkin ylös ?
        Off-topic: Vakioista mitataan yleensä se 300nm.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by pyroz View Post
          Off-topic: Vakioista mitataan yleensä se 300nm.
          niinmpä. tuossa yksi vakio 328i:n dynolappu. http://tomi.btcf.fi/mikan_dyno.jpg
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Originally posted by bmwbmw View Post
            niinmpä. tuossa yksi vakio 328i:n dynolappu. http://tomi.btcf.fi/mikan_dyno.jpg
            Joo, siinä tosiaan mun toissakesäinen dynolappu. Vertailtiin suojaamattoman kartioputsarin ja vakioilmanputsarin eroa. Auto täysin vakio!

            Uusin dynokäyrä vielä laittamatta, siinä 206hv ja 300nm vääntöä.
            Erona edelliseen virtaavampi paneliputsari ja hengittävämpi putkisto. Niiden yhteishinta n.500 eskoo. Eli kalliita lisähevosia

            Ei saa lastua, eikä autossa ole OBD II porttia, mistä ohjelmoinnin voisi suorittaa.
            Villi huhu kertoo, että pyöreän huoltopistokkeen kautta voisi ohjelmoinnin kuitenkin tehdä
            Ainakaan Laakkosen tuttu asentaja ei ollut asiasta tietoinen?
            Täällä foorumilla jutusta kannattaa kysyä "BRENNERILTÄ". Sillä pitäisi kyseinen ohjelmointisysteemi olla kehitteillä!

            Comment

            • Behemoth
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 562

              #7
              Miten Brenneri myy lastua hintaan 60€ ja lupaa suurin piirtein samat tehonlisäykset kuin Digituning, joka veloittaa "lastutuksesta" 350-600€??????? Mikä on tämän hirvittävän hinta-haitarin syy?
              E66 730Ld LCI

              ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

              Comment

              • saulih
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 208
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Behemoth View Post
                Miten Brenneri myy lastua hintaan 60€ ja lupaa suurin piirtein samat tehonlisäykset kuin Digituning, joka veloittaa "lastutuksesta" 350-600€??????? Mikä on tämän hirvittävän hinta-haitarin syy?
                Digituning kuulostaa paremmalta.. ehkä.

                Samasta syystä kuin dvd-leffa maksaa anttilassa 25eur, mutta Viipurin torilla 2 euroa. Lastujen hintaerot on edelleen käsittämättömiä. Eri asia on sitte penkissä säätäminen ja ohjelmointi, siitä vois jo jotain maksaakin.

                Comment

                • ruikki
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 585

                  #9
                  Originally posted by mika68 View Post
                  Joo, siinä tosiaan mun toissakesäinen dynolappu. Vertailtiin suojaamattoman kartioputsarin ja vakioilmanputsarin eroa. Auto täysin vakio!

                  Uusin dynokäyrä vielä laittamatta, siinä 206hv ja 300nm vääntöä.
                  Erona edelliseen virtaavampi paneliputsari ja hengittävämpi putkisto. Niiden yhteishinta n.500 eskoo. Eli kalliita lisähevosia

                  Ei saa lastua, eikä autossa ole OBD II porttia, mistä ohjelmoinnin voisi suorittaa.
                  Villi huhu kertoo, että pyöreän huoltopistokkeen kautta voisi ohjelmoinnin kuitenkin tehdä
                  Ainakaan Laakkosen tuttu asentaja ei ollut asiasta tietoinen?
                  Täällä foorumilla jutusta kannattaa kysyä "BRENNERILTÄ". Sillä pitäisi kyseinen ohjelmointisysteemi olla kehitteillä!

                  ainaki digituningin sivuilla on tuo e36 328i, että pitäs ohjelmointi onnistua
                  !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                  Comment

                  • eclipse2.0
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 86

                    #10
                    Mutta käytännössä mikä on todellinen tehon nousu/hyöty jos lastulla luvataan nuo tehot jotka jo näyttää lähes olevan kyseisessä autossa vakiona vaikka tehdas muuta ilmoittaakin. Eli jos tuolla ohjelmapäivityksellä/lastulla ei saa kuin nuo 205 / 310 niin eihän siinä ole mitään järkeä koko touhussa.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by eclipse2.0 View Post
                      Mutta käytännössä mikä on todellinen tehon nousu/hyöty jos lastulla luvataan nuo tehot jotka jo näyttää lähes olevan kyseisessä autossa vakiona vaikka tehdas muuta ilmoittaakin. Eli jos tuolla ohjelmapäivityksellä/lastulla ei saa kuin nuo 205 / 310 niin eihän siinä ole mitään järkeä koko touhussa.
                      no paljonko se huipputeho/vääntö vaikuttaa auton normaali käytössä? siellä saattaa olla se 20hv tehon lisäys esim. 3000-4000 kierroksilla, mikä tuntuu jo ihan normaali käytössä, vaikka huipputeho olis ihan sama mitä vakiossa...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • ruikki
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 585

                        #12
                        sen vissiin saa päivitetty vähä semmoseksi ku haluaa. että haluaako vaikka matalille kierroksille enemmän vääntyä ja just tehonlisäystä matalimmilli kierroksille. ku ainaki 325:ssa huipputehot tuli muistaakseni jossain 5500 kieppeillä ja palijo mukavampi ois ajaa ku tehoja ois matalimmilla kierroksilla ettei tarvis hulluna huuattaa. ois mukava nähä teho käyrä vakiosta että miten se nousee tuohon tehohuippuun että onko alle 5000 kierroksilla vaan joku 150hp tarjolla...
                        niihä ne lupaa myös että päivityksellä myös kulutus pienenee nii siinähän se maksaa jo osan hinnastaan pois.
                        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                        Comment

                        • eclipse2.0
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 86

                          #13
                          Originally posted by ruikki View Post
                          sen vissiin saa päivitetty vähä semmoseksi ku haluaa. että haluaako vaikka matalille kierroksille enemmän vääntyä ja just tehonlisäystä matalimmilli kierroksille. ku ainaki 325:ssa huipputehot tuli muistaakseni jossain 5500 kieppeillä ja palijo mukavampi ois ajaa ku tehoja ois matalimmilla kierroksilla ettei tarvis hulluna huuattaa. ois mukava nähä teho käyrä vakiosta että miten se nousee tuohon tehohuippuun että onko alle 5000 kierroksilla vaan joku 150hp tarjolla...
                          niihä ne lupaa myös että päivityksellä myös kulutus pienenee nii siinähän se maksaa jo osan hinnastaan pois.
                          No onhan täälä foorumilla noita 328 dynolappuja kun vähän etsii.

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            #14
                            Mites se Karala siellä, turbotechillä näitä ohjelmoi??
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • Rampas
                              Newbiemmer
                              • Oct 2006
                              • 15
                              • Varkaus

                              #15
                              Digituningilla tiesivät ko. Siemensin systeemistä kertoa, että ei ole helpoin homma.
                              Siemens liian alhaisella käyttöjännitteellä ollessaan ohjelmoinnin aikana voi mennä vika tilaan ja sitten ei auta kuin boxin huoltoon laitto/vaihto.
                              Auton pitäisi olla ohjemoinnin aikaan laturissa(käynnissäolo jännite), jotta auton jännite saadaan yli oliko se nyt 13 vai 13,2V.
                              Tehoeroja tarkoitan luvattu vs. vakio(tehtaan ilmoittamat)
                              BMW 328i Touring, ketterä kauppakassi...

                              Ja hauskan pitoon:
                              KTM 990 SDR
                              KTM 450 EXC

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎